Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nové Škody Octavia poprvé nafocen i s podobou auta na jednom z displejů
16.7.2019 | Petr Prokopec
Až překvapivě odhalujícími i se ukázaly být první snímky interiéru prototypu nové Octavie. Auto je znovu maskované, vnitřek už méně. A na jednom z jeho displejů je vidět i vnější podoba vozu.
Na letošní rok připadá šedesáté výročí zrodu modelu Octavia. Škoda proto chystá premiéru čtvrté novodobé generace, kterou jsme si zvenčí mohli prohlédnout již několikrát. Mladoboleslavská automobilka si však s utajením zevnějšku dala práci, načež novinka budí dojem, že jde o zmenšený Superb. Dle zdrojů zevnitř je však realita zcela jiná. Octavia bude pokračovat ve svých vlastních designových šlépějích, oproti třetí generaci tak čekejme spíše jen evoluční zásahy, a to hlavně v zadních partiích.
Jasněji do celé věci vnesla nová várka fotografií, na kterých je tentokráte zachycen bílý exemplář. Opětovně jde o kombík, povšimnout si tak můžeme falešného „hrbu“ na pátých dveřích. Fotky exteriéru ale v tomto případě nejsou tím, co přitahuje naše pohledy především. Špionážním fotografům se totiž povedlo vůbec poprvé zvěčnit také kabinu, jejíž snímky přibližují i vnější podobu auta. Není to nejkvalitnější pohled, jasně ale dává najevo, že Octavia bude zepředu velmi podobná Scale.
V případě samotného vnitřku jde Škoda poměrně revoluční cestou a naznačuje, že VW Golf osmé generace pro ni bude vyrovnaným soupeřem. Je samozřejmě otázkou, nakolik vidíme produkční interiér. Maskování je jasně patrné hlavně okolo centrálního displeje, nicméně třeba již onen Golf naznačil, že koncern VW Group nehodlá jít u nových virtuálních kokpitů cestou dvou volně stojících displejů jako třeba Mercedes. Místo toho je přístrojový štít i nadále skryt pod kapličkou a oporu má i středová obrazovka. Toto zpracování přitom působí více klasicky a přirozeněji, nikoliv násilně futuristicky jako u třícípé hvězdy.
Také Octavia tedy stejně jako Golf upustí od většiny klasických tlačítek, místo toho bude většina ovládacích prvků soustředěna na dotykový centrální displej. Zvědavi jsme přitom na tvar voliče automatu, momentálně totiž ze středového tunelu vystupuje cosi, s čím by asi řadit nechtěl nikdo - jakkoliv by šlo jen o posun mezi polohami D, N, R a P automatické převodovky. O tom, že ale parkovací brzda bude elektrická, není sporu, „klacky“ se již na středový tunel nevrátí.
Lze přitom souhlasit s tím, že nová Octavia stoprocentně zamíří do vyšších pater trhu, a to nejen proto, že dovnitř se nastěhuje dvojice digitálních obrazovek. Dorazit mají i kvalitnější plasty, dekory či čalounění, zapracováno bude také na odhlučnění. Kromě toho nová Octavia také naroste do délky i šířky, uvnitř tedy nabídne ještě více místa než již velkorysé současné provedení. Týkat se to přitom bude prostoru pro posádku i její zavazadla.
Po stránce motorické nás pak žádné překvapení nečeká, sazkou na jistotu jsou tříválcové a čtyřválcové motory o litrovém, 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu. Z dieselů pak nejspíše dorazí ještě jedna-šestka, kromě zmiňovaného automatu nebude samozřejmě v nabídce chybět i manuál. Rozhodnout se pak budete moci kromě standardního pohonu předních kol také pro čtyřkolku, hybridu se ale nejspíše na úvod nedočkáme.
Maskované prototypy nové Octavie zvenčí už jsme viděli
Pohled do interiéru je novinkou a říká překvapivě mnoho
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
před hodinou - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 4 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva