Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu

Ani Hyundai nedokázal uhlídat informace o svých ženevských novinkách. V malé předpremiéře vám tak můžeme ukázat jeho koncept i-oniq.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu

29.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani Hyundai nedokázal uhlídat informace o svých ženevských novinkách. V malé předpremiéře vám tak můžeme ukázat jeho koncept i-oniq.

Doplněno: 1.3. Oficiální odhalení Hyundai i-oniq nepřineslo žádné nové informace ani snímky, všechny námi včera zveřejněné údaje tak zůstávají v platnosti.

Doplněno: 22:30: První snímek konceptu i-oniq jsme již získali i v plné kvalitě. Publikované technické detaily zůstávají beze změny, na potvrzení jejich platnosti si ale ještě budeme muset počkat.


Korejci již loni v prosinci avizovali, že do Ženevy přivezou koncept i-oniq. Mnoho jsme se o něm tehdy nedozvěděli, pouze že má předznamenat design nových modelů Hyundai. Jak se ale dnes ukázalo, tato studie nebude jen designovou hříčkou.

Jak už to u úniků bývá, k dispozici máme zatím jeho jedinou fotografii. Ta naznačuje, že „fluidním tvarům” známým třeba z modelu i40 zřejmě brzy odzvoní a ke slovu se dostanou mnohem jednodušší křivky. Příď vozu dokonce připomíná Nissan 350Z, který už před lety proslul podobně střiženými kosodelníkovými světlomety. A i na boku a zádi byste komplikovanější linie hledali marně.

Koncept je dlouhý 4,4 metru a i přes pouze dvojici dveří má uvnitř nabídnout dostatek prostoru i pohodlí pro čtveřici cestujících, kteří si budou moci užívat množství vyspělé palubní elektroniky. Do interiéru ovšem zatím nahlédnout nemůžeme.

Možná zajímavější záležitosti se ale ukrývají pod kapotou. O pohon vozu se tedy stará už poněkud tuctový elektromotor, navíc s výkonem jen 110 koní. I-oniq je tak sporťák spíše na pohled, neboť - pokud jsou tedy naše informace správné - s jedním stodesetikoňovým motorem mnoho parády na silnici nenadělá. Přesto už teď víme, že motory má k dispozici minimálně dva, i když ten druhý se o pohon nestará.

Elektromotor totiž svou energii nebere jen z akumulátorů. Jejich kapacitu neznáme, udávaný dojezd 120 km na jedno nabití ale naznačuje, že to nic velkého nebude. Zdrojem elektřiny je ovšem navíc i generátor poháněný tříválcovým litrovým zážehovým motorem a benzinová nádrž opět neznámé kapacity. V tomto případě ale půjde o trochu velkorysejší úložiště než v případě akumulátorů, neboť s přispěním těchto dvou prvků automobilka slibuje dojezd až 700 km.

Hyundai má v úmyslu všechny nápady z této studie (tedy jak design, tak pohon) dostat do sériové produkce. Kdy, to se teprve dozvíme. Chytřejší bychom mohli být už v následujících dnech a pokud ne, tak po premiéře i-oniqu na ženevském autosalonu už určitě. Tam si budeme moci vůz pořádně prohlédnout a snad i seznat další záměry automobilky.


Hyundai i-oniq: unikla první fotka sporťáku pro Ženevu - 1 - Hyundai i-oniq unik 01 full
Toto je první snímek konceptu Hyundai i-oniq pro letošní ženevský autosalon. Má se stát předzvěstí vzhledu i techniky nových Hyundai.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.