Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I Ford už si myslí, že budoucnost patří elektřině. Chystá Mustang i F-150 Hybrid
4.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ford investuje do aut s alternativním pohonem 117 miliard korun. Dle šéfa značky se takových aut budou do 15 let prodávat desítky milionů.
Ford kdysi býval automobilkou, jejíž modely jsme měli velmi rádi. Přestože patřily do mainstreamu a dobře fungovaly i jako docela obyčejná přibližovadla, nabízely kolikrát více řidičských radostí než vozy značek ověnčených sportovními slogany. Ty doby jsou ale již dávno pryč a modrý ovál se až v poslední době snaží dobýt ztracená teritoria modely jako Mustang, Focus RS či GT.
Možná jde ale spíše o „poslední mohykány“ než předzvěst návratu řidičských vozů. O změně strategie nás automobilka přesvědčila již v létě, kdy oznámila, že v roce 2021 představí autonomní vůz bez volantu. Šéf Fordu Mark Fields v reakci na svá slova očekával bouřlivý aplaus, místo toho však přišlo jen vlažné mručení. Podobná odezva se dá očekávat v reakci na nejnovější prohlášení, dle kterého se během příštích pěti let máme dočkat sedmi z celkového počtu 13 elektrifikovaných vozidel.
Abychom byli objektivní, musíme hned v úvodu dodat, že na poli elektrifikace a autonomního řízení se dnes snaží vyorat svou brázdu snad každá automobilka. Je tedy logické, že Ford nechce zůstat vzadu. Zvláště když podle Fieldse má prodej elektromobilů a hybridů do 15 let překonat registrace vozů se spalovacím ústrojím. Těch se přitom v roce 2015 prodalo na 80 milionů, ambice značky jsou tedy nemalé.
K naplnění nemalých cílů má Fordu v první vlně napomoci právě sedm elektrifikovaných novinek, mezi které bude patři Mustang Hybrid, F-150 Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid a zcela nové elektrické SUV. To zamíří do celosvětového prodeje z továrny Flat Rock v Michiganu, do níž modrý ovál kvůli tomuto kroku investoval 700 milionů dolarů (cca 18,17 miliardy korun) a zrušil tím předchozí plány na rozšíření svých aktivit v Mexiku. K potěše Donalda Trumpa, nutno dodat - budoucí americký prezident totiž hodlá zamezit odchodu amerických značek mimo Spojené státy kvůli levnější pracovní síle a do mexických poboček amerických firem se trefuje pravidelně. Ford prý tímto krokem v USA zachránil zhruba 3 500 pracovních míst.
Ale zpět k fordí elektrifikaci. Celkové investice do ní jsou vyšší než výše zmíněné sumy a dosahují až 4,5 miliard USD (116,8 mld. Kč). Ford v jejich rámci nehodlá představit jen nové vozy, ale kupříkladu také technologii bezdrátového dobíjení, která učiní „dobíjení elektrických aut stejně snadnou činností, jako je parkování“. K elektrifikaci chce automobilka přidat autopilot.
Prvním takovým vozem má být onen výše zmíněný model, kterého se dočkáme v roce 2021. Ford prozatím neprozradil mnoho informací, s výjimkou místa výroby. Vznikat má opět v továrně ve Flat Rock. Sdílnější pak značka nebyla ani u zcela elektrického SUV, které bude montováno tamtéž a zákazníkům po celém světě nabídne dojezd přes 500 kilometrů.
Více se ví o Fordu Mustang Hybrid, který dorazí v roce 2020 a velmi pravděpodobně spáruje čtyřválec EcoBoost s elektromotorem. Nabízet má „výkon motoru V8, ovšem s mnohem vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách“. Zpočátku má být tato verze k mání pouze v Severní Americe, posléze ale nejspíše zamíří do celého světa.
Na Ameriku se pak nezaměří jen F-150 Hybrid, ale také dvě nová policejní vozidla, která taktéž dostanou hybridní ústrojí. Ford Transit Custom Plug-In Hybrid pro změnu zase primárně zacílí na Evropu, přičemž tento model má zredukovat provozní náklady hlavně při jízdě ve městech. Dorazit má již v roce 2019.








Ford chystá výraznou elektrifikaci svého portfolia, dle názoru šéfa značky se budou za 15 let prodávat desítky milionů vozů s alternativním pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
před 33 minutami
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
- Gonzalez si udržuje těsný náskok i po titulovém souboji s Moreirou na Phillip Islandu 22.10.2025
- Test Superbike - Jerez, 2. den 22.10.2025
- Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa 22.10.2025
Nejčtenější články
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
25.9.2025
Další elektromobil skončil po pouhých 2 letech v prodeji, nezachránily jej ani masivní 600tisícové slevy
25.9.2025
I takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
25.9.2025
Nejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
25.9.2025
Stellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
25.9.2025
Živá témata na fóru
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.23. 18:45 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
