Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním

Chystaný sedan používá techniku lepení z letectví, přičemž slibuje výraznou jízdní dynamiku i nízkou spotřebu. Stát přitom nemá ani 800 000 Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním

14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaný sedan používá techniku lepení z letectví, přičemž slibuje výraznou jízdní dynamiku i nízkou spotřebu. Stát přitom nemá ani 800 000 Kč.

Britská automobilka Jaguar se očividně rozhodla, že hodlá okupovat větší část mediálního prostoru než dříve. V Ženevě jsme se dozvěděli název nového modelu, který chce soupeřit s BMW řady 3, předevčírem byl zveřejněn podrobný popis expanze chystané do konce dekády a dnes se opětovně vracíme k novému malému sedanu. Automobilka uvolnila řadu informací především technického rázu, něco málo jsme se ale dozvěděli i o ceně.

Začít můžeme právě pořizovacími náklady, jež by Jaguar měly snést do kategorie kdysi okupované modelem X-Type. Stejně jako konkurenční BMW řady 3 by také XE mělo startovat okolo 24 000 GBP (cca 792 000 Kč), čímž bude dostatečně konkurenceschopné i vzdálené od většího modelu XF, který lze dnes na britských ostrovech nejlevněji pořídit za 29 945 GBP (988 200 Kč).

Co přitom za své peníze dostanete? V prvé řadě je to nová celohliníková platforma zvaná iQ[Al], se kterou nedorazí pouze nízká hmotnost, ale také značná modularita. Díky tomu bude moci být použita i pro další modely jako produkční verzi SUV C-X17 nebo novou generaci sedanu a kombíku XF. Zároveň také umožní zástavbu pohonu zadních kol nebo systému 4x4.

Výrazné použití hliníku, jehož největším zastáncem se britská značka hodlá stát, navíc umožní vývoj dalších - zřejmě ještě extrémnějších - verzí. Jelikož Jaguar k sobě jednotlivé panely a komponenty pojí za pomocí nýtů nebo lepících technik odzkoušených v leteckém průmyslu, je v budoucnu možné i zakomponování exotičtějších materiálů jako je karbon.

S ohledem na chystanou nízkou hmotnost a stále přísnější emisní normy pak asi nebude překvapující, že pod kapotou se máme setkat jen s novými dvoulitrovými čtyřválci Ingenium. Ty dorazí v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž umožnit mají jak maximální tempo 300 km/h, tak i dosažení velmi nízké spotřeby. Emise CO2 mají klesnout pod 100 g/km.

Britská automobilka přitom dodává, že pohonné jednotky od sebe výrazně odliší typ přeplňování. Ty slabší dostanou jedno turbodmychadlo, pro ty středně výkonné jsou připraveny dvě. Vrcholné verze nových motorů pak budou používat kombinované přeplňování, kdy v nízkých otáčkách přijde ke slovu kompresor a ve vysokých turbo.

Tím naše dnešní nahlédnutí pod kapotu chystaného Jaguaru XE končí, zopakovat tak jen můžeme plány automobilky spojené s debutem. Vůbec poprvé bychom britskou novinku, osazenou dvojitými lichoběžníky, měli vidět již v červenci, kdy se naživo ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.


Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním - 1 - Jaguar XE prvni oficialni foto 01Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním - 2 - Jaguar XE prvni oficialni foto 02Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním - 3 - Jaguar XE prvni oficialni foto 03Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním - 4 - Jaguar XE prvni oficialni foto 04
Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním - 5 - Jaguar XE prvni oficialni foto 05Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním - 6 - Jaguar XE prvni oficialni foto 06
Nový Jaguar XE sice dostane jen čtyřválcové motory, ty však mají nabízet až 400 koní

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.