Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari FF 2016: facelift ponechá vozu motor V12, přesto přijde překvapení
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jediné Ferrari s pohonem všech kol čeká jemná vizuální modernizace. Pod kapotou se ale odehrají změny, kdy nová převodovka je tou nejmenší.
Ferrari FF vstoupilo na trh již před čtyřmi léty, přičemž největšímu zájmu kupujících se těšilo v roce 2012. Od té doby však registrace klesají, což je stav platný i pro letošek. Není proto divu, že v Maranellu usilovně pracují na modernizaci. Faceliftovaný model se přitom poprvé povedlo nachytat již v lednu, na slavnostní odhalení si ovšem budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Značka totiž hodlá inovované kupé, či spíše Shooting Brake, odhalit až v březnu na autosalonu v Ženevě. Tedy na tomtéž místě, kde v roce 2011 debutoval originál.
V posledních měsících se přitom hojně spekulovalo především o pohonné jednotce Ferrari FF. To je sice aktuálně poháněné atmosférickým 6,3litrovým dvanáctiválcem, nicméně mnozí naznačovali, že s faceliftem by mohla dorazit 3,9litrová přeplňovaná osmiválcová jednotka. Veškeré dohady se však minimálně nyní jeví jako liché, neboť Enrico Galliera, výkonný viceprezident marketingu, uvedl, že „motor je naší třešinkou na dortu. A nadále jí bude atmosférický dvanáctiválec.“
Mimo to ovšem Galliera naznačil, že „zákazníky čeká překvapení“. A jelikož celou záležitost dále neupřesnil, otevřel tím nové kolo spekulací. Vrátit se tak můžeme opětovně k osmiválci, kterého bychom se nakonec skutečně mohli dočkat, a sice pod kapotou základní verze. Jelikož není jisté, jak by si tato pohonná jednotka rozuměla s unikátním systémem pohonu všech kol, jeví se tato možnost jako méně pravděpodobná.
Větší šanci na příchod má elektromotor, neboť s hybridními pohonnými jednotkami Ferrari koketuje již delší dobu. Pokud by se přitom tyto zvěsti ukázaly být pravdivými, pak lze s jistotou počítat s výkonem vyšším než stávajících 660 koní. Jelikož se navíc mluví o inovaci systému 4M a nahrazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky mnohem lehčím osmistupňovým automatem, mohla by zrovna tato možnost být oním překvapením.
Ferrari by totiž využilo elektromotoru k pohonu předních kol, zatímco ta zadní by roztáčela pouze spalovací jednotka. Výraznou měrou by se přitom snížila spotřeba, zatímco jízdní dynamika by šla směrem nahoru. Extra kila spojená s dráty a cívkami by navíc negovala přítomnost karbonové střechy, která se má stát standardní výbavou. Stále jsme však na poli spekulací, pročež ani tato varianta nakonec nemusí být pravdivá.
Uvidíme tedy nejpozději za tři měsíce, čehož se od Ferrari dočkáme. Při pohledu na kamufláž testovacích prototypů je ale zřejmé, že inovovat se bude hlavně pod povrchem. V rámci samotné karoserie čekáme víceméně jen nové nárazníky, s nimiž dorazí přeprofilovaná maska a světlomety. Jiný bude nejspíše i design kol a obměny dozná i paleta barev. Tím ale nejspíše v Maranellu skončí.
Ferrari FF čeká jemný vizuální a nejspíše výrazný mechanický facelift. Atmosférický dvanáctiválec ovšem zůstane zachován
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 54 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva