Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží

Čas pro nákup posledních kusů Veyronu se povážlivě krátí, zbývá jen 15 kusů. Nový vůz má dostat 1 500 koní, jet až 460 km/h a odhalit se v roce 2016.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží

6.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čas pro nákup posledních kusů Veyronu se povážlivě krátí, zbývá jen 15 kusů. Nový vůz má dostat 1 500 koní, jet až 460 km/h a odhalit se v roce 2016.

Poslední zmínky o Veyronu, vozu, který po několik let držel žezlo nejrychlejších silničních automobilů planety, vedou k posledním patnácti kusům, přičemž už kupodivu nejde o vozy edice Legends. Zdroje z Volkswagenem vlastněné francouzské společnosti potvrdily, že bylo dosud vyrobeno 405 Veyronů a zároveň je evidováno dalších 30 závazných objednávek. Pokud tedy patříte ke smetánce, která neví co s více než 1,5 milionem Euro (přes 40 milionů korun) a prahne pro této modle, pak si pospěšte, aby se na vás ještě dostalo.

Pokud si dobře pamatujete, produkce má skončit na 450 automobilech, z nichž 300 dostane pevnou střechou a 150 kusů snímatelnou. Mezi nimi bychom našli kusy z edic Grand Sport, Super Sport, Grand Vitesse a dalších několikakusových unikátů (například Pur Sang, Sang Bleu, World Record Edition, Quail Special Edition, Black Bess i šestidílné série Legends). Z jednoduchých kupeckých počtů nám tedy vychází pouhých patnáct vozů k prodeji a mezi nimi jsou prý i výstavní a předváděcí kusy, které ještě před předáním posledním zákazníkům projdou nezbytnými opravami.

Ve chvíli, kdy bude předán poslední kus, budou už všichni netrpělivě očekávat další pokračování, jehož premiéra se odehraje zřejmě v závěru roku 2016 s prvními dodávkami zákazníkům v průběhu roku 2017. K vývoji nové generace mohl ledacos napovědět záhadný prototyp oděný do známého kabátu, na jehož téma ovšem mnoho nezaznělo. Designový guru VW de Silva přiznal, že už na novince důkladně pracují, přičemž výsledkem se má stát „více než jen náhrada“ Veyronu. Půjde prý totiž o kus umění s maximální rychlostí 460 km/h a zároveň každodenní použitelností.

Nástupce devět let starého Veyronu dostane do vínku rapidně přepracovanou verzi osmilitrové jednotky W16 se čtveřicí turbodmychadel, která má vládnout výkonem 1 500 koní. K navýšení výkonu přispěje také hybridní technologie v podobě elektrické asistence. Jaká bude ovšem konečná podoba se dosud neví, podle zasvěcených teď Bugatti testuje pět technicky odlišných prototypů. Každý z nich ovšem staví na karbonovém monokoku obklopujícím budoucí dvoumístnou luxusní kabinu nabitou těmi nejmodernějšími technologiemi (konektivitu nevyjímaje).

Elektrická asistence v podobě elektromotorů a akumulátorů je ovšem umístěna tak, aby se nezměnila celková koncepce s motorem uprostřed, pohonem všech kol prostřednictvím lamelové spojky a dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou. Vůz zároveň projde optimalizací podvozku (bude aktivní) a dostane se mu pečlivé dietní kúry. Motor má být osazen namísto vícebodového vstřikování novým systémem přímého vstřiku, stejně tak i modernějším způsobem přeplňování. Uvažuje se prý o elektrické variantě turbodmychadel a také o elektromotoru integrovaném do skříně převodovky. Zároveň na jednotce proběhnou nezbytné změny, to aby vyhověla emisní normě Euro 6.

Vůz má na stokilometrovou rychlost dle prvních počítačových simulací akcelerovat za 2,3 sekundy, zajímavější však bude samozřejmě jeho další měřený rozlet. Stejně jako s explozí výkonového potenciálu se dá počítat alespoň na papíře s vynikajícími hodnotami spotřeby. Co se týče pohonného ústrojí, předpokládáme točivý moment omezený na hodnotě 1 500 Nm kvůli zachování spolehlivosti převodovky a co se týče hmotnosti, cílem je nepřesáhnout 1 840 kilogramů verze Super Sport. Vývojové oddělení v německém Braunschweigu teď musí mít docela krušné období, stejně jako společnost pověřená vývojem pneumatik, které se budou muset poprat s metou 460 km/h. K tomu si je nutné připočíst nové aktivní aerodynamické prvky zajišťující přítlak ve všech rychlostech a ve všech různých režimech.

Více informací zatím k vozu nemáme, ale předpokládá se, že design nebude od současné podoby z funkčního hlediska na míle vzdálený - základní tvar bude kvůli rozložení komponentů dost možná zcela shodný. Pro montáž nového Bugatti, které si nedává za cíl nic menšího, než opět přepsat pravidla nejrychlejších vozů na silniční použití, bude třeba přestavět linky továrny ve francouzském Molsheimu. Stejně jako v současném dějství se i u novinky počítá s celkovou produkcí omezenou počtem 450 kusů. Tohle auto bude tuze zajímavé.


Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží - 1 - Bugatti Veyron poslednich 15 ks 2014 01Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží - 2 - Bugatti Veyron poslednich 15 ks 2014 02Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží - 3 - Bugatti Veyron poslednich 15 ks 2014 03Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží - 4 - Bugatti Veyron poslednich 15 ks 2014 04Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží - 5 - Bugatti Veyron poslednich 15 ks 2014 05Bugatti Veyron: k mání už je jen 15 kusů, nástupce jedoucí 460 km/h se blíží - 6 - Bugatti Veyron poslednich 15 ks 2014 06
Bugatti už doklepává poslední kusy Veyronu, respektive rozprodává ty, které zůstaly na showroomech a v garážích pro testovací jízdy. Novinka ale bude o mnoho zajímavější a technicky zase o mílové kroky dál

Zdroj: Autocar

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.