Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul 2017 dorazila na český trh, ani s vrcholným 1,6 T-GDI nestojí majlant
24.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV je nově k mání až s 204 benzinovými koňmi a dvouspojkovým automatem. I v této verzi ale zůstává překvapivě dostupné.
Modernizací korejské „duše“ jsme se věnovali v souvislosti s premiérou faceliftované Kie Soul na autosalonu v Paříži. Do francouzské metropole přitom SUV dorazilo společně s modelem Carens, v obou případech však vizuální omlazení nebylo až tak výrazné. Máme tu totiž víceméně jen o trochu jiné pojetí „tygřího čumáku“, nové nárazníky, litá kola a jisté novinky v paletě barev. Tím jsme ale na konci.
Mnohem podstatnější jsou ovšem změny pod kapotou, kde je sice možné i nadále počítat s 1,6litrovým atmosférickým benzinovým čtyřválcem či turbodieselem, dále ovšem máte možnost volby motorizace 1,6 T-GDI. Tedy vrcholného agregátu, který již známe z modelů Pro_cee'd GT a Cee'd GT. V obou případech - stejně jako u SUV - přitom máme tu čest s 204 koňmi.
Oproti zmiňovaným hatchbackům tu ovšem máme jednu podstatnou změnu, jenž spočívá v neměnné přítomnosti sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. S ní zvládá vrcholný Soul sprint na stovku za 7,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h, mimo to je ovšem možné počítat také s normovaným průměrem 6,9 l/100 km či tažnou kapacitou 1,1 tuny.
Po stránce cenové lze mluvit o relativně zajímavé nabídce, Soul 1,6 T-GDI totiž startuje na sumě 564 980 Kč. Za to přitom dostáváte kromě již zmiňovaného hnacího ústrojí také 18palcová litá kola, sportovní nárazníky vpředu a vzadu, čelní LEDky, multimédia se 7palcovou obrazovkou, navigací a zpětnou kamerou nebo automatickou klimatizaci. A to na poměry podobně koncipovaných aut není zrovna vysoká částka.
Pokud ovšem netoužíte po absolutním vrcholu nabídky, můžete sáhnout po nižších úrovních výbavy Comfort a Exclusive. První je přitom spojena pouze s benzinovou atmosférickou jedna-šestkou, 132 koňmi, 16palcovými litými koly, manuální klimatizací, rádiem s přehrávačem MP3 nebo poměrně rozsáhlou plejádou asistenčních prvků.
Selekce na úrovni Exclusive je o poznání květnatější, výše zmíněný motor je totiž možné spřáhnout s manuálem (434 980 Kč) či automatem (474 980 Kč). Mimo to pak nechybí ani 1,6litrový turbodiesel naladěný na 136 koní, opětovně dostupný buď s ručně řazenou (489 980 Kč) nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou (544 980 Kč).
Výbava přitom zahrnuje 17palcová litá kola, zadní LEDky nebo kůží potažený volant. Dokoupit si pak na této úrovni můžete pakety Premium a Style, jenž přihazují 18palcové ráfky, vyhřívaná sedadla a volant nebo třeba exkluzivní oranžový lak. Více se dozvíte z kompletního oficiálního ceníku (PDF, 1,9 MB), posloužit můžeme detailním přehledem technických dat (PDF, 220 kB).
Kia Soul dorazila na český trh, s 204 koňmi je k mání od 565 tisíc korun
Evropské zastoupení se v případě fotek příliš nepředvedlo, přihodit tak můžeme snímky poplatné pro korejský trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva