Citroën DSX: Francouzi ukážou v Šanghaji konkurenta pro Audi Q5 a BMW X3

Není to oficiální, obvykle dobře informovaný německý Auto Bild ale jako o hotové věci hovoří o novém luxusním SUV vzešlém z Citroënu DS5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën DSX: Francouzi ukážou v Šanghaji konkurenta pro Audi Q5 a BMW X3

3.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Citroën DSX: Francouzi ukážou v Šanghaji konkurenta pro Audi Q5 a BMW X3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není to oficiální, obvykle dobře informovaný německý Auto Bild ale jako o hotové věci hovoří o novém luxusním SUV vzešlém z Citroënu DS5.

Pokud se podíváte na Citroën DS5, asi vás nenapadne jiné slovo než kříženec neboli crossover. Je to v zásadě hatchback, ale svou protáhlou stavbou nemá daleko ke kombi. S výškou přes 1,5 metru není moc nízký a s délkou přesahující 4,5 metru aspiruje na střední třídu. Nedá se tedy říci, že by už v současné podobě zasahoval málo automobilových tříd, Citroën jej ale hodlá poslat ještě do další - udělá z něj luxusní SUV.

To nezní jako příliš velká výzva, stačí jen mírně zvýšit stavbu i podvozek, pochopitelně trochu upravit styling a na světě bude SUV jako vyšité. Podobně si francouzskou budoucnost představuje i Auto Bild, který o příchodu takového auta mluví jako o hotové věci a rovnou mu dává i jméno, DSX.

Vůz by se podle Němců měl představit na autosalonu v Šanghaji, který bude v druhé polovině dubna (přesně 21. až 29. dubna 2013) následovat další významná dostaveníčka podobného typu v Ženevě a New Yorku. Oproti DS5 má o něco nabrat na délce (hovoří se o 4,7 metru), čímž by měl dorovnat svého nejvážnějšího uvažovaného konkurenta - Audi Q5. Krom něj by ale měl jít po krku i BMW X3, tedy dalšímu podobně velkému SUV prémiové značky.

Vůz by měl být vybaven podobnými benzinovými i naftovými motory jako DS5, které budou u SUV výkonově posazeny do rozmezí 160 a 200 koní. Takto poháněné auto bude vždy předokolka, o pohon všech kol se případně postará elektřina - přední osu bude mít na starosti spalovací, zadní pak elektrická jednotka. Ostatně i to bude shodné řešení jako u DS5 Hybrid4.

Zajímavé je, že zatímco v Evropě má zůstat tento systém pohonu nadále dieselový a jeho celkový výkon nepřekročit 200 koní, v Číně bude kombinován s benzinovým motorem 1,6 THP a dosahovat až 240 koní výkonu. Podle Auto Bildu se také tam má DSX začít v roce 2014 prodávat jako první a na Starém kontinentu se objevit až se zpožděním. U nás bychom tak, pokud se zprávy německého magazínu ukážou být pravdivými, mohli DSX dočkat v druhé polovině roku 2014 za ceny začínající lehce pod 40 tisíci Eur (1 milion Kč).

Je samozřejmě otázkou, do jaké míry jsou tyto zvěsti pravdivé, nám ale smysl dávají. „Luxusní SUV” je zaklínadlo doby - o největší segment trhu sice zdaleka nejde, o výnosný ale ano, a to právě hlavně v Číně. Také v Evropě by si pak podobné auto mohlo najít své zákazníky, pokud se vedle německých souputníků ukáže být konkurenceschopným.


Citroën DSX: Francouzi ukážou v Šanghaji konkurenta pro Audi Q5 a BMW X3 - 1 - Citroen DSX ilustrace DS4 DS5 01Citroën DSX: Francouzi ukážou v Šanghaji konkurenta pro Audi Q5 a BMW X3 - 2 - Citroen DSX ilustrace DS4 DS5 02Citroën DSX: Francouzi ukážou v Šanghaji konkurenta pro Audi Q5 a BMW X3 - 3 - Citroen DSX ilustrace DS4 DS5 03
Podobu DSX zatím neznáme, z původních skic současné DS5 a DS4 bychom ale s trochou fantazie k výsledku dospět mohli

Zdroj:Auto Bild

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.