Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bouře ze Skandinávie přichází. Pětilitrový osmiválec, 1 341 koní, 1 341 kilogramů, maximálka 440 km/h a zastavení ze 400 km/h za 10 s.
Koenigsegg už déle nebude držet novinku v tajnosti pod pokličkou, jelikož včera došlo k celkem zásadnímu úniku fotografií přímo z továrny. Přibyly k tomu ještě věrohodné informace, které napověděly ledacos o tom, jaká bude finální technická specifikace. A teď ho tady máme, můžeme vám sdělit všechny oficiální informace.
One:1 je podle oficiálních údajů výrobce nejrychlejším produkčním vozem planety Země. Podle udávané maximální rychlosti 440 km/h zřejmě při oficiálním měření bude schopen překonat nejen Veyron Super Sport od Bugatti, ale také jeho nedávného přemožitele z Ameriky, kterým je Hennessey Venom GT. Koenigsegg však „letí“ ještě dále, neboť zrychlení z klidu na čtyřstovku zvládá za pouhých 20 sekund, což se dá přirovnat k velmi výkonnému katapultu.
Tohle nové megaauto, jak mu výrobce přezdívá, bude exhibovat na výstavišti ženevského autosalonu a nabízí skoro megawatt výkonu. Konkrétně se bavíme o hliníkovém motoru V8, který má pět litrů a dvě obrovská turbodmychadla, přičemž jeho výkon dosahuje závratných 1 341 koní (986 kW) a maximální točivý moment 1 371 Nm (při šesti tisících otáčkách). Ať už to bude v reálném světě fungovat jakkoliv, jízda se bude podobat spíše výletu do divokého Matrixu. Už podle názvu One:1 je poměr výkonu v koních a hmotnosti v kilogramech přesně jedna ku jedné.
Výkon je na zadní karbonové dvacítky přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a na zadní nápravě trůní elektronicky ovládaný diferenciál, který si bude muset poradit se všemi těmi newtometry. Aby jich snad nebylo málo, od zhruba 3 800 do omezovače v 8 000 otáčkách neklesá točivý moment pod 1 200 Nm, výkon hezky graduje kolem 7 500 otáček a na 800 kW je už při dosažení 6 700 otáček. Masakr, který jen těžko někdo využije.
Vůz zrychluje z klidového stavu na 400 km/h během 20 sekund, což si vlastně vůbec neumíme představit. Z této rychlosti ale zvládne za poloviční čas také zabrzdit. V disciplíně 0-400-0 km/h by se tedy umístil na prvním místě s časem zhruba půl minuty. Pro další obdivování brzdové soustavy dodáme, že z „trapné“ stovky zabrzdí na 28 metrech. Ta sestává ze šestipístků a 397milimetrových keramických kotoučů vpředu a čtyřpístků, respektive 380milimetrových kotoučů vzadu. Hádáme, že pochází z modelu Agera R, v němž si celý vůz vzal základ.
V továrně musel Christian von Koenigsegg také upravit řádně zadní zavěšení (triplex) s aktivními tlumiči a karbonové kuželové pružiny, zatímco poháněná náprava je obuta do dvacítek, přední kola jsou taktéž karbonová, ale o palec menší. Pokrývají je pneumatiky Michelin Cup, jejichž maximální doporučená rychlost leží na hranici 440 km/h. Pohonná jednotka nehltá pouze klasický Natural, ale umí také jezdit na E85 či závodní benzin.
Rozložení hmotnosti je 44:56 ve prospěch zadní nápravy, tedy zcela stejné jako u Agery R. Pokud ještě dále chcete zkoumat aktivní aerodynamiku, hodnoty přítlaku, či rozhraní ve voze, podívejte se do fotogalerie. Zbytek bude k vidění již v Ženevě. Pokud ale patříte mezi tu hrstku vyvolených, kteří by se chtěli zeptat na cenu, pak vás zklameme. Vznikne je šest kusů One:1 a všechny už jsou beznadějně vyprodané.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Údajně první megaauto světa naživo v Ženevě
Koengisegg One:1 je podle údajů výrobce aktuálně nejrychlejším produkčním vozem na světě. Všech šest kusů už má majitele
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan