Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi
30.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Korea ve světě automobilů evidentně ještě neřekla poslední slovo. Nově plánuje zaútočit na trh supersportovních vozů.
Ač se to někomu líbí nebo ne, Korea poslední dobou vyučuje Evropu, jak produkovat dobré hatchbacky, levné a zábavné zadokolky se samosvorem a ukazuje, že umí i klasické limuzíny, i když přitom mrká na Mnichov. K čemu se ale Korejci dosud nedostali, byla ukázka jejich schopností stavět supersporty. Tedy až dosud. Seznamte se s novým modelem Macross Epique GT1.
Abychom ale nezaváděli, nový supersport s motorem uprostřed a pohonem zadních kol není čistě korejská záležitost. Autorem, nebo spíše duchovním otcem Macrossu je Keyser Hur, korejský ropný magnát a sběratel automobilů, který má dost prostředků na to, aby si je mohl dovolit topit i v tak náročných projektech, jako je vývoj nového sporťáku nejvyšší třídy.
O ten se postarala kanadská konstrukční a dodavatelská společnost Multimatic, která se kromě roční produkce 3,5 milionu kusů komponentů pro zavěšení aut chlubí participací na vzniku Astonu Martin One-77, Chevroletu Camaro, Fordu Mustang, závodních speciálů Panoz nebo modelu Ruf CTR3.
Karoserie auta je postavena převážně z hliníku a karbonu, zavěšení je uchyceno k pomocným aluminiovým rámům a třeba přední tlumiče pochází od firmy DSSV, výrobce hardwaru pro závodní tým F1 Red Bull Racing.
O pohon Macrossu se pak stará kompresorový osmiválec Ford o objemu 5,4 litru, který známá firma Roush vyladila na 857 koní a nejvyšší točivý moment 983 newtonmetrů. Ve spojení s převodovkou Ricardo o neznámém počtu kvaltů je Epique GT1 schopen při hmotnosti 1 450 kg akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhnout rychlosti 370 km/h.
Macross Epique GT1 byl poprvé představen na loňském listopadovém autosalonu v Dubaji a lidé pohybující se v blízkosti korejského mecenáše se netají tím, že chtějí spustit malosériovou výrobu. Podle nich je třeba na Středním Východě dost potenciálních zájemců, kteří hledají něco vzácnějšího, než je Veyron a byli by ochotni zaplatit za jejich stroj jeden a půl milionu dolarů (bez daně) a přežít i šestiměsíční čekací lhůty.
Macross ale chce i do Spojených států. Firma proto momentálně za pomoci americké inženýrské společnosti Turin International zařizuje homologaci pro USA (ačkoli vyloučena není ani cesta individuálního schvalovacího procesu) a o to samé se pokusí také v Evropě. Mimochodem Keyser Hur a jeho zaměstnanci se pokusili vyjednat, aby vůz nesl jméno bývalého pilota F1 Jacquese Villeneuvea, ale rozhovory na toto téma údajně zkrachovaly.
Korejský supersport vznikal v Kanadě za přispění motoru Ford vyladěného u úpravce Roush
Zdroj: Autocar, Victory Muscle Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva