Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům

(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům

2.8.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(nové foto a info) Honda sypala v Goodwoodu novinky z rukávu jako kouzelník králíky z klobouku. Zajímavým počinem je i CR-Z Mugen RR.

Vydáno 7.7, doplněno 1.8.: Přidali jsme několik nových snímků a další informace o přiostřeném konceptu Hondy CR-Z od Mugenu. Bohužel stále nevíme, co automobilka spolu se svým úpravcem s tímto modelem zamýšlí, vzhledem k neustále doplňovaným informacím ale předpokládáme, že se nějakého obrazu těchto úprav v sériové výrobě dočkáme. Další detaily následují.

Nedávno jsme vás informoval o tom, že Honda představila vyladěný sporťáček CR-Z Mugen, který má zlomit dogma o nudě za volantem hybridů. Honda CR-Z je v hlavní roli také této zprávy i tentokrát, a to s ještě ostřejším nádechem skrytým pod písmeny RR.

Honda CR-Z Mugen RR je strojem, jehož přídomek reprezentuje zaměření na „opravdové závodění“. Představen byl na festivalu rychlosti v Goodwoodu po boku dalších novinek značky a jakožto příjemné překvapení sklidil snad zasloužený obdiv.

Toto provedení je vybaveno specifickým bodykitem, který díky svému černo-oranžovému ztvárnění zajišťuje nejen atraktivně vzhled, ale i lepší aerodynamiku. Optimalizacemi tak prošly skoro všechny části karoserie, máme zde nový přední a zadní nárazník, boční prahy a speciální zadní křídlo, které má na starosti zvýšení přítlaku na zadní část vozidla ve vyšších rychlostech. O lepší proudění vzduchu se stará i zakrytování podvozku. Tento a rada z dalších zmíněných prvků je navíc vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), což pomáhá i se snížením hmotnosti vozu.

Ale nejen aerodynamikou živ je Mugen, a tak firma ke všemu přidává i další „karbonové” prvky primárně s cílem poslat cifru v kolonce „pohotovostní hmotnost” co nejníže. Kapota motoru, dveře i víko kufru jsou tak stvořeny z CFRP. Ryze funkční úpravou je též osazení vozu novými kotoučovými brzdami s oranžově lakovanými čtyřpístkovými třmeny a někde na pomezí „show a go” se nachází nový výfukový systém s dvojitou, centrálně umístěnu koncovkou a 18“ kovaná litá kola.

Interiér vozu je oděn do stejných barev jako vnější kabátek a aby působil patřičně sportovně, je vybaven i obložením palubní desky, středové konzole a výplní dveří dávajícím na odiv trochu karbonových vláken. Podstatnější inovací je ovšem doplnění dalšího displeje, který zahrnuje řidiče informacemi o aktuálním fungování motoru a dalších klíčových částí vozu (a dokáźe i pracovat s navigačním a audio systémem vozu).

Mugen se bohužel ani napodruhé nezmínil o výkonnostních specifikacích RR, ale pod kapotou si s největší pravděpodobností našel opét místo čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu někde okolo 147 kW (200 koní) a točivém momentu cca 250 Nm. Zůstává nadále otázkou, zda tento model není jen původním hybridním konceptem zbaveným elektromotoru, ale nezdá se nám to být příliš pravděpodobné - pro utvoření image polozávodního auta, tím spíše hybridního, by to nebylo to pravé ořechové.

Doufejme, že Mugen si vezme základní agregát o objemu 1,5 litru ještě řádně do parády a dostane o něco větší porci koní. Tento motor sice není žádnou perlou a Honda by už jako sůl potřebovala zbrusu nové zajímavé motory, Mugen ale v případě hybridního konceptu sliboval posílení srdce vozu skrz výměnu klíčových komponent, a tak je potenciál jeho úprav jistě nemalý.

Nechme se tedy překvapit, co z těchto konceptů nakonec vznikne a zda se nejedná o mnoho povyku pro nic. Nám se CR-Z docela zamlouvá, poněkud ostřejší než základní provedení ale v jeho nabídce citelně chybí...


Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 1 - Honda CR-Z Mugen RR nove 01Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 2 - Honda CR-Z Mugen RR nove 02Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 3 - Honda CR-Z Mugen RR nove 03Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 4 - Honda CR-Z Mugen RR nove 04Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 5 - Honda CR-Z Mugen RR nove 05Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 6 - Honda CR-Z Mugen RR nove 06Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 7 - Honda CR-Z Mugen RR nove 07Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 8 - Honda CR-Z Mugen RR nove 08Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 9 - Honda CR-Z Mugen RR nove 09
Nové fotografie CR-Z Mugen RR včetně prvního pohledu do interiéru

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 10 - Honda CR-Z Mugen RR 4391265951308698760Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 11 - Honda CR-Z Mugen RR 958374111939741976Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 12 - Honda CR-Z Mugen RR 1415385855192976204
Koncept Hondy CR-Z Mugen RR na prvních snímcích

Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 13 - Honda CR-Z Mugen 01Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 14 - Honda CR-Z Mugen 02Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 15 - Honda CR-Z Mugen 03Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 16 - Honda CR-Z Mugen 06Honda CR-Z Mugen RR: ještě blíže závodům - 17 - Honda CR-Z Mugen akce video Perex
Dřívější snímky Hondy CR-Z Mugen

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.