Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Novo Uno 2015: facelift nadělil Unu start/stop či nová světla
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie má zredukovat spotřebu paliva o nereálných 20 procent. Mimo to pak Uno dostalo nový multimediální systém či jiné nárazníky.
Fiat Uno se sice na evropských trzích již nějaký ten pátek neprodává, v Jižní Americe (konkrétně pak na brazilském trhu) však ve své životní pouti pokračuje směle dál. Nejde však již o původní hatchback, nýbrž o zcela nový projekt z názvem Progretto 327, který se vzhledově nechal ovlivnit modelem Panda a jako technický základ použil platformu Fiatu Palio. Logicky tak získal název Novo Uno neboli Nové Uno, se kterým zamířil na trh již v roce 2010.
Od té doby jsme se dočkali kupříkladu sportovní nebo užitkové verze, pro letošek však automobilka přichází s faceliftem. Ten je zvenčí charakterizován především lehce odlišnou čelní maskou, přičemž vpředu i vzadu najdeme také nová světla a nárazníky. V závislosti na zvolené výbavě pak můžete čekat ještě pozměněný design litých kol, tím ale venkovní odklon končí.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu, kde i nadále svou práci odvádějí čtyřválcové motory 1,0 Fire Evo a 1,4 Fire Evo. Ty v obou případech zvládají spalovat klasický benzin či biopalivo, přičemž stejně jako před faceliftem produkují 73, respektive 88 koní. Ty následně na přední kola přenáší pětistupňový manuál, neboť k modernizaci nedošlo ani v tomto směru.
Výkonnější a objemnější pohonná jednotka se ovšem nově chlubí systémem start/stop, který prý má zredukovat spotřebu paliva o 20 procent. Zapotřebí je v takové chvíli zařadit neutrál, přičemž k následnému naskočení agregátu má postačit sešlápnutí spojky. Tím ale máme probrané i technické novinky, detaily přitom Fiat oznámí až v průběhu příštího týdne.
Zamířit tedy můžeme do interiéru, kde zásadní změnou je představení nového multimediálního systému, který doplňuje černobílý displej, port na USB či rozhrání Bluetooth. Povšimnout si můžeme také nového displeje na přístrojovém štítu, verze s vyšším stupněm výbavy pak mohou očekávat ještě příchod vylepšeného palubního počítače. To je ale v rámci novinek skutečně vše.
Brazilský Fiat Uno se zvenčí změnil jen minimálně. Technickou novinkou je příchod systému start/stop pod kapotu verze osazené 1,4litrovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- Venku je asi poslední nový Ford svého druhu. Další spalovací hot hatch s manuálem stěží vznikne
12.4.2024 - Rusové ukázali další nový Moskvič. Silný obr pro 7 je větší než Kodiaq, jeho základ stojí jen 327 tisíc Kč
12.4.2024 - První šéf automobilky konečně říká, že spalovací auta bude prodávat tak dlouho, jak jen to bude legálně možné
12.4.2024 - Ford zlevnil další nechtěný elektromobil až o 140 tisíc Kč, i když už teď prodělává přes 900 tisíc na kuse
12.4.2024 - Číňané v Evropě dál vystrkují růžky, jejich další novinka už jde otevřeně po krku Ferrari a Porsche, pomáhá jim Mercedes
12.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry