Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus odhaluje plány, přijde i krutý nástupce 2-Eleven s 406 koňmi a 900 kg
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pro následující dva roky chystají Britové lehčí a rychlejší Elise a Exige. Kromě toho ale přijde i Evora Roadster a také vůz se záluskem na rekord Nürburgringu.
Britská automobilka Lotus měla v posledních letech několikrát na kahánku a do bezpečné vzdálenosti od bankrotu jí dopomohla až změna vlastníka spojená s příchodem nového šéfa. Tím se stal Jean-Marc Gales, který hned od počátku pronásledován vlnou nevole musel asistovat při restrukturalizaci firmy. Není však žádným překvapením, že se teď značce rázem daří o poznání lépe třebaže velký podíl na vylepšení finanční situace nesou i nová prodejní místa, jenž přitáhla za poslední rok o poznání více kupců, potažmo prodejních čárek.
Úleva je znát také ve vývojovém oddělení, které nedávno odprezentovalo faceliftovaný model Evora 400. A až se rozjedou jeho prodeje naplno, očekává se prý produkce tří tisíc vozů ročně, navíc s ohledem k vyšší ceně ještě vyšší zisky. Tento model ale nezůstane ani zdaleka jedinou novinkou portfolia, protože Gales v rozhovoru pro Top Gear naznačil ještě další budoucí vozy. Můžeme se tak těšit především na vylepšené - řekněme modernizované - modely Elise, Exige a Evora, jejichž postupné uvádění se chystá v horizontu následujících dvou let.
Pokud bychom šli do podrobností a zaměřili se na jejich společné záchytné body, řec bude o nižší hmotnosti a zároveň vyšším výkonu, přičemž u některých verzí se počítá kromě toho s úbytkem komfortu pasažérů ve smyslu úbytku zbytečných prvků výbavy. Podvozkově má ale například Evora zůstat na úrovni Porsche 911. Gales také neskrýval své vzrušení z nástupce modelu 2-Eleven, od něhož se očekává zisk titulu nejrychlejšího produkčního automobilu Severní smyčky německého Nürburgringu.
Stačit by mu k tomu prý měla hmotnost 900 kilogramů, kterou bude rozhýbávat motor o výkonu 406 koní (298 kW) - výsledkem je tedy 451 koní na tunu. Pokud se ovšem podíváme na připravovaný Radical RXC Turbo 500, který se pochlubí 468 koňmi na tunu, zdá se nám být plán Lotusu docela ambiciózní. Tak či onak bude souboj obou bristkých novinek divácky jistě přitažlivý. Ta od Lotusu dorazí už do dvou let a bude údajně nejdražším modelem značky.
I kdyby se u Lotusu nakonec nezadařilo, mohou se fandové ještě těšit minimálně na několik nových variant Evory, a to včetně otevřené varianty Roadster nebo modelu zaměřeného čistě na okruhy. Co se týče Exige, u něho se s faceliftem a označením 400 objeví tentýž přeplňovaný 3,5litrový vidlicový šestiválec Toyoty (disponující 406 koňmi a 410 Nm točivého momentu), jaký je v Evoře 400. Dodatkem je ještě zajímavé tvrzení, že vlastní motory prý automobilka vyvíjet neplánuje, neboť japonský základ se prý jen úpravami kompresoru a řídicí jednotky dá přizpůsobit přesně ku obrazu, jaký si Lotus představuje. „Stávající šestiválec má takřka dokonalý zvuk a dobré reakce“, a tak tedy není důvod utrácet za vývoj čehokoliv nového.
A pokud přijde řeč na V8 z koncepčního Espritu, pak prý z nedostavěného motoru nebylo nic použitelného. Stejně tak Gales hovoří o hliníkových konstrukcích vozů, které zůstanou stejné zřejmě i po roce 2020, protože ve srovnání s karbonovým řešením nabízejí stejnou hmotnost a pevnost, ovšem za třetinovou cenu. V tomto smyslu se také zmiňuje o Alfě Romeo 4C, která sice využívá v konstrukci karbonu, ale její rám váží ve srovnání s řešením Lotusu jen o pět kilogramů více.
Britové navíc v současnosti vlastní továrnu na hliníková šasí, a tak to na jakoukoliv změnu zkrátka nevypadá, spíše se budou snažit vylepšovat stávající řešení jeho výroby. Také se zaměří na včasnější premiéry naplánovaných modelů a rychlejší procesy výroby aut, což by se mělo do budoucna projevit na vyšší kvalitě a zisku ze všech finálních produktů. Držíme palce a uvidíme.
Lotus Evora letos projde faceliftem, který přinese více koní a méně kilogramů. Stejnou cestou se vydá také Exige, ale nejvyšší stupeň "zajímavosti" nebude patřit ani jednomu z těchto modelů
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva