Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg

První sportovní model rumunské značky dostane do vínku dva řidičské režimy, lepší aerodynamiku a více než 150 koní na méně než 1 100 kilo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg

28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První sportovní model rumunské značky dostane do vínku dva řidičské režimy, lepší aerodynamiku a více než 150 koní na méně než 1 100 kilo.

Sandero RS je jednou z očekávaných novinek letošního jara, což znalé příznivce automobilů všeho druhu jistě nepřekvapí. Přece jen jde o vůbec první sportovní model rumunské značky, i když aktuálně je spojen hlavně s logem Renaultu a tedy s možnou absencí na Starém kontinentu. Jelikož ale značka testovala tuto verzi nejen v Brazílii, ale také na evropských silnicích, je možné, že ji s emblémem Dacie uvidíme také v tuzemských showroomech.

Po včerejším oficiálním videu tu přitom nově máme řadu informací, které jen podpoří zájem o ostřejší provedení. To dostane pod kapotu atmosférický dvoulitrový čtyřválec, který standardně produkuje okolo 140 koní. Divize Renaultsportu by ovšem měla přistoupit k několika modifikacím, jež tento výkon zvednou na více než 150 koní. O jejich přenos se pak postará šestistupňová manuální převodovka.

Kromě vyššího výkonu máme očekávat rovněž nějakou tu hmotností dietu, která ovšem s ohledem na těžší pohonnou jednotku není tak viditelná jako posílení motorového prostoru. Podle brazilských zdrojů by sportovní verze měla vážit méně než 1 100 kg, základní verze osazená jedna-dvojkou ovšem v tomto směru zachází ještě dále, neboť na ručičkách vah ukáže pouze 1 016 kilogramů.

Řidič zároveň bude moci tlačítkem na volantu volit mezi dvěma jízdními režimy, akceleraci z klidu na stovku pak má zvládnout do 10 sekund. Tedy o nějakých jedenáct desetin rychleji než standardní verze osazená 0,9litrovým tříválcem TCe, která aktuálně dosahuje nejlepšího tempa v nabídce. Je však třeba dodat, že jde o neoficiální informace, realita tak může být ještě zajímavější - přece jen, 150 koní by s 1,1 tuny hmotnosti mohlo slušně hýbat.

Nové špionážní snímky pak mnohem lépe odhalují vzhled, u kterého můžeme počítat s mohutnějšími nárazníky a bočními prahy nebo střešním spoilerem. Mimo to dorazí také 16palcová černě lakovaná litá kola, která budou obouvat pneumatiky Continental ContiPower Contact o rozměru 205/55. Za nimi pak můžeme spatřit kotoučové brzdy ve všech rozích.

Dále lze zmínit zatmavená okna či černé pozadí předních a zadních světlometů nebo chromovou koncovku výfuku. Uvnitř pak na zájemce čekají sportovní sedáky, jež zdobí červené švy, nebo volant obšitý kůží. Na další informace si opět budeme muset počkat, rozhodně však nepůjde o nekonečně dlouhou dobu.


Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg - 1 - Dacia-Renault Sandero RS nove spy foto 01Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg - 2 - Dacia-Renault Sandero RS nove spy foto 02Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg - 3 - Dacia-Renault Sandero RS nove spy foto 03Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg - 4 - Dacia-Renault Sandero RS nove spy foto 04Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg - 5 - Dacia-Renault Sandero RS nove spy foto 05Dacia Sandero RS téměř odhalena špionáží, vážit nebude ani 1 100 kg - 6 - Dacia-Renault Sandero RS nove spy foto 06
Dacia Sandero RS na nových špionážních fotkách ukazuje svůj dynamičtější zevnějšek. A také prozatím jen logo Renaultu

Zdroj: Flatout

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše