Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën DS Wild Rubis: unikly fotky konceptu nového SUV
10.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno foto a video) Nyní vám můžeme ukázat už všechny snímky Citroënu Wild Rubis, konceptu prvního pravověrného SUV z řady DS.
Doplněno 11.4.: Francouzi poměrně rychle, jen pár hodin po zveřejnění prvních obrázků konceptu Wild Rubis uniklých neoficiálními kanály, vypustili kompletní set šedesáti fotek a videosnímek. Tisková zpráva je naopak velmi stručná, několik nových informací v aktualizovaném textu však bezpochyby najdete.
Nedá se říci, že by nás samotná existence tohoto konceptu překvapovala, o jejím plánovaném odhalení na blížícím se autosalonu v Šanghaji pak lze říci totéž. Citroën se před pár dny tímto záměrem sám pochlubil a i kdyby to neudělal, tušili bychom to v souladu s předchozími zvěstmi též. Tehdy se o chystané novince mluvilo jako o modelu DSX a je docela dobře možné, že se budoucí sériové SUV Citroënu tohoto jména dočká (mluví se o označení DSX7 Hybrid4), zatím si ale říká DS Wild Rubis.
Jeho název vám může přiJeho název vám může připadat zvláštní a jeho design vlastně též, po dřívějším představení studie Numéro 9 ale nejde zrovna o šokující linie. Skutečně nové je jejich zasazení do formy SUV, neboť dosavadním produkčním vrcholem mezi podobně laděnými vozy je crossover DS5, který má ale k pravověrnému SUV dost daleko. Novinka je s délkou 4,7 metru, šířkou 1,95 metru a výškou 1,59 metru vcelku poctivým „esúvéčkem” a jeho ne zcela skromné proporce potvrzuje i rozvor náprav 2,9 metru a použití 21" kol s pneumatikami o rozměru 255/40 R21.
Samotný design zaujme hlavně řečením sloupku C, který jako by přepůlil nejkrajnější boční okno a dává zádi docela dynamické proporce. Příď se světly kompletně z LED ale hraje spíše na notu mohutnosti, sportovním švihem zrovna nezavání. Jak moc se vám DS Wild Rubis líbí, budete nejlépe vědět sami, my ještě upozorníme na pár zajímavých detailů jako je řešení spodní části bočních dveří, chromované střešní ližiny zasahující až do zadních partií a vlastně i zadní partie jako takové - zejména znovu chromem zvýrazněné vyústění ohromných koncovek výfuků je těžko k přehlédnutí.
Do interiéru se zatím podívat nemůžeme, je ale otázkou, jestli to vůbec možné bude. Známé jsou naopak neoficiální informace o technice, přestože to vypadá, že jde pouze o designový koncept, u kterého je podstatný jeho vzhled.
Podle kolegů z britského Autocaru je pod přední kapotou napříč uložený, známý přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním, který se stará o pohon předních kol. Kola zadní nápravy naopak roztáčí elektromotor, takže tu máme řešení připomínající konstrukci DS5 Hybrid4. Ne náhodou. Podle zdrojů blízkých automobilce je Wild Rubis postaven na prodloužené platformě DS5. Výkony použitých jednotek známé nejsou, zachytili jsme pouze jejich součet, který činí 240 koní. Předpokládáme ale, že šestnáctistovka by mohla mít 200 koní, elektromotor se pak postará o ten zbytek.
Produkční auto, které bychom mohli vidět už příští rok na autosalonu v Pekingu, pochopitelně nabídne i konvenčnější motorizace, podrobnosti však známé nejsou. Výroba nového crossoveru je plánována pro čínsko-francouzské joint-venture se společností Dongfeng, a přestože jde o vůz primárně určený pro tamní klientelu, Citroën poměrně srozumitelně naznačil, že jej chce prodávat také v Evropě jako konkurenta podobných strojů značek Audi, BMW či VW.
Koncept budoucího SUV z řady DS od Citroënu je venku, překvapení v Šanghaji bude zase o trochu méně
Zdroje: Citroën, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch