Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi

(+ videa) Korea ve světě automobilů evidentně ještě neřekla poslední slovo. Nově plánuje zaútočit na trh supersportovních vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi

30.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Korea ve světě automobilů evidentně ještě neřekla poslední slovo. Nově plánuje zaútočit na trh supersportovních vozů.

Ač se to někomu líbí nebo ne, Korea poslední dobou vyučuje Evropu, jak produkovat dobré hatchbacky, levné a zábavné zadokolky se samosvorem a ukazuje, že umí i klasické limuzíny, i když přitom mrká na Mnichov. K čemu se ale Korejci dosud nedostali, byla ukázka jejich schopností stavět supersporty. Tedy až dosud. Seznamte se s novým modelem Macross Epique GT1.

Abychom ale nezaváděli, nový supersport s motorem uprostřed a pohonem zadních kol není čistě korejská záležitost. Autorem, nebo spíše duchovním otcem Macrossu je Keyser Hur, korejský ropný magnát a sběratel automobilů, který má dost prostředků na to, aby si je mohl dovolit topit i v tak náročných projektech, jako je vývoj nového sporťáku nejvyšší třídy.

O ten se postarala kanadská konstrukční a dodavatelská společnost Multimatic, která se kromě roční produkce 3,5 milionu kusů komponentů pro zavěšení aut chlubí participací na vzniku Astonu Martin One-77, Chevroletu Camaro, Fordu Mustang, závodních speciálů Panoz nebo modelu Ruf CTR3.

Karoserie auta je postavena převážně z hliníku a karbonu, zavěšení je uchyceno k pomocným aluminiovým rámům a třeba přední tlumiče pochází od firmy DSSV, výrobce hardwaru pro závodní tým F1 Red Bull Racing.

O pohon Macrossu se pak stará kompresorový osmiválec Ford o objemu 5,4 litru, který známá firma Roush vyladila na 857 koní a nejvyšší točivý moment 983 newtonmetrů. Ve spojení s převodovkou Ricardo o neznámém počtu kvaltů je Epique GT1 schopen při hmotnosti 1 450 kg akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhnout rychlosti 370 km/h.

Macross Epique GT1 byl poprvé představen na loňském listopadovém autosalonu v Dubaji a lidé pohybující se v blízkosti korejského mecenáše se netají tím, že chtějí spustit malosériovou výrobu. Podle nich je třeba na Středním Východě dost potenciálních zájemců, kteří hledají něco vzácnějšího, než je Veyron a byli by ochotni zaplatit za jejich stroj jeden a půl milionu dolarů (bez daně) a přežít i šestiměsíční čekací lhůty.

Macross ale chce i do Spojených států. Firma proto momentálně za pomoci americké inženýrské společnosti Turin International zařizuje homologaci pro USA (ačkoli vyloučena není ani cesta individuálního schvalovacího procesu) a o to samé se pokusí také v Evropě. Mimochodem Keyser Hur a jeho zaměstnanci se pokusili vyjednat, aby vůz nesl jméno bývalého pilota F1 Jacquese Villeneuvea, ale rozhovory na toto téma údajně zkrachovaly.


Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 1 - Macross Epique 01Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 2 - Macross Epique 02Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 3 - Macross Epique 03Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 4 - Macross Epique 04Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 5 - Macross Epique 05Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 6 - Macross Epique 06Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 7 - Macross Epique 07Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 8 - Macross Epique 08Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 9 - Macross Epique 09Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 10 - Macross Epique 10Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 11 - Macross Epique 11Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 12 - Macross Epique 12Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 13 - Macross Epique 13Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi - 14 - Macross Epique 14
Korejský supersport vznikal v Kanadě za přispění motoru Ford vyladěného u úpravce Roush

Zdroj: Autocar, Victory Muscle Cars

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.