Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2011: facelift ve znamení útoku
21.4.2011 | Mirek Brokeš | 2 příspěvky
Jaguar v New Yorku představil facelift pro modely XF a XFR. Drsnější povahy potěší designové změny, Evropany pak nový dieselový čtyřválec.
Jaguar XF je na trhu už 4 roky a za tu dobu se mu do cesty postavili zdatní konkurenti v podobě nových generací BMW řady 5 a Audi A6. Bylo tedy na čase provést omlazení a doplnit arzenál pro boj s německými rivaly.
Pakliže pravidelně sledujete Autoforum.cz, proměna vzhledu pro vás nebude překvapivá. Již před čtrnácti dny jsme vám přinesli první uniknuvší snímek faceliftovaného provedení, který ukazoval to podstatné - výraznou úpravu přídě. Nyní je inovované provední oficiálně venku a můžeme tedy znovu konstatovat, že „kočka” nabrala poněkud agresivnější vzezření. Jakoby chtěla varovat před útokem, kterým hodlá vzít své konkurenty s novým motorem, k němuž se dostaneme za chvíli.



Pokud se na změny vzhledu podíváme poněkud střízlivěji, můžeme konstatovat, že se vůz více přiblížil k většímu sedanu XJ. Dostal nový gril, kapotou, přední světlomety mají LED světla pro denní svícení a upraveny byly i blatníky, ve kterých se usídlily výdechy vzduchu. Na zádi jsou nově tvarované, plně „LEDové” světlomety a také ozdobná chromovaná lišta má jiný tvar. Sportovní model XFR dostal navíc upravené nárazníky a nový design litých kol.
Uvnitř je změn méně, sedadla mají mírně upravené tvarování, nový je volant a také přístrojový panel. Nově je k dispozici špičková hudební aparatura Bowers & Wilkins o celkovém výkonu 1 200 W.
Nejzajímavější technické změny jsou omezeny na příchod nového čtyřválcového dieselu i4D. Ten pochází z dílen Fordu a v současné době ho můžeme nalézt v Land Roveru Freelander. Pro použití v XF byl ale upraven. Dostal modifikovaný blok a vanu, písty s nižším třením, novou vačku, vodou chlazené turbo a současně je celý obložen zvuk tlumicími materiály. Podle Jaguaru byla zvláštní péče věnována proudění vzduchu pod autem a kolem zrcátek, takže na palubě má panovat stejná akustická pohoda jako v případě, kdy se o pohon stará dieselový šestiválec.
Nový motor má nejvyšší výkon 190 koní a maxima točivého momentu 450 N.m dosahuje při 2 000 to./min. XF s ním dosahuje maximální rychlosti 225 km/h, na stovku zrychlí za něco málo přes 6 s. Normovaná EU spotřeba je 5,4 l/100 km. Spolu s V6D je i4D spřaženo s osmistupňovým automatem ZF, který má podle Jaguaru výhodnější rozsahy převodů než dříve používaný šestistupňový manuál. Také jeho reakce mají být významně rychlejší a má umět vícestupňové podřazování, např z 8 na 2. Oba dieselové modely jsou vybaveny i systémem start-stop.
Benzínové osmiválce zůstaly beze změn, nadále se chlubí výkonem 385 koní u atmosférické, 470 koní u kompresorové verze a 510 k u nejostřejší XFR. Jen pro zajímavost, Jaguar očekává, že diesel i4D bude představovat 60 % prodejů...
Jaguar XF s faceliftem pro rok 2011
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019 - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019 - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
5.12.2019
Nejnovější články
- Nejvíce poruchová auta všech tříd pro rok 2020 dle Němců: Šest modelů a jedna značka
před 8 hodinami - Příchod nové generace poslal dolů ceny i špičkových Golfů VII, některé vážně lákají
před 10 hodinami - Král matrací rozprodává svou kolekci aut, zbavuje se i unikátů postavených na míru
včera - Muž na Mercedesu bez karoserie ukázal, co s auty dělají přejezdy příčných prahů
včera - Bizarní pick-up Tesly se opakovaně ukázal v provozu i s Elonem Muskem za volantem
včera - Odvěký konkurent Top Gearu srovnal levné hatchbacky, zvítězil nečekaně ten nejstarší
včera - Žena z hor podlehla kouzlu McLarenů, v neobvyklém prostředí provozuje celou sbírku
včera - EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí
včera - První modely nové levné značky VW jsou velký hit, při jejich ceně ani není divu
včera - Nové obří a bobří ledvinky BMW jsou už hotová věc, ukázala je sama automobilka
včera

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 00:51 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 23:12 - vonkreuz
- xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace 21:21 - janjan
- Další zajímavá autovidea 21:02 - Vrooom
- Politický koutek 19:33 - Dix
- Volkswagen obecne 18:57 - driver
- Detektory policejních radarů 15:26 - AntiRadary.cz
- koupě BMW E36 318 is 15:05 - david316i
- BMW Divize 12:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 08:24 - bojler
Autobazar
Opel Astra 1.4 16V
r.v. 2011
170 000,- KčOpel Astra 1.4 T
r.v. 2016
320 000,- KčOpel Astra 1.4 16V
r.v. 2011
150 000,- KčOpel Astra 1.4 T
r.v. 2013
215 000,- KčOpel Astra 1.4 16V
r.v. 2013
142 000,- KčOpel Astra 1.0 Turbo
r.v. 2017
250 000,- Kč