Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě

General Motors představil v Detroitu také pár studií. Pokud můžeme soudit z pohledu zapálených řidičů, tohle je nejlepší z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě

11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

General Motors představil v Detroitu také pár studií. Pokud můžeme soudit z pohledu zapálených řidičů, tohle je nejlepší z nich.

Chevrolet tvrdí, že vyhledává názory svých zákazníků a naslouchá jim. To je jistě libá větička servilně opakovaná v několika obměnách napříč všemi automobilovými značkami, jen s tím rozdílem, že GM konečně naslouchá i ústům, která už dávno volají po levné zadokolce. Pravdou je, že nápad postavit pro Detroit koncept Code 130R mohly Chevroletu vnuknout hravá japonská dvojčátka Toyota GT 86 a Subaru BRZ, ale i kdyby ne, tohle přímo volá po výrobě.

Code 130R tak trochu vypadá jako pozůstatek tajné lásky mezi Chevroletem Camaro a BMW 1 Coupé, ale nutno dodat, že ten přidrzlý výraz přídě, trendy zadní světla lemovaná pásem LED nebo matně zlatá dvacetipalcová kola mají něco do sebe. A stejně jako vás nezvladatelný adolescent v pubertální krizi může překvapit citáty ze Shakespeara, také zde je pod lehce arogantním pozlátkem spousta klasiky. Především pak ty, která souvisí s koncepcí.

Malý Chevy má pod přední kapotou kompaktní čtrnáctistovku Ecotec s turbodmychadlem, která teď v rámci obecně nařízeného downsizingu docela frčí. Našla by se i pod kapotou Buicku Encore a Opelu Mokka, ale jen tady má tu správnou orientaci vůči podélné ose. A díky tomu mohlo být 150 koní a 200 newtonmetrů nasměrováno k zadní nápravě skrze šestistupňovou manuální nebo příplatkovou automatickou převodovku. Jak to že příplatková, když zde máme studii? Nechci vyvolávat marné naděje, že si tohle jednou budete moci běžně pořídit, protože to udělal samotný Chevrolet. Ve své zprávě prohlašuje, že „v případě možné sériové produkce, stálo by méně než 20 tisíc dolarů”, tedy méně než 400 tisíc.

Pokud tedy doufáte a vypadá to, že šance na vyslyšení jsou vysoké, doplňujeme pár základních faktů - Code 130R má na délku 4 396 mm, šířku 1 816 mm, výšku 1 390 mm a rozvor 2 775 mm. Kabina je čtyřmístná a tabulky Chevroletu překvapivě udávají více prostoru nad hlavami cestující vzadu než vpředu. To by asi s radostí pár lidí určitě vyzkoušelo, ačkoli ideálně radši za volantem...


Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 1 - Chevrolet Code 130R koncept 01Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 2 - Chevrolet Code 130R koncept 02Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 3 - Chevrolet Code 130R koncept 03Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 4 - Chevrolet Code 130R koncept 04Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 5 - Chevrolet Code 130R koncept 05Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 6 - Chevrolet Code 130R koncept 06Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 7 - Chevrolet Code 130R koncept 07Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 8 - Chevrolet Code 130R koncept 08Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 9 - Chevrolet Code 130R koncept 09Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 10 - Chevrolet Code 130R koncept 10Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 11 - Chevrolet Code 130R koncept 11Chevrolet Code 130R: americké Toyobaru nemá daleko k výrobě - 12 - Chevrolet Code 130R koncept 12
Pokud by to opravdu vyšlo, 130R by byla nejlevnějším autem s klasickou koncepcí

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.