Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 Active oficiálně odhaleno, je to korejský Scout se vším všudy
16.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pseudoterénní verze dostala do vínku plasty, více světlé výšky i výbavy. K mání je však dál jen jako předokolka.
Druhá generace Hyundai i20 se již stihla na českém trhu jaksepatří zabydlet. K mání je ovšem prozatím pouze jako pětidvířko či třídvířko, zatímco kupříkladu takoví Indové budou moci od zítřejšího dne, tedy od 17. března, sáhnout pod nové verzi Active. O jejím příchodu jsme se v minulosti již párkrát zmiňovali, přičemž pokaždé jsme novinku překřtili na tamního skauta, pochopitelně v referenci na české modely stejného označení. Nově pak můžeme nabídnout větší fotogalerii a přihodit do placu i pár zásadních informací.
V prvé řadě tu máme vzhled, který umocnila sada černě lakovaných plastových doplňků, jež mají chránit spodní část karoserie. Přibyl také masivnější přední a zadní nárazník, stejně jako se o 20 milimetrů (na 190 mm) zvedla světlá výška. I nadále je však k dispozici pouze pohon předních kol a ve srovnání s běžnými verzemi nedošlo ani k rošádě v paletě pohonných jednotek.
Na výběr jsou dva agregáty, přičemž 1,2litrový benzinový motor produkuje 83 koní a 114 Nm, jež přenáší pětistupňový manuál. Dieselovou stránku zastupuje 1,4litrový čtyřválec, který byl naladěn na 90 koní a 220 Nm. Spárován je pro změnu s manuálem šestistupňovým, automat je pro tentokrát u obou verzí nedostatkovým zbožím, a to i v rámci příplatkové výbavy.
Hyundai ovšem dodává, že u obou manuálních převodovek změnilo stálý převod, pročež ve srovnání s běžným provedením má benzinová verze lépe zrychlovat o 6 procent, dieselová pak dokonce o 11 %. Přesné hodnoty k dispozici nejsou, posloužit tak můžeme pouze daty o spotřebě, která v prvním případě činí 5,8 l/100 km, ve druhém pak 4,7 litru.
To je ale v případě motorového prostoru vše, vrátit se tak můžeme ještě k venkovnímu designu. Dané změny se totiž projevily i na odlišných proporcích, kdy vůči standardu verze i20 Active narostla o 10 milimetrů do délky, 26 mm do šířky a 50 mm do výšky. V zavazadlovém prostoru však nadále nabízí 285 litrů.
Standardní výbava v případě exteriéru zahrnuje 16palcová litá kola, LEDky pro denní svícení či střešní ližiny. Uvnitř pak najdete automatickou klimatizaci, sadu hliníkových pedálů, stavitelné sedadlo řidiče i sloupek řízení, přední airbagy, klimatizovanou schránku před spolujezdcem nebo bezklíčový vstup a startování.
Na výběr je dvojí barevné provedení Tangerine Orange nebo Aqua Blue, se kterým pokaždé přichází audio systém s osmi reproduktory, porty na USB a AUX, rozhráním Bluetooth a harddiskem o kapacitě 1 GB. Ceny kupodivu zveřejněny nebyly, to nás ale momentálně příliš trápit nemusí.
Otázkou je spíše dostupnost tohoto modelu v Evropě, respektive příchod obdobné verze. S tou prý Hyundai počítá, zatím však není jisté, kdy se tak stane a jaké modifikace můžeme očekávat. Příchod systému 4x4 ale můžeme již nyní vyloučit.
Hyundai i20 Active se oproti standardnímu pětidvířku pyšní vyšší světlou výškou, mohutnější karoserií a bohatší standardní výbavou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 45 minutami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 2 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 3 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 5 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva