Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní

Chystaná novinka má nabídnout největší rozvor ve své třídě. Asistovat mu bude rozměrné střešní okno či technologie Grip Control.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní

22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná novinka má nabídnout největší rozvor ve své třídě. Asistovat mu bude rozměrné střešní okno či technologie Grip Control.

Francouzská automobilka nepředstavila na autosalonu v Pekingu pouze stylový crossover DS 6WR, ale také jeho levnějšího bratříčka C-XR, jinak pojatou obdobu Peugeotu 2008. Ten by podle všech dosavadních informací měl stát na platformě PF1, kterou používá rovněž Citroën C-Elysée, její rozvor však očividně proti dárcovskému vozu musel být prodloužen. Mezi nápravami totiž aktuálně naměříme 2,65 metru (prý nejvíce v daném segmentu), zatímco výchozí sedan nabízí 2 540 mm.

Vyjma toho pak máme počítat s 4,26metrovou délkou nebo motorem THP 160 pod kapotou. Ten je přitom spojen se systémem start/stop a automatickou převodovkou, jízdní dynamiku či spotřebu ovšem značka momentálně nezmiňuje. Vystačit si tak prozatím musíme pouze s výkonem, který je obsažen v názvu pohonné jednotky. Další informace o motorovém prostoru ale zřejmě dorazí až blíže k zahájení prodeje, tedy na konci letošního roku.

Mimo to ovšem můžeme poreferovat o 17palcových litých ráfcích, které obouvají celoroční pneumatiky. Výkon motoru přitom míří čistě na přední nápravu, s přilnavostí mimo zpevněný asfalt by ovšem měla pomáhat technologie Grip Control. Po stránce kosmetické pak v tomto ohledu nemohou chybět ani populární plastové lemy blatníků či stříbrně lakovaná ochrana podvozku vpředu a vzadu.

Z dalších prvků lze pak zmínit střešní ližiny, jež lemují rozměrné panoramatické okno, na pohled do interiéru si ale musíme počkat stejně jako na zmiňovaná technická data. Dodat tak můžeme pouze tolik, že s prodejem vozu v Evropě se nepočítá. Stejně jako prémiovější DS 6WR totiž zamíří i tento crossover pouze na čínský trh. Jeho cena by ovšem i díky tamní výrobě neměla být příliš vysoká.


Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 1 - Citroen C-XR prvni foto 00aCitroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 2 - Citroen C-XR prvni foto 00bCitroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 3 - Citroen C-XR prvni foto 00cCitroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 4 - Citroen C-XR prvni foto 00dCitroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 5 - Citroen C-XR prvni foto 00eCitroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 6 - Citroen C-XR prvni foto 00fCitroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 7 - Citroen C-XR prvni foto 01Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 8 - Citroen C-XR prvni foto 02Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 9 - Citroen C-XR prvni foto 03Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 10 - Citroen C-XR prvni foto 04Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 11 - Citroen C-XR prvni foto 05Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 12 - Citroen C-XR prvni foto 06Citroën C-XR: levnější bratr Peugeotu 2008 vychází z C-Elysée, žene jej 160 koní - 13 - Citroen C-XR prvni foto 07
Nový Citroën C-XR vychází ze sedanu C-Elysée, oproti němu však nabízí mnohem větší rozvor mezi nápravami

Živé foto: IndianAutosBlog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.