Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
KTM X-Bow 2014: pětiválec od Audi nakonec bude, s výkonem až 480 koní
11.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po představení modelu GT se zdálo, že řeči o pětiválci v X-Bow byly jen drby. Nyní je jisté, že nebyly - šéf KTM přiznal: „Testovací prototypy už jezdí.“
O pětiválci s turbodmychadlem z produkce ingolstadtské značky Audi se přibližně od poloviny loňského roku mluví jako o nové pohonné jednotce pro rakouský KTM X-Bow. Také proto se obecně mělo za to, že firma představí nový špičkový model na ženevském autosalonu, opak byl ale pravdou. Místo něj známý výrobce motocyklů odhalil „civilizovanější“ cestovní verzi GT s čelním a bočními okny a navíc se sníženým výkonem z 300 na 285 koní.
Poněkud zarážející ústupek od dosavadní extrémní filosofie mohl na někoho působit, jakoby osazenstvo KTM stárlo, nedávný rozhovor kolegů z britského magazínu Evo s generálním ředitelem a předsedou představenstva KMT (a mimochodem také čerstvým majitelem značky Husquarna, v níž 100 procent akcií převzala firma Pierer Industrie) Stefanem Piererem však ukázal, že je vše na správné cestě.
„Audi nám nabídlo pětiválec,“ prozradil na ženevském autosalonu Pierer. „Nad výkonnějším motorem jsme již přemýšleli při závodění a tohle znělo opravdu dobře.“ Kdy přesně došlo k oslovení, netušíme, rozhodně to ale není věc posledních dnů či týdnů. Šéf KTM totiž přiznal, že testovací prototypy už jezdí. A nejen to, X-Bow dost možná kromě výkonnějšího agregát nabídne za příplatek i dvouspojkovou převodovku, i takový vůz už existuje.
Stefan Pierer kromě jiného řekl, že „pětiválec je dostatečně kompaktní, aby perfektně zapadl do platformy, mírně jsme však prodloužili rozvor“. Více stability vozu jistě neuškodí, méně obratnosti by mohlo, ale to už předbíháme událostem. Jisté ovšem je, že jednotku o původním výkonu 340 respektive 360 koní, bude mít pro potřeby rakouské firmy patrně o dost vyšší výkon. „Můžete se dostat až na 480 koní,“ připustil Pierer.
Jak bude pětiválec nakonec naladěný, šéf společnosti KTM ani nenaznačil, neřekl ani, zdali má vůz již zelenou. Pesimistický pohled ale - zdá se - není na místě. Testovací stroje s pětiválcovými motory se už v příštím roce objeví ve vybraných závodech a odtud budou mít k produkci mnohem blíže, než auta kterékoli jiné značky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Model GT by měl v budoucnu tvořit až 70 procent prodejů a chce oslovit jiný typ klientely. Ostřejší verze s pětiválcem by naoopak měla zamířit ke kořenům
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 11 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda