Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador Roadster: skalpovaný býk je tu
12.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka ze Sant'Agaty dnes zveřejnila první fotografie „dekapitovaného“ Aventadoru s označením LP700-4 Roadster.
Jméno nového supersportu s odnímatelnou střechou je odpovědí na otázku, zdali se přestavba nějakým způsobem dotkla pohonné jednotky nebo použité mechaniky. Zjevně nikoli a potvrzuje to také pohled do tabulky technických parametrů. Otevřenému Aventadoru zůstal dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s výkonem 700 koní při 8 250 ot/min a nejvyšším točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot/min. Přítomny jsou také systémy stop-start a deaktivace válců, které z něj při částečném zatížení dělají šestiválcového kastráta.
Rovněž výchozí konstrukce zůstává téměř beze změn. Základem Aventadoru Roadster je opět karbonový monokok s pomocnými aluminiovými rámy vpředu i vzadu, kompozitovým krytem motoru a hliníkovou přední kapotou, dveřmi a předními blatníky. Z obrázků je patrné, že nové Lamborghini není kabriolet ani roadster, nýbrž targa s otevřenou kabinou pouze v omezeném prostoru nad posádkou.
Vpuštění čerstvého vzduchu do kabiny Aventadoru bude jednodušší než v případě předchůdce. Murciélago mělo nešikovnou, manuálně odnímatelnou plátěnou střechu s výztužemi, která omezovala maximální rychlost na 160 km/h. Nový Roadster dostal pár karbonových panelů vážících pouze šest kilogramů. Jejich sejmutí podle automobilky trvá jen pár sekund a uložit je můžete v zavazadlovém prostoru mezi předními koly.
Nejvyšší rychlost Avetadoru Roadster se oproti výchozí verzi nezměnila. Dostatečně dlouhé (i když ne dlouho trvající) podržení plynu řidiči zajistí maximálních 350 km/h. Čas akcelerace na stovku se nicméně nepatrně zhoršil. Pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky a pohonu všech kol to trvá rovné tři sekundy, tedy o jednu desetinku déle. Může za to zvýšení hmotnosti o 50 kg - Lamborgini pro Roadster udává suchou váhu 1 625 kg a její rozložení 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Pokud by vůz jezdil na původních kolech, byl by ještě o dalších 10 kg těžší, právě tolik se ale podařilo uspořit použitím nových disků o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu.
Aby se cestující snadněji vypořádali s nežádoucími turbulencemi při jízdě bez střechy, objevují se ve voze dva nové aerodynamické prvky. K utišení rozbouřené atmosféry v kabině přispívá výklopný větrný deflektor na horní hraně předního okna a elektricky ovládané zadní okno, které kromě víření vzduchu zčásti ovlivňuje také intenzitu zvuku dvanáctiválce pronikajícího k uším posádky.
Aby byla zajištěna stejná míra bezpečí při převrácení auta, byl dodatečně zesílen nejen rám čelního okna, ale také zadní sloupky. Podle Lamborghini jsou navíc odnímatelné střešní panely vyrobené z tzv. kovaného karbonu pevnější než titan a to navíc i o menší tloušťce. Nůžkové otevírání dveří zůstalo zachováno, přepracován byl však kryt motoru, který dostal něco jako centrální páteř a dvojici šestiúhelníkových průhledných panelů s vrstvenými pláty polykarbonátu.
Novinkou je také lakování karoserie zachycené na obrázcích. Kombinuje lesklou černou na sloupcích s barvou Azzuro Thetis, inspirovanou odstínem použitým u Miury Roadster z roku 1968.
Hmotnost otevřeného Aventadoru se zvýšila o 50 kg a z toho jen 6 kg váží odnímatelné střešní panely z karbonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024 - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva