Reklama

Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu

Rolls-Royce je automobilovou značkou, s níž v podstatě nikdo přímo nesoupeří, třebaže Bentley se mu blíží. Japonci ale svého konkurenta mají a teď po 21 letech pouští do prodeje jeho novou generaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu

28.6.2018 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Rolls-Royce je automobilovou značkou, s níž v podstatě nikdo přímo nesoupeří, třebaže Bentley se mu blíží. Japonci ale svého konkurenta mají a teď po 21 letech pouští do prodeje jeho novou generaci.

Tuto limuzínu favorizuje císař, politici, bohatí byznysmeni i vysoce postavení členové Yakuzy. Říká si Toyota Century a jde opravdu o japonské ztvárnění Rolls-Roycu, ten nejluxusnější vůz, jaký Země vycházejícího slunce světu kdy dala. S první generací přitom automobilka vyrukovala v roce 1967 u příležitosti nedožitých stých narozenin Sakichi Toyody, zakladatele celého impéria. Tato skutečnost ostatně ovlivnila i jméno tehdy zcela nového modelu.

Nyní se píše rok 2018 a Toyota vyrukovala s třetí generací, což je na oněch více než padesát let opravdu málo. Dáno je to faktem, že originál vydržel v prodeji až do roku 1997. A i jeho nástupce se vyznačoval dlouhověkou životností. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby se čtvrtou generací automobilka vyrukovala až někdy za dvacet let. Umožní ji to přitom konzervativní design a hybridní technika pod kapotou.

Stejně jako první generace i ta zatím poslední počítá s osmiválcovou pohonnou jednotkou, jenž nahrazuje dosavadní dvanáctiválec. Pětilitrový objem se přitom nezměnil, výkon však vyšplhal z 280 na 381 koní (točivý moment pak na 500 Nm). Kromě toho byly chybějící čtyři válce nahrazeny elektromotorem, jenž přihazuje dalších 224 koní a 300 Nm. Celkově tak souprava může nabídnout maximálně 431 koní (výkonové špičky obou motorů se zjevně nepřekrývají, kdyby vám neseděly počty).

O jízdní dynamice se automobilka nezmiňuje, ostatně v tomto případě není ani tak podstatná. Dá se totiž předpokládat, že majitele nikdy neuvidíte za volantem, nýbrž vždy jen v zadní části vozu. Zmínit proto můžeme pouze kombinovanou spotřebu 7,3 l/100 km, jenž odpovídá japonskému normovanému cyklu. Kromě palivové nádrže pak má Century k dispozici nikl-metal hydridové baterie o zatím neznámé kapacitě.

Jelikož tím je výčet odhalené techniky prakticky u konce, můžeme motorový prostor opustit. Zamíříme raději k rozměrům, kde se počítá s délkou 5 335 milimetrů, šířkou 1 930 mm a výškou 1 505 mm. Rozvor pak narostl o 65 mm na 3 090 mm, z čehož profitují hlavně cestující vzadu. Ti zároveň ocení i snížení podlahy o 15 mm, jenž má usnadnit nastupování a vystupování. Strop byl oproti tomu zvýšen.

Jakmile přitom otevřete zadní dveře, jenž jsou oproti Rolls-Roycu ryze konvenční, bude vás nejspíše čekat jedno překvapení, a tím je velurový potah sedadel i některých dalších částí kabiny. Dané čalounění totiž na Starém kontinentu rozhodně nemáme spojené s absolutním luxusem, v Japonsku je tomu ale s ohledem na tradice jinak. A pokud na tom navíc trváte, dodá vám značka místo něj kůži.

Dále je možné počítat s dřevěnými dekory, látkovým stropem zdobeným mřížovaným motivem či multimédii pro zadní sedadla, jenž zahrnují 20 reproduktorů, 12kanálový zesilovač a dvojici displejů. Větší 11,6palcový přitom slouží zábavě, zatímco skrze 7palcový lze ovládat klimatizaci a masážní strojek zabudovaný do levého zadního sedadla. Z toho pravého předního se pak vyklápí podložka pod nohy.

Kromě luxusu Toyota samozřejmě zapracovala také na bezpečnosti, díky čemuž lze již standardně počítat s autonomními brzdami, detekcí chodců i aut ve slepém úhlu, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem a světly. Design zadních lamp přitom odpovídá originálu z konce 60. let, použita však samozřejmě již byla technologie LED. Totéž lze ostatně říci o čelních partiích.

Zmínit dále můžeme ještě systém Helpnet, který je automatickým asistentem reagujícím v případě nehody. Jakmile jsou totiž aktivovány airbagy, vůz se spojí s policií a hasiči. Na základě dat získaných senzory, jimiž je nová Toyota Century doslova protkána, pak systém navíc dokáže vyhodnotit, zda jde o lehčí či těžší nehodu a v případě potřeby si vyžádá i přílet vrtulníku.

Lze již jen dodat, že kromě výše zmíněného Toyota zapracovala na elektronicky ovládaném vzduchovém podvozku i odhlučnění. Dojít tedy mělo k maximalizaci komfortu. Za to si přitom automobilka účtuje tučných 19,6 milionu yenů. To je 3 968 500 Kč, na Toyotu velké peníze, také lze ale tuto sumu vnímat jinak - jako Rolls-Royce za poloviční cenu. S ohledem na zachování exkluzivity i náročnou ruční výrobu se má měsíčně prodat 50 aut. Ani to ale není úplně málo, uvážíme-li, že jinde než v Japonsku Century oficiálně nekoupíte...

Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 1 - Toyota Century 2018 prvni sada 01Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 2 - Toyota Century 2018 prvni sada 02Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 3 - Toyota Century 2018 prvni sada 03Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 4 - Toyota Century 2018 prvni sada 04Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 5 - Toyota Century 2018 prvni sada 05Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 6 - Toyota Century 2018 prvni sada 06Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 7 - Toyota Century 2018 prvni sada 07Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 8 - Toyota Century 2018 prvni sada 08Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 9 - Toyota Century 2018 prvni sada 09Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 10 - Toyota Century 2018 prvni sada 10Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 11 - Toyota Century 2018 prvni sada 11Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 12 - Toyota Century 2018 prvni sada 12Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 13 - Toyota Century 2018 prvni sada 13Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 14 - Toyota Century 2018 prvni sada 14Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 15 - Toyota Century 2018 prvni sada 15Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 16 - Toyota Century 2018 prvni sada 16Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 17 - Toyota Century 2018 prvni sada 17Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 18 - Toyota Century 2018 prvni sada 18Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 19 - Toyota Century 2018 prvni sada 19Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 20 - Toyota Century 2018 prvni sada 20Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 21 - Toyota Century 2018 prvni sada 21Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 22 - Toyota Century 2018 prvni sada 22Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 23 - Toyota Century 2018 prvni sada 23Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 24 - Toyota Century 2018 prvni sada 24Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 25 - Toyota Century 2018 prvni sada 25Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 26 - Toyota Century 2018 prvni sada 26Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 27 - Toyota Century 2018 prvni sada 27Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 28 - Toyota Century 2018 prvni sada 28Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 29 - Toyota Century 2018 prvni sada 29Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 30 - Toyota Century 2018 prvni sada 30Japonci pustili do prodeje svůj vlastní Rolls-Royce, za poloviční cenu - 31 - Toyota Century 2018 prvni sada 31
Toyota představila svou novou vlajkovou loď. Limuzína Century bude i nadále vyhrazena pouze japonskému trhu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama