Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi

Snad první hezký čínský hatchback nabízí pro dva motory hned tři převodovky. V Evropě jej ale uvidíme až ve chvíli, kdy se rozpohybují prodeje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi

3.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snad první hezký čínský hatchback nabízí pro dva motory hned tři převodovky. V Evropě jej ale uvidíme až ve chvíli, kdy se rozpohybují prodeje.

Renomé čínského automobilového průmyslu v současné době nedosahuje zrovna kladných hodnot. Při vzpomínce na kopírování snad každého trochu úspěšného evropského modelu bychom spíše měli mluvit o velmi negativním vnímání. To se nepovedlo napravit ani novému Qorosu 3 sedan. Podivně umístěné tlačítko na otevírání zavazadlového prostoru však nakonec podkopalo jakékoliv čínské snahy o originalitu a kvalitní zpracování. Není proto divu, že nad tamními automobily se i nadále spíše usmíváme. Při pohledu na nový Chang’an XT by nám ale tento úsměv mohl snadno zamrznout na rtech.

Důvodem je samozřejmě vzhled pětidveřového hatchbacku, který naprosto snese srovnání s evropskou špičkou. Patrné je to třeba na takových detailech, jako jsou kličky dveří a při pohledu na zadní partie se zdá, že ani tlačítko na odklápění víka zavazadelníku nebylo opomenuto. Uvnitř Chang’an sice trochu připomíná produkty Fordu nebo Opelu, ani zde mu ale jistou dávku originality a hlavně snahu o kvalitní zpracování upřít nemůžeme.

Zajímavě se pak jeví i nabídka motorů, kdy vrcholem je 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 koní. Pro tuto verzi (k dispozici bude nejen jako hatchback, ale také jako sedan) je k mání pouze šestistupňový automat, v případě základní atmosférické 1,6litrové pohonné jednotky naladěné na výkon 124 koní ale budete moci vybírat mezi pětistupňovým manuálem či čtyřstupňovým automatem.

I když správně bychom asi měli říci, že byste si mohli vybírat, kdyby bylo z čeho. Aktuálně se však Chang’an XT na starý kontinent kvůli složité situaci na evropských trzích rozhodně nechystá. Jakmile se ale prodeje alespoň trochu rozjedou, máme ho tu jako na koni. Zajímavé přitom bude sledovat, jak se pohne cena, která u základního modelu startuje pod částkou 70 000 čínských yuanů (cca 224 000 Kč).


Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 1 - Changan XT 2013 01Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 2 - Changan XT 2013 02Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 3 - Changan XT 2013 03Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 4 - Changan XT 2013 04Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 5 - Changan XT 2013 05Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 6 - Changan XT 2013 06Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 7 - Changan XT 2013 07Chang'an XT: sympatický čínský hatch dostal motor 1,5 Turbo se 150 koňmi - 8 - Changan XT 2013 08
Chang'an XT je prvním čínským vozem, na který se dá koukat. Bohužel zrovna tato novinka do Evropy prozatím nemíří

Zdroj: Auto.163.com

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.