Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus HyBoost: Focus opravdu dostal tříválec a ne úplně obyčejný
8.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V případě Fordu Focus s litrovým tříválcem jsme se šeredně zmýlili. Bohužel ne v tom, že by snad neměl existovat, ale v termínu jeho prezentace.
Už včera jsme vám přinesli zprávu o tom, že Ford hodlá využít k pohonu Focusu tříválcový přeplňovaný motor o objemu 1,0 l a že očekáváme premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Stalo se tak ale ještě dříve na akci s příznačným názvem Cenex Low Carbon Vehicle 2011 v Rockinghamu ve Velké Británii.
Tento vůz je ale v něčem jiný než se předpokládalo a zatím jej musíme považovat za prototyp, který vznikl ne zcela v režii Fordu. Projekt začal jako Focus s atmosférickým dvoulitrem, jemuž byl jeho agregát odňat a nahrazen právě tříválcovým implantátem 1,0 EcoBoost, poprvé odhaleným v prototypu B-Max.
Tato jednotka byla v rámci spolupráce se společnostmi Ricardo, Valeo a některých britských státních institucí a univerzit dále přestavěna. Výzkum si kladl za cíl „poskytnout nulovou degradaci ovladatelnosti, výkonů a akcelerace“, při současném zmenšení původního objemu na polovinu.
Tisková zpráva nicméně značně zmateně vysvětluje (nebo spíše nevysvětluje), jak toho bylo dosaženo. Momentálně víme, že pohonná jednotka byla doplněna o startér, který zároveň funguje jako generátor elektrického proudu při brzdění a ukládající energii do tzv. superkondenzátorů a olověných akumulátorů, které jsou oproti lithium-iontovým bateriím levnější.
Nechybí stop-start a pak systém, který není úplně jednoznačně popsán, a tak se můžeme do značné míry jen domnívat, o co vlastně jde. Sdělení tvrdí, že uložená elektrická energie je využívána na „supercharging“, což je slovo běžně užívané pro přeplňování mechanicky poháněným kompresorem. O něm se ale ve zprávě nic nepíše, i když podle jedné věty lze dovodit, že by tam mohl být: „elektrické přeplňování bude mít za úkol kompenzovat turboefekt, protože při downsizingu to může představovat praktické limity“. Naopak, v jiné pasáži je zase zmiňováno, že elektrická energie je získávána též turbodmychadlem. Jak nebo o jakou hodnotu jde, opět zapomněli informovat.
Je tedy možné, že HyBoost má dvojité přeplňování pomocí turba a elektrického kompresoru podobně jako motor 1,4 TSI ve Škodě Fabia RS (ta má kompresor mechanický), nebo má pouze jednoduché přeplňování, které pro nás zatím neznámým způsobem pracuje s mechanickým nebo elektrickým pohonem. Potíž je možná v tom, že zpráva pochází od společnosti Ricardo a evidentně bude rozumnější počkat si na oficiální prohlášení Fordu. Jakmile se jej dopídíme, určitě vám přineseme přesnější informace.
Ford Focus Hyboost zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 2 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.04. 08:35 - jerry
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda