Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors představil v Detroitu také pár studií. Pokud můžeme soudit z pohledu zapálených řidičů, tohle je nejlepší z nich.
Chevrolet tvrdí, že vyhledává názory svých zákazníků a naslouchá jim. To je jistě libá větička servilně opakovaná v několika obměnách napříč všemi automobilovými značkami, jen s tím rozdílem, že GM konečně naslouchá i ústům, která už dávno volají po levné zadokolce. Pravdou je, že nápad postavit pro Detroit koncept Code 130R mohly Chevroletu vnuknout hravá japonská dvojčátka Toyota GT 86 a Subaru BRZ, ale i kdyby ne, tohle přímo volá po výrobě.
Code 130R tak trochu vypadá jako pozůstatek tajné lásky mezi Chevroletem Camaro a BMW 1 Coupé, ale nutno dodat, že ten přidrzlý výraz přídě, trendy zadní světla lemovaná pásem LED nebo matně zlatá dvacetipalcová kola mají něco do sebe. A stejně jako vás nezvladatelný adolescent v pubertální krizi může překvapit citáty ze Shakespeara, také zde je pod lehce arogantním pozlátkem spousta klasiky. Především pak ty, která souvisí s koncepcí.
Malý Chevy má pod přední kapotou kompaktní čtrnáctistovku Ecotec s turbodmychadlem, která teď v rámci obecně nařízeného downsizingu docela frčí. Našla by se i pod kapotou Buicku Encore a Opelu Mokka, ale jen tady má tu správnou orientaci vůči podélné ose. A díky tomu mohlo být 150 koní a 200 newtonmetrů nasměrováno k zadní nápravě skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou automatickou převodovku. Jak to že příplatková, když zde máme studii? Nechci vyvolávat marné naděje, že si tohle jednou budete moci běžně pořídit, protože to udělal samotný Chevrolet. Ve své zprávě prohlašuje, že „v případě možné sériové produkce, stálo by méně než 20 tisíc dolarů”, tedy méně než 400 tisíc.
Pokud tedy doufáte a vypadá to, že šance na vyslyšení jsou vysoké, doplňujeme pár základních faktů - Code 130R má na délku 4 396 mm, šířku 1 816 mm, výšku 1 390 mm a rozvor 2 775 mm. Kabina je čtyřmístná a tabulky Chevroletu překvapivě udávají více prostoru nad hlavami cestující vzadu než vpředu. To by asi s radostí pár lidí určitě vyzkoušelo, ačkoli ideálně radši za volantem...
Pokud by to opravdu vyšlo, 130R by byla nejlevnějším autem s klasickou koncepcí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 9 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 10 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
dnes - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 20:29 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch