BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12

Nové BMW M6 se představuje s velkým předstihem před Ženevou a rovnou v obou karosářských verzích. Má spoustu koní i kilogramů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12

12.2.2012 | Miro Mihálik | 9 příspěvků

Nové BMW M6 se představuje s velkým předstihem před Ženevou a rovnou v obou karosářských verzích. Má spoustu koní i kilogramů.

Včera jsme vám díky úniku obrázků z katalogu náhradních dílů mohli ukázat, jak budou pozměněny vnější detaily nového BMW M6, které se mělo v premiéře odhalit až za pár týdnů na ženevském autosalonu. Netrvalo to ani den a můžeme potvrdit, že vše bylo autentické - automobilka nepočkala ani na období těsně před výstavou a zveřejnila spoustu fotografií včetně všech důležitých údajů o kupé i kabrioletu.

Vnější design obou M vozů byl tradičně upraven vcelku decentně a dotkl se v podstatě jen partií, které jsou obvykle měněny třeba při faceliftu. Takže tu máme jiný přední nárazník se zvětšeným nasáváním a lízátkem kvůli účinnějšímu chlazení a aerodynamice, černé lamely v ledvinkách doplněné písmenem M, nástavce prahů, jiný design kol, jinak tvarovaná vnější zpětná zrcátka a nový zadní nárazník se čtyřmi koncovkami výfukového systému. A asi bychom neměli zapomenout, že kupé dostalo po vzoru svých předchůdců od M GmbH střechu vyrobenou z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny (CFRP - carbon-fiber-reinforced polymer).


BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 1 - BMW M6 2012 04BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 2 - BMW M6 2012 02BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 3 - BMW M6 2012 05

Jelikož se BMW netají tím, že šestka stojí na základech řady 5 již nějakou tu generaci, předem bylo nasnadě, jaká technika se v M6 objeví. V některých kruzích se možná hloubalo pouze o tom, jestli bude 4,4 V8 twin-turbo nějakým způsobem odlišně naladěna. Není. Nejrychlejší šestka produkuje stejných 560 koní při 6 000 až 7 000 ot./min. a 680 newtonmetrů od 1 500 ot./min. jako BMW M5. Přímovstřikový motor je schopen rozpohybovat klikovou hřídel na 7 200 otáček, což je oproti 8 250 otáčkám atmosférického pětilitrového desetiválce o dost méně, někomu ale může imponovat, že dvě turbodmychadla typu twin-scroll dokážou vyrobit o deset procent vyšší výkon a o třicet procent zvednout hodnotu nejvyššího točivého momentu.

Základ z pětky je pro náklady na vývoj požehnáním, značným neštěstím je ale pro hmotnost. Kupé váží masivních 1 850 kg a kabriolet je se svými 1 980 kg ještě těžší. A to přesto, že M6 má hliníkové dveře i kapotu a kompozitové víko zavazadelníku a jedná se o hodnoty čisté pohotovostní hmotnosti bez normovaného eurořidiče s jeho normovanými eurozavazadly.

Jak se to projeví v zatáčkách na agilitě vyladěného podvozku se standardně montovanými adaptivními tlumiči a tvrdšími pružinami a pevnějšími silentbloky, zatím vědí pouze testovací piloti v BMW, jisté ale je, že v přímce bude tato dvojka hodně, hodně rychlá. Kupé dokáže akcelerovat na stoku za 4,2 sekundy, kabriolet potřebuje o desetinu vteřiny více času. Na 200 km/h potřebují 12,6, respektive 13,1 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, s paketem M Driver bude možné ji posunout na 305 km/h.

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 4 - BMW M6 2012 13BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 5 - BMW M6 2012 16BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 6 - BMW M6 2012 24

Udávaná kombinovaná spotřeba je v případě M6 hodnotou z ranku „za kolik určitě jezdit nebudete”. V případě kupé jde o 9,9 litru benzinu na 100 km, u kabrioletu si máme přidat čtyři deci benzínu na sto. O jak nereálné hodnoty se jedná můžete sami posoudit už třeba srovnáním s udávanou spotřebou BMW 116i, která je jen o čtyři litry nižší. Z praxe s o 153 koní slabší 650i xDrive přitom víme, že při ostré jízdě se spotřeba pohybuje mezi 50 a 60 litry benzinu na 100 km a u M6 jistě nebude nižší. Ale vraťme se ještě k jiným jízdním projevům.

Za tou nesporně úchvatnou dynamiku v přímce mnichovské superstroje vděčí i aktivnímu samosvornému diferenciálu a sedmistupňové dvouspojkové převodovce M-DCT, která nabízí možnost řadit pádly pod zcela novým tříramenným volantem. Jinak kabina vypadá vcelku konvenčně, pokud tedy opomeneme karbonové panely na palubní desce a středovém tunelu, sportovní, docela komfortně vyhlížející sedačky, vyšší koncentraci písmena M a novou páku voliče převodovky.

BMW M6 i M6 Cabriolet budou standardně napakovány bohatou výbavou obsahující 19“ kola s pneumatikami 265/40 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu (dvacítky budou za příplatek), xenonová světla s LED či duální klimatizaci a bezpočet prvků za doplatek, nicméně jedna z extra položek stojí za zmínku více, než ty ostatní. Šestku od divize M bude možné vůbec poprvé pořídit s karbon-keramickými kotouči. Přední mají průměr 410 mm a nechají do sebe „kousat“ šestipístkové třmeny a zadní mají v průměru 396 mm a pracují s jednopístkovými brzdiči lakovanými ve zlatém odstínu.

Jak už bylo uvedeno, světová premiéra BMW M6 se odehraje v Ženevě, ale podle dostupných informací se tam ukáže pouze kupé. Kabriolet možná bude čekat na své veřejné představení až do dubna na autosalon v New Yorku.

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 7 - BMW M6 2012 40BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 8 - BMW M6 2012 42BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 9 - BMW M6 2012 44

Základní technická data

BMW M6 Coupe 2012 F13

Motor

Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce, nahrazení škrtící klapky systémem Valvetronic, proměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos.
Objem: 4 395 cm2
Nejvyšší výkon: 412 kW/560 koní při 5 750 - 7 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min.
Omezovač otáček: 7 200 ot./min.
Palivo: Natural 98

Přenos výkonu

Dvouspojková automatická převodovka M-DCT se sedmi převodovými stupni, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.

Dynamika a spotřeba

Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,2 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: 12,6 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h (el. omezena, s M-Drivers Package na 305 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 9,9 l/100 km

Hmotnost

Pohotovostní hmotnost: 1 850 / 1 925 kg (DIN/EU)

BMW M6 Cabrio 2012 F12

Motor

Zážehový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, přímé vstřikování paliva do válce, nahrazení škrtící klapky systémem Valvetronic, proměnné časování sacích i výfukových ventilů Double Vanos.
Objem: 4 395 cm2
Nejvyšší výkon: 412 kW/560 koní při 5 750 - 7 000 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 750 ot./min.
Omezovač otáček: 7 200 ot./min.
Palivo: Natural 98

Přenos výkonu

Dvouspojková automatická převodovka M-DCT se sedmi převodovými stupni, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál.

Dynamika a spotřeba

Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,3 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: 13,1 s
Nejvyšší rychlost: 250 km/h (el. omezena, s M-Drivers Package na 305 km/h)
Kombinovaná spotřeba paliva: 10,3 l/100 km

Hmotnost

Pohotovostní hmotnost: 1 980 / 2 055 kg (DIN/EU)

Kompletní galerie snímků BMW M6 Coupe 2012 F13

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 10 - BMW M6 2012 01BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 11 - BMW M6 2012 02BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 12 - BMW M6 2012 03BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 13 - BMW M6 2012 04BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 14 - BMW M6 2012 05BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 15 - BMW M6 2012 06BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 16 - BMW M6 2012 07BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 17 - BMW M6 2012 08BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 18 - BMW M6 2012 09BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 19 - BMW M6 2012 10BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 20 - BMW M6 2012 11BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 21 - BMW M6 2012 12BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 22 - BMW M6 2012 12_1BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 23 - BMW M6 2012 12_2BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 24 - BMW M6 2012 13BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 25 - BMW M6 2012 14BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 26 - BMW M6 2012 15BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 27 - BMW M6 2012 16BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 28 - BMW M6 2012 17BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 29 - BMW M6 2012 18BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 30 - BMW M6 2012 19BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 31 - BMW M6 2012 20BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 32 - BMW M6 2012 21BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 33 - BMW M6 2012 22BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 34 - BMW M6 2012 23BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 35 - BMW M6 2012 24BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 36 - BMW M6 2012 43BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 37 - BMW M6 2012 44BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 38 - BMW M6 2012 45BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 39 - BMW M6 2012 48

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 40 - BMW M6 2012 49BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 41 - BMW M6 2012 51

Kompletní galerie snímků BMW M6 Cabriolet 2012 F12

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 42 - BMW M6 2012 25BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 43 - BMW M6 2012 26BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 44 - BMW M6 2012 27BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 45 - BMW M6 2012 28BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 46 - BMW M6 2012 29BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 47 - BMW M6 2012 30BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 48 - BMW M6 2012 31BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 49 - BMW M6 2012 32BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 50 - BMW M6 2012 33BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 51 - BMW M6 2012 34BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 52 - BMW M6 2012 34_1BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 53 - BMW M6 2012 35BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 54 - BMW M6 2012 36BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 55 - BMW M6 2012 37BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 56 - BMW M6 2012 38BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 57 - BMW M6 2012 39BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 58 - BMW M6 2012 40BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 59 - BMW M6 2012 41BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 60 - BMW M6 2012 42BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 61 - BMW M6 2012 46BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 62 - BMW M6 2012 47BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 63 - BMW M6 2012 48

BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 64 - BMW M6 2012 50BMW M6 2012 plně odhaleno jako Coupe F13 i Cabrio F12 - 65 - BMW M6 2012 51
BMW překvapivě odhalilo obě karosářské verze, ačkoli veřejná prezentace M6 kupé proběhne v Ženevě a kabrioletu v New Yorku

Miro Mihálik

Diskuze 9 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama