Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger 2015: facelift přináší novou příď a papírově úspornější motory
23.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pracovní pick-up dostal kromě mladší tváře také novinky snižující spotřebu paliva. A na displej na palubní desce už nepotřebujete lupu.
Ford Ranger, pick-up truck prodávaný modrým oválem v celém světě kromě Severní Ameriky, se po čtyřech letech výroby současné generace dočká faceliftu. A jako u většiny faceliftů poslední doby, i zde bude hlavním bodem programu nižší emise motorů. Vzhled a interiér ale také nepřijdou zkrátka, jak je ostatně vidět i na fotografiích.
Zvenčí toho nového zas tolik není, Ranger dostal novou přední masku, hlavní světlomety a mlhovky, které ho designově trochu přiblížily větším americkým pick-upům. Nová je také kapota, ale to je z vnějších změn skutečně všechno - boky i záď zůstávají beze změn. Uvnitř to je trochu jiná písnička - je tu zcela nová palubní deska včetně volantu a přístrojového štítu.
Ten má místo dvou „budíků” jeden se dvěma konfigurovatelnými displeji po stranách, takže si můžete zobrazit, co budete chtít. Můžeme ale jen doufat, že někde v možnostech bude i zobrazení otáčkoměru a teploměru chladicí kapaliny, protože je na videu ani fotografiích u představení nevidíme. Je to pracovní pick-up, takže by člověk mohl chtít i teploměr a tlakoměr oleje či voltmetr, ale o ničem takovém zatím nemáme zprávy.
Zbytek palubní desky vypadá o poznání moderněji a uprostřed je rozumně velký displej infotainmentového systému, který je oproti tomu mrňavému z dosavadního Rangeru velmi vítanou změnou. Nabídne Ford Sync 2 s hlasovým ovládáním a zobrazí i výstup couvací kamery, která v kombinaci s předními i zadními senzory pomůže v těsnějších místech. Interiér také nově nabídne 240V zásuvku a ve výbavě přibudou věci jako adaptivní tempomat nebo hlídače jízdních pruhů. Posilovač řízení je nově elektrický a kromě nižších nároků na výkon motoru má také proměnlivý účinek.
Pod kapotou zůstává na první pohled vše při starém, v nabídce bude 2,5litrový atmosférický benzínový motor Duratec a tři diesely Duratorq, dvě verze 2,2litrového čtyřválce a 3,2litrový pětiválec. S benzínovým motorem v ČR nepočítejme, ale je to jediný motor, který zůstal nezměněn až na přidání start-stopu, který přibyl u všech variant. Stále tak nabídne 166 koní a 225 Nm.
Slabší, 2,2litrový diesel má mít nově 130 koní, o pět více než dosud, ale jeho spotřeba má klesnout o 22 % na 5,9 litru paliva na 100 km. Silnější varianta má dostat o 10 koní a 10 Nm navíc a mít jich tak 160, resp. 385. Jak má klesnout papírová spotřeba paliva, zatím nevíme, Ford píše "výrazně". Vrcholový 3,2litrový dieselový pětiválec zůstane výkonem na 200 koních a 470 Nm, ale má brát o 18 % méně paliva, tedy v kombinaci 7,6 l/100 km.
Terénní schopnosti Rangeru se nemění, ostatně technický základ je pořád stejný. Počítejme tedy s brodivostí 80 cm, světlou výškou 230 cm a nájezdovými úhly 28° vpředu a 25° vzadu. Řidič také bude u verzí s pohonem všech kol moci volit mezi zadním náhonem, čtyřkolkou či redukcí a k dispozici také bude uzávěrka zadního diferenciálu.
Faceliftovaný Ranger se objeví v autosalonech celého světa ještě letos, údajně v třetím čtvrtletí tohoto roku. Ceník zatím neznáme ani australský, odkud tyto informace a fotografie přicházejí, natož český, ale nedivili bychom se, kdyby základní cena 611 tisíc korun o kousek narostla kvůli papírově nižší spotřebě paliva.
Ford Ranger se ukázal s novou tváří a částečně i vnitřnostmi
Takto se novinka představila v Bangkoku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 2 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.04. 08:35 - jerry
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda