BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu

Na tříválce prý máme zapomenout, dorazí ale částečné autonomní řízení a s M550d už 4x přeplňovaný diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu

27.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na tříválce prý máme zapomenout, dorazí ale částečné autonomní řízení a s M550d už 4x přeplňovaný diesel.

O nové generaci BMW řady 5, která by měla dorazit v roce 2016, jsme již delší dobu nemluvili. Dnes vám ovšem můžeme menší absenci článků bohatě vynahradit, neboť k dispozici máme nové informace. Ty sice nepocházejí přímo z automobilky, našemu kolegovi Georgu Kacherovi se ovšem velmi často daří pronikat do zákulisí, odkud následně přináší detaily, které jen zřídkakdy minou terč. Dá se tedy předpokládat, že pravdu má i tentokráte.

Začneme přitom standardními modely, u kterých se očekává jistá forma autonomního řízení. Je sice otázkou, co přesně pod daným označením BMW chystá, zřejmě však půjde o vylepšený adaptivní tempomat, který kromě udržování rychlosti, plného zastavení a opětovného rozjetí zvládne i zatahat za volant, pokud to bude potřeba. S ohledem na stávající legislativu však kontrola bude muset i nadále zůstat v rukou řidiče.

Dá se ovšem předpokládat, že půjde pouze o první krok, který následně povede k plně autonomnímu systému, kdy vůz zvládne změnu jízdních pruhů i předjížděcí manévry bez vás. Opomenut pak nezůstane ani automatický parking, stejně jako se BMW hodlá zaměřit na vylepšení materiálů v interiéru. Ten by měla stanovit nová měřítka ve svém segmentu, což znamená především souboj s Audi a Mercedesem.

Ačkoliv novinka chce být luxusnější a nabídne rozměrný touchpad či vylepšené hlasové ovládání, hmotnost by měla poklesnout o nějakých 100 kilogramů, a to hlavně díky většímu podílu hliníku a kompozitních prvků. BMW však naštěstí nově odmítá implementaci tříválce, pročež i nadále bude nejmenším agregátem pod kapotou dvoulitrový čtyřválec.

Tato pohonná jednotka naladěná na 240 koní by ovšem měla být spárována s elektromotorem, který produkuje 109 koní. Dalšími agregáty v řadě pak budou třílitrové šestiválce, kdy ten benzinový nabídne 354 koní a 500 Nm, zatímco u dieselu lze očekávat 347 koní a 660 Nm. U obou se přitom očekává přítomnost elektricky řízeného přeplňování.

Tím máme probranou spodní, respektive střední část nabídky, a můžeme se zaměřit na vrchol. Zde bude v rámci dieselových motorů figurovat BMW M550xd, které sice taktéž dostane třílitrový šestiválec, ovšem přeplňovaný hned čtyřmi turbodmychadly. Počítat tedy máme s 408 koňmi a 750 Nm, které zamíří na všechna čtyři kola.

Systém 4x4 by pak měl být doplňkovou výbavou také u příští generace M5. Ta by si přitom mohla ponechat 4,4litrový benzinový osmiválec, jeho výkon však naroste někam k 626 koním. V kombinaci s plánovanou nižší hmotností se tak zjevně dočkáme působivé jízdní dynamiky, na konkrétní data je však třeba nějaký ten pátek vyčkat.


BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu - 1 - BMW 5 2016 render 01BMW M5 2016: nová M5 nabídne 626 koní a pohon 4x4, standard více luxusu - 2 - BMW 5 2016 render 05
Nové BMW řady 5 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích. Realita by zcela jiná být nemusela

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.