Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi

Nová základní verze dostala 125 koní a maximálku 200 km/h. Spíše než na dynamiku se však zaměřuje na normovanou spotřebu a emise CO2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi

22.6.2015 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Nová základní verze dostala 125 koní a maximálku 200 km/h. Spíše než na dynamiku se však zaměřuje na normovanou spotřebu a emise CO2.

Jak jste asi již pochopili z mnoha našich článků, tříválce či ještě menší pohonné jednotky nejsou naším šálkem kávy. Za touto averzí však nehledejte odpor vůči technologiím budoucnosti, přeplňování či snaze zachránit planetu před globálním oteplováním a vymíráním ledních medvědů. Jen si myslíme, že těchto úkonů by mělo být dosaženo za pomoci novinek, které skutečně budou ku prospěchu věcí, nikoliv pouze ústupkem Evropské unii a její nepromyšlené emisní politice.

Z toho důvodu třeba takovou anketu Motor roku považujeme za frašku oslavující řešení, která jsou těm optimálním na hony vzdálena. Pro letošek se nejvíce oceňovaným agregátem stal 1,5litrový tříválec od BMW (kterému ovšem k titulu musel dopomoci elektromotor), v předchozích třech letech se ovšem zlatými vavříny pyšnil letos druhý litrový motor EcoBoost modrého oválu. Dokud tato pohonná jednotka okupovala pouze příď Formule Ford, mohli jsme ji vnímat jako pozoruhodnou zajímavost. Jakmile se však začala starat o pohon modelů Fiesta a Focus, a ne zrovna v roli druhých houslí, už jsme jen trnuli.

Automobilka ovšem tento malý agregát nacpala také pod kapotou modelu Mondeo, což je podle nás podobně trapná záležitost jako v případě BMW, jehož model 4 Gran Coupe můžete taktéž pořídit s tříválcem pod kapotou. Takový krok samozřejmě má svůj důvod, v případě modrého oválu je totiž nově možné počítat se 119 gramy emisí CO2 na kilometr. To je výrazné snížení vůči 1,5litrovému motoru EcoBoost, který se pyšnil 134gramovým průměrem.

Souběžně s tím se zmenšila také průměrná spotřeba z 5,8 l/100 km na 5,2 litru, stejně jako v případě emisí však jde pouze o výsledky pouze teoretické. S reálným světem nemají pranic společného, při snaze držet krok s okolní dopravou tak stoprocentně počítejte s mnohem vyšší žíznivostí. Ani zatlačení plynového pedálu až pod kobereček vám ale příliš nepomůže, udávaná jízdní dynamika totiž není zrovna z nejpůsobivějších.

Zrychlení z klidu na stovku zvládne tříválcové Mondeo za 12 sekund, což ve srovnání se zmiňovaným 1,5litrovým agregátem představuje takřka třísekundové zhoršení. Nejvyšší rychlost pak poklesla z 222 km/h na 200 km/h. Řeč je přitom ve všech případech pouze o pětidveřovém liftbacku, s kombíkem není litrový EcoBoost prozatím nabízen. O sto kilogramů vyšší hmotnost by tříválci zřejmě způsobila srdeční obtíže.

Samotná existence této verze není novinkou, až v minulých týdnech se ale dostala do nabídky českého zastoupení Fordu. Pěkně potichu, samozřejmě. Motor je možné spřáhnout pouze s nižší výbavou Trend, která zahrnuje třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio systém s osmi reproduktory, tempomat, zadní LEDky či 16palcová ocelová kola, která si při objemné karoserii mohou s titěrností motoru jen notovat. Za vše pak zaplatíte nejméně 562 990 Kč.

Pro bližší informace vás odkážeme na kompletní oficiální ceník (PDF, 990 kB), pro požehnání v případě zájmu o tuto variantu si k nám ale raději nechoďte...


Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 1 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 06Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 2 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 07Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 3 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 08Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 4 - Ford Mondeo 2015 EU verze nova sada 01Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 5 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 09Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 6 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 10Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 7 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 11Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 8 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 12Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 9 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 13Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 10 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 14Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 11 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 15Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi - 12 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 16
Ford Mondeo je nově k mání s litrovým tříválcem EcoBoost. Za vyobrazené osmnáctky je však třeba připlácet, standardem jsou titěrné ocelové šestnáctky korespondující s charakterem motoru

Petr Prokopec

Diskuze 7 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše