Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2011: facelift ve znamení útoku
21.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jaguar v New Yorku představil facelift pro modely XF a XFR. Drsnější povahy potěší designové změny, Evropany pak nový dieselový čtyřválec.
Jaguar XF je na trhu už 4 roky a za tu dobu se mu do cesty postavili zdatní konkurenti v podobě nových generací BMW řady 5 a Audi A6. Bylo tedy na čase provést omlazení a doplnit arzenál pro boj s německými rivaly.
Pakliže pravidelně sledujete Autoforum.cz, proměna vzhledu pro vás nebude překvapivá. Již před čtrnácti dny jsme vám přinesli první uniknuvší snímek faceliftovaného provedení, který ukazoval to podstatné - výraznou úpravu přídě. Nyní je inovované provední oficiálně venku a můžeme tedy znovu konstatovat, že „kočka” nabrala poněkud agresivnější vzezření. Jakoby chtěla varovat před útokem, kterým hodlá vzít své konkurenty s novým motorem, k němuž se dostaneme za chvíli.
Pokud se na změny vzhledu podíváme poněkud střízlivěji, můžeme konstatovat, že se vůz více přiblížil k většímu sedanu XJ. Dostal nový gril, kapotou, přední světlomety mají LED světla pro denní svícení a upraveny byly i blatníky, ve kterých se usídlily výdechy vzduchu. Na zádi jsou nově tvarované, plně „LEDové” světlomety a také ozdobná chromovaná lišta má jiný tvar. Sportovní model XFR dostal navíc upravené nárazníky a nový design litých kol.
Uvnitř je změn méně, sedadla mají mírně upravené tvarování, nový je volant a také přístrojový panel. Nově je k dispozici špičková hudební aparatura Bowers & Wilkins o celkovém výkonu 1 200 W.
Nejzajímavější technické změny jsou omezeny na příchod nového čtyřválcového dieselu i4D. Ten pochází z dílen Fordu a v současné době ho můžeme nalézt v Land Roveru Freelander. Pro použití v XF byl ale upraven. Dostal modifikovaný blok a vanu, písty s nižším třením, novou vačku, vodou chlazené turbo a současně je celý obložen zvuk tlumicími materiály. Podle Jaguaru byla zvláštní péče věnována proudění vzduchu pod autem a kolem zrcátek, takže na palubě má panovat stejná akustická pohoda jako v případě, kdy se o pohon stará dieselový šestiválec.
Nový motor má nejvyšší výkon 190 koní a maxima točivého momentu 450 N.m dosahuje při 2 000 to./min. XF s ním dosahuje maximální rychlosti 225 km/h, na stovku zrychlí za něco málo přes 6 s. Normovaná EU spotřeba je 5,4 l/100 km. Spolu s V6D je i4D spřaženo s osmistupňovým automatem ZF, který má podle Jaguaru výhodnější rozsahy převodů než dříve používaný šestistupňový manuál. Také jeho reakce mají být významně rychlejší a má umět vícestupňové podřazování, např z 8 na 2. Oba dieselové modely jsou vybaveny i systémem start-stop.
Benzínové osmiválce zůstaly beze změn, nadále se chlubí výkonem 385 koní u atmosférické, 470 koní u kompresorové verze a 510 k u nejostřejší XFR. Jen pro zajímavost, Jaguar očekává, že diesel i4D bude představovat 60 % prodejů...
Jaguar XF s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry