Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 2011: nová generace se představuje
2.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
U Citroënu pustili do světa první fotografie a informace o nové generaci C4. Pětidveřový hatchback nižší střední vychází designově z C3 a C5 a do své kategorie přináší vysokou míru pohodlí, velký vnitřní prostor, moderní technologie, špičkovou výbavu i elegantní styl.
Novou karoserii charakterizují nadčasové, přesně definované ale rozhodně ne přísně geometrické tvary, kterým vévodí nová maska a komplikovaný tvar světlometů ve stylu studie DS High Rider (obrázek úplně dole). Citroën C4 tak opouští extravagantní linie, kterými zaujal předchůdce, a pokračují v nastoupené linii předznamenané premiérou prototypu DS3 a změnou tradičního loga před půl druhým rokem. Celková délka pětidveřového hatchbacku je 4,33 m, šířka 1,79 m, a výška 1,49 m. Rozvor náprav je 2,61 m. Novinka je tak jen o 5 cm delší, o 2 cm širší a o 3 cm vyšší než stávající model. Nová C4 má přes kompaktní vnější rozměry velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník je svým objemem 408 litrů největší ve třídě a nový citroën se může pochlubit také velmi nízkou nakládací hranou.
Extravagantní nápady zmizely i z interiéru. Volant již nebude mít pevný střed a digitální displeje byly zkombinovány s klasickými kruhovými. Své pracoviště si řidič může přizpůsobit své postavě s ohledem na dvouose nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo ale také svému naturelu, neboť si lze vybírat z několika barev podsvícení kontrolních přístrojů a displejů popřípadě z několika polyfonních zvuků důležitých upozornění. V příplatkové výbavě budou i sedadla s masážní funkcí, špičková audiosoustava, bi-xenonové adaptabilní světlomety, tempomat i omezovač rychlosti nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Přední kola budou zpočátku poháněna třemi zážehovými a třemi vznětovými čtyřválci. Základem bude verze VTi 95, která bude mít pod kapotou motor 1,4 litru o výkonu 72 kW kombinovaný s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Silnější VTi 120 (objem 1,6 litru, 88 kW) bude možné kombinovat s pětistupňovou ručně řazenou nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. V nabídce by neměla chybět ani variantu pro spalování LPG. Přeplňovaná verze tohoto motoru VTi 210 kombinovaná s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou pak dosáhne výkonu 155 kW, což C4 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,7 s a nejvyšší rychlost 214 km/h, přitom kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 6,3 l/100 km.
Vznětové motory reprezentuje nová generace motoru HDi 90. 1,6litrový motor nabídne největší výkon 68 kW a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Silnější verze této „šestnáctistovky“ HDi 110 dosahuje výkonu 82 kW a v kombinaci se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou si vystačí s 4,2 l/100 km. V případě robotizované převodovky je to o 0,3 l/100 km více. Na vrcholu nabídky vznětových pohonných jednotek bude zatím dvoulitr HDi 150 o výkonu 110 kW se spotřebou 4,9 l/100 km.
Nový C4 využívá nejnovější technologie také z hlediska snížení dopadu na životní prostředí (recyklovatelné materiály, snížení hmotnosti díky laserovému svařování atd.) a kvůli snížení emisí CO2. Nositelem zelených technologií bude verze 1.6 e-HDi, která si mimo jiné i díky systému Start-stop a pneumatikám Michelin Energy Saver v kombinovaném cyklu vystačí s 3,8 l/100 km a vypustí do ovzduší pouze 99 g/km CO2. Na trh ale toto provedení přijde později.
Nový Citroën C4 se bude vyrábět v závodě PSA v Mulhouse, výstavní premiéru bude mít na pařížském autosalonu letos v září. Očekává se, že příští rok vznikne právě na bázi studie DS High Rider model DS4, který bude třídveřovou, luxusnější a výrazně individualizovanou variantou C4.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.