Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Camaro 2012: změny pro nový rok v kostce
5.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Zvýšený výkon, agresivnější vzhled a lepší jízdní vlastnosti charakterizují Camaro pro rok 2012. Pojďme si všechny změny projít podrobněji.
Když jsme vám tento týden představovali Chevrolet Camaro v provedení ZL1, slíbili jsme, že se k inovovanému Camaru jako takovému ještě vrátíme. Podívejme se tedy, co inovované kupé nabídne v poněkud skromnějších provedeních než v monstrózním ZL1.
Pro Camaro modelového roku 2012 jsou typická mnohá drobnější vylepšení a charakteristický pro něj bude i speciální model symbolizující 45. výročí vzniku ikonických „pony cars”. Tyto kompaktní vozy jsou typické svou dlouhou kapotou a krátkou zadní částí (mezi nejznámější zástupce patří například Ford Mustang z roku 1965) a Camaro nesporně patří mezi nejznámnější z nich.
Nový modelový přináší v prvé řadě technické novinky. Hlavní agregátem změnou je použití nového šestiválce s objemem 3,6 litru, který je nyní schopen dosáhnout maximálního výkonu 238 kW (323 koní) v 6 800 otáčkách. Výkon zvýšil oproti staršímu modelovému roku o 11 koní a zároveň dle Chevroletu zůstala zachována spotřeba zhruba 8 litrů na 100 kilometrů jízdy typickou americkou dálniční rychlostí 110 km/h. Není bez zajímavosti, že revidovaný motor je o 9,3 kg lehčí než jeho předchozí verze. Úspory bylo dosaženo skrze přepracovanou hlavu válců, větší sací válce, novou palivovou pumpu a optimalizované vstřikovací jednotky.
Další podrobnosti o novém či výrazně inovovaném motoru V6 vám napoví přiložené video, které jeho specifika podrobněji rozebírá. Je však pochopitelně pouze v angličtině a pokud tedy nedisponujete patřičnou slovní zásobou, budete si muset vystačit s naším skromnějším popisem.
Camaro SS 2012 bude k dostání také s přepracovaným sportovním podvozkem FE4, který by měl zajist lepší chování vozu na limitu. Podle inženýra odpovědného za vývoj Camara, Ala Oppenheisera se nyní vůz chová neutrálněji v ostrých zatáčkách a potlačena byla také nedotáčivost na limitu. Revizí prošly krom tlumičů také stabilizátory, které nyní mají tloušťku 23 mm (přední) a 24 mm (zadní). Třešničkou na dortu jsou 20“ hliníková kola.
Novinky ovšem neminuly ani interiér vozu, kde najdeme nový volant, který je ovšem zatraceně podobným tomu, který najdeme v mnoha skromnějších modelech Chevroletu (třeba i v malém Aveu). Camaro by si zde zasloužilo (zvlášť verze SS) něco originálnějšího. Minoritní změny proběhly také na grafice přístrojové desky a také přidáním „power lift“ funkce pro spolujezdcovu sedačku. Poměrně velkou změnou je možnost zadní kamery pro bezpečné couvání. Vše už jen dokresluje nový zadní spoiler a zadní světla dřívější verze RS ve standardu.
Mimo jiné Chevrolet uvedl také speciální výroční model, který uvedl již 15. dubna na srazu fanoušků v Arizoně a pořádně představil při nedávném závodu 500 mil v Indianapolis. Výroční model bude nabízen pouze pro verze 2LT a 2SS, a to jak v provedení kupé, tak pro klasické kupé. Výroční model se bude lišit především speciálním vizuálním provedením se závodními pruhy a detaily ve formě znaků v interiéru a exteriéru. Dalším odlišujícím znakem budou 20“ kola v provedení „dark silver“, která se zde uhnízdila i na rámečcích mlhovek a zadních světel.
Asi největším lákadlem výročního modelu může být speciální provedení interiéru Jet Black, které disponuje kvalitní černou kůží také na palubní desce. Zbytek budou opět barevné detaily interiérovým lišt, řadicí páky a volantu. Prozatím se Chevrolet nezmiňuje o tom, jak bude tento model cenově postaveny respektive o kolik bude stát více než běžné Camaro.
Chevrolet Camaro 2012, zde v provedení 45th Anniversary Edition, a jeho nový motor
Pro srovnání dosavadní Chevrolet Camaro v provedení z roku 2009
Video pojednávající o novém šestiválci Camara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024 - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 16:42 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus