Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi

Ford pokračuje ve zvláštní strategii. U dnešního Focusu okleštil nabídku, a tak i zvýšil jeho základní cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi

5.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford pokračuje ve zvláštní strategii. U dnešního Focusu okleštil nabídku, a tak i zvýšil jeho základní cenu.

V devadesátých letech minulého století i na počátku nového milénia platil modrý ovál na českém trhu za jednoho z největších importérů. Častokrát dokonce i vzal prvenství Volkswagenu. O této slávě si však Ford dnes může nechat pouze zdát, což souvisí hlavně se změnou globální strategie. Na jejím základě se totiž Evropa dostala na chvost priorit - nové, respektive dnes již tři roky staré Mondeo si totiž kromě Spojených států klidně koupíte i v Chile, Starý kontinent však má nadále smůlu.

Automobilka navíc momentálně přichází s dalším krokem, který bychom mohli přirovnat k pověstnému hřebíčku do rakve. Pokud totiž nepočítáme skladové vozy, pak nabídka Fordu Focus řádně prořídla. Sáhnout v ní totiž můžete pouze po modelech osazených motory 1,0 EcoBoost, 1,6 EcoBoost nebo 1,6 Duratorq TDCi. Ty lze navíc spojit pouze s pětistupňovou nebo šestistupňovou manuální převodovkou.

Padáka tedy dostal atmosférický benzinový motor 1,6 Duratec, stejně jako v nabídce již nezavadíte o automat PowerShift. Jelikož navíc tato převodovka byla jedinou volbou pro dvoulitrový diesel Duratorq TDCi, je logické, že v ceníku chybí i tato pohonná jednotka. Přičemž s ohledem na stávající downsizingový trend se do nabídky má navrátit pouze jeden motor, a atmosféra to rozhodně nebude.

Tím pádem se navýšila minimální částka, za kterou si Ford Focus můžete pořídit. Zatímco totiž za verzi osazenou atmosférickou Jedna-šestkou o výkonu 85 koní, pětistupňovým manuálem a výbavou Trend jste v minulosti dali 309 990 Kč, nově musíte za provedení 1,0 EcoBoost naladěné na 100 koní zaplatit o 30 tisíc korun více. Převodovka a výbava se přitom nemění.

Tato nabídka zůstane platná do podzimu, kdy dorazí faceliftovaný model. Ten pak přinese další snižování objemu, 1,6litrovou přeplňovanou jednotku totiž nahradí nový 1,5litrový EcoBoost produkující 150 a 180 koní. Doplnit jej má diesel stejného objemu, u kterého se dočkáme 95, 105 a 120 koní, vrcholem nabídky pak bude nový motor 2,0 TDCi naladěný na 150 koní.


Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 1 - Ford Focus Kombi diesel test 01Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 2 - Ford Focus Kombi diesel test 02Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 3 - Ford Focus Kombi diesel test 03Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 4 - Ford Focus Kombi diesel test 04Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 5 - Ford Focus Kombi diesel test 05Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 6 - Ford Focus Kombi diesel test 06Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 7 - Ford Focus Kombi diesel test 07Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 8 - Ford Focus Kombi diesel test 08Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 9 - Ford Focus Kombi diesel test 09Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 10 - Ford Focus Kombi diesel test 10Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 11 - Ford Focus Kombi diesel test 11Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 12 - Ford Focus Kombi diesel test 12Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 13 - Ford Focus Kombi diesel test 13Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 14 - Ford Focus Kombi diesel test 14Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 15 - Ford Focus Kombi diesel test 15Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 16 - Ford Focus Kombi diesel test 16Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 17 - Ford Focus Kombi diesel test 17Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 18 - Ford Focus Kombi diesel test 18Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 19 - Ford Focus Kombi diesel test 19Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 20 - Ford Focus Kombi diesel test 20Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 21 - Ford Focus Kombi diesel test 21Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 22 - Ford Focus Kombi diesel test 22Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 23 - Ford Focus Kombi diesel test 23Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 24 - Ford Focus Kombi diesel test 24Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 25 - Ford Focus Kombi diesel test 25Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 26 - Ford Focus Kombi diesel test 26Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 27 - Ford Focus Kombi diesel test 27Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 28 - Ford Focus Kombi diesel test 28Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 29 - Ford Focus Kombi diesel test 29Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 30 - Ford Focus Kombi diesel test 30Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 31 - Ford Focus Kombi diesel test 31Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 32 - Ford Focus Kombi diesel test 32Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 33 - Ford Focus Kombi diesel test 33Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 34 - Ford Focus Kombi diesel test 34Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 35 - Ford Focus Kombi diesel test 35Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 36 - Ford Focus Kombi diesel test 36Ford Focus končí s atmosférickými motory, padáka dostal i automat a 2,0 TDCi - 37 - Ford Focus Combi diesel test 37
Ford Focus Kombi jsme ještě před dvěma roky mohli otestovat s dvoulitrovým dieselem a automatem. Tento motor i převodovka však dnes v ceníku chybí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.