- -

Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce

Německou automobilku čekají pod taktovkou nových majitelů další razantní změny. Z aktuální nabídky značky zbude jen torzo, záplatou mají být zcela nové modely, které za odpadlíky zaskočí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce

10.10.2018 | Petr Prokopec

Německou automobilku čekají pod taktovkou nových majitelů další razantní změny. Z aktuální nabídky značky zbude jen torzo, záplatou mají být zcela nové modely, které za odpadlíky zaskočí.

Pohled na současné prodeje Opelu (a jeho britské odnože Vauxhallu) může přinést potěšení snad jen jeho konkurenci. Je sice pravda, že loni v Evropě prodal 935 169 aut, tedy o více než sto tisíc více než v roce 2013, kdy si značka sáhla na třicetileté dno. Nicméně v té době jí i mizerný výsledek stačil na 6,72procentní tržní podíl, zatímco loni to kvůli růstu konkurence bylo již jen 6,04 procenta. A letos Opel míří ještě níže.

V co přesně tato situace vyústí? Zvláště v době, kdy Němci spadají pod francouzské PSA? Pokud tipujete pokračování opravdu zásadní restrukturalizace, pak máte pravdu. Týkat se nebude jen samotné organizace, tedy zaměstnanců či továren, ale rovněž nabídky. Ta do roka velmi prořídne, neboť skončit mají modely Adam, Karl a Cascada. Nástupce pak nedostane ani Zafira a třídveřová Astra GTC. Pokud tedy pomineme užitkové vozy, Opelu toho mnoho nezůstane, v nabídce najdeme jen Corsu, Astru, Insignii a SUV.

Právě na tyto klíčové vozy se Opel hodlá zaměřit, stejně jako nás čeká expanze novinek - od počátku roku 2019 do konce roku 2020 má dorazit osm zcela nových nebo modernizovaných modelů. Automobilka doufá, že jakmile tento proces skončí, bude moci zákazníkům nabídnout to nejmodernější portfolio na celém evropském kontinentu.

Jako první hned zkraje příštího roku dorazí nová Corsa. Ta bude zpočátku k mání jen se spalovacími motory, nicméně již v létě dorazí i elektrická verze. Doprovázet jí pak bude plug-in hybridní Grandland X. Příští rok ale máme čekat i nové Vivaro, zatímco v roce 2020 se ukáže nástupce Opelu Mokka X.

Zda tato strategie napomůže automobilce k novým zákazníkům a vyšším registracím, je ve hvězdách. Nicméně doba, kdy Opelu patřil v Evropě 12,5procentní tržní podíl a bojoval o místo jedničky na trhu, je zřejmě nenávratně pryč. Útěchou přitom není ani postavení Vauxhallu, který měl loni na kontě pětinový podíl na britském trhu. Přestože jde o trochu vyšší číslo než v roce 2000, v minulosti značka ovládala i třetinu britského trhu.

Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 1 - Opel Adam Karl Cascada konci 01Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 2 - Opel Adam Karl Cascada konci 02Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 3 - Opel Adam Karl Cascada konci 03
Opel Adam loni oslovil méně než 50 tisíc zákazníků...

Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 4 - Opel Adam Karl Cascada konci 04Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 5 - Opel Adam Karl Cascada konci 05Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 6 - Opel Adam Karl Cascada konci 06
...stejně jako Karl

Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 7 - Opel Adam Karl Cascada konci 07Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 8 - Opel Adam Karl Cascada konci 08Francouzi řádí v nabídce Opelu. Hned pět dnešních modelů skončí bez nástupce - 9 - Opel Adam Karl Cascada konci 09
Oba vozy tak do roka skončí, stejně jako Cascada, po níž loni sáhlo jen 3 563 lidí. Do důchodu je pak doprovodí Zafia a třídvéřová Astra GTC

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše