Honda CR-Z: hybrid pro teenagery

Pamatujete se na Hondu CRX? Skvělé malé kupátko, které pro mnohé nás znamenalo vstup do světa sportovních vozů. Jeho nástupce, Honda CR-Z má namířeno do Ženevy a pak do prodejen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z: hybrid pro teenagery

10.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Honda CR-Z: hybrid pro teenagery

/

Foto: Honda

Pamatujete se na Hondu CRX? Skvělé malé kupátko, které pro mnohé nás znamenalo vstup do světa sportovních vozů. Jeho nástupce, Honda CR-Z má namířeno do Ženevy a pak do prodejen.

Když se před 20 lety zvedla železná opona, Honda CRX už měla dobu své největší slávy za sebou. Výroba její druhé generace byla zastavena v roce 1991. Přesto si celá řada těchto kupátek našla cestu i na české cesty a ještě dnes si vybavuji nadšení mé a mých stejně starých přátel s čerstvým řidičákem v kapse, když jsme si mohli jednu z nich vyzkoušet na vlastní kůži. To už ale je dávná minulost.

Žhavá současnost nese jméno CR-Z. Malé kupé s uspořádáním interiéru 2+2 přečkalo všechny turbulence škrtů a dočkalo se své seriové podoby. Už zanedlouho se objeví na ženevském stánku Hondy a pak hurá na cesty. Že to zní lákavě? Ano, jenže je tu jedno ALE. Tím je zvolený způsob pohonu.

Pod kapotou se totiž skrývá benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l (až potud vše jak má být), který je ovšem doplněn elektromotorem. Jedná se o systém Honda IMA Hybrid, kdy je „talířový” elektromotor umístěn mezi spalovací motor a převodovku. Kombinovaný výkon má být 122 k a točivý moment 174 N.m. Nic moc, že. Zvláště s ohledem na to, že původní CRX dostávala i motor 1,6 l o výkonu 150 k. Výkony už se dnes nenosí, nízka spotřeba ano. Pět litrů benzínu, o tolik si má CR-Z říct při ujetí 100 km.

Moderní pohonný systém potřebuje pokročilé řízení. O to se samozřejmě stará palubní počítač. Řidič mu ale pomocí tlačítka s názvem Sport může naznačit, jaké má úmysly. Má k dispozici tři módy. Jeden pro dosažení co nejnižší spotřeby, jeden pro maximální výkon a jeden snažící se o spojení dvou předchozích. Na základě zvoleného módu je pak nastavena odezva plynu, řízení, doba, po které se motor zastaví při běhu na volnoběh a běh klimatizace.

Honda CR-Z jde prostě s dobou, má sportovní karoserii a interiér, ale na sportovní vůz si jen hraje. Ve skutečnosti jím není. Nebo že by přece jen byla? Konečný verdikt vyneseme až dostanem možnost si ji vyzkoušet někdy po jejím uvedení na trh, tedy po půlce letošního roku.


Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 1 - Honda CR-Z ofi 02Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 2 - Honda CR-Z ofi 03Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 3 - Honda CR-Z ofi 04Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 4 - Honda CR-Z ofi 05Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 5 - Honda CR-Z ofi 06Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 6 - Honda CR-Z ofi 07Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 7 - Honda CR-Z ofi 08Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 8 - Honda CR-Z ofi 09Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 9 - Honda CR-Z ofi 10Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 10 - Honda CR-Z ofi 11Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 11 - Honda CR-Z ofi 12Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 12 - Honda CR-Z ofi 13Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 13 - Honda CR-Z ofi 14Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 14 - Honda CR-Z ofi 15Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 15 - Honda CR-Z ofi 16Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 16 - Honda CR-Z ofi 17Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 17 - Honda CR-Z ofi 18Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 18 - Honda CR-Z ofi 19Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 19 - Honda CR-Z ofi 20Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 20 - Honda CR-Z ofi 21Honda CR-Z: hybrid pro teenagery - 21 - Honda CR-Z ofi 22

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.