Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Destino 2013 je Fisker Karma s motorem Corvette ZR1 o výkonu 647 koní
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřdveřové kupé zapomnělo na hybridní techniku, kombinuje však modernu i historii. S 4stupňovým automatem totiž spojí i nový osmiválec LT1.
Pokud přijde řeč na hybridní automobil Fisker Karma, pak z jedné strany rozhodně budete slyšet chválu na design. To ovšem není překvapivé, neboť jeho autor a zakladatel značky Henrik Fisker stál u zrodu BMW Z8 a Astonu Martin DB9. Druhá strana ovšem rozhodně nebude chválit technické parametry, jakkoliv se kombinace elektromotoru a přeplňovaného dvoulitru snaží, seč může. Hybridní technika ale vůz zatížila přílišnou hmotností a nakonec s neodvděčuje ani adekvátní dynamikou, ani efektivitou. Někteří by tedy nakonec mohli sáhnout po produkční verzi konceptu Destino, který se překvapivě objeví na autosalonu v Detroitu. Pod přední kapotou totiž hostí osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1.
Snad ještě větší údiv než výkon 647 koní ovšem vzbuzují jména stojící v pozadí projektu. Se značkami Fisker a General Motors totiž nemají příliš společného, tedy pokud pomineme fakt, že Bob Lutz byl kdysi v managementu GM. Do konceptu Destino šel ovšem sám za sebe, ještě ve společnosti podnikatele Gilberta Villereala, s nímž založil novou firmu VL Automotive.
Největším šokem je ovšem volba dodatečných mechanických komponentů, které Fisker Karma Destino dostal. S motorem LS9 je totiž spřažen jak šestistupňový manuál, tak i archaický čtyřstupňový automat. Ten přitom lze propojit i s moderním agregátem LT1, jímž se chlubí Corvette C7 a který je pro Destino základní pohonnou jednotkou.
Jízdní výkony značka VL Automotive neudává, v souvislosti s vlastním optickým balíčkem však Lutz prozradil změny dimenzí. Délka totiž narostla na 5 151 mm (+ 181 mm), šířka na 2 133 mm (+ 149 mm) a výška na 1 331 mm (+ 21 mm). Destino by tak mělo uvnitř nabídnout více prostoru, přestože rozvor 3 160 mm zůstal identický.
Změnou neprošla ani velikost kol, i nadále tak zákazníci budou profitovat z dvaadvacítek. Zvolit si ale mohou lak karoserie stejně jako výbavu interiéru. Největší výběr Destino umožňuje v případě audio systému, kde lze sáhnout hned po třech provedeních. I když s ohledem na motorový prostor by měl stačit základ.
Docela by nás také zajímala výsledná hmotnost, neboť absence baterií dozajista snížila původních 2 400 kg. Ani v tomto případě však Lutz detaily neprozradil. Víme tak už jen to, že výroba speciálního modelu bude probíhat v michiganském Auburn Hills a že do prodeje půjde vůz v druhé polovině letošního roku. Nebude se nakonec prodávat lépe než samotná Karma?
Destino kašle na hybridní techniku Fiskeru Karma. Místo ní se nabízí s osmiválcem LT1 o výkonu 456 koní nebo motorem LS9 naladěném dokonce na 647 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před hodinou - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 2 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 4 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch