Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino

Japonský sedan i kombík lze mít se dvěma typy motorů a pěticí výbavy. Ceny startují na sumě 569 900 Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino

13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský sedan i kombík lze mít se dvěma typy motorů a pěticí výbavy. Ceny startují na sumě 569 900 Kč.

Z detroitského výstaviště Cobo si na malý moment odskočíme do českých luhů a hájů. Místní zastoupení automobilky Mazda totiž poměrně nečekaně odhalilo ceny faceliftované šestky. Ta debutovala vcelku nedávno na autosalonu v Los Angeles, jenže pouze v americké verzi. Evropskou specifikaci jsme měli spatřit až v březnu v Ženevě, očividně však půjde jen o formální záležitost. K velkému představení totiž můžeme přistoupit již nyní, neboť kromě samotných cen jsou k dispozici také fotky a veškerá fakta, zejména pak o kombíku osazeném systémem 4x4.

Začneme designem, kde revoluci nemůžeme čekat ani v nejmenším. Navíc nedošlo ani ke změnám oproti provedení prodávanému za oceánem, i nadále tak můžeme čekat zejména novou čelní masku se šesti chromovými lamelami. Jiný je tvar mlhovek a lemujících lišt, vsadit si pak ještě můžete na nová litá kola. Tím ale venkovní odklon končí a my se můžeme přesunout do kabiny, která se pyšní přepracovanou středovou konzolí a od druhé úrovně Challenge také sedmipalcovým displejem.

Vraťme se ale nejprve k základu zvanému Emotion, který si můžete pořídit pouze v kombinaci s karosářskou verzí sedan a s dvoulitrovým motorem SkyActiv-G o výkonu 145 koní. Platit budete 569 900 Kč, přičemž ve výbavě můžete v tu chvíli počítat třeba s manuální klimatizací, elektricky ovládanými předními a zadními okny i venkovními zrcátky, novou elektronickou parkovací brzdou, asistentem rozjezdu do kopce, audio systémem či 17palcovými litými koly.

Dále na řadě je zmiňovaná úroveň Challenge, která již přihazuje automatickou klimatizaci, multimediální systém Mazda Connect s oním displejem, tempomat, kožený potah volantu a řadicí páky, dešťový a světelný senzor či systém SCBS zabraňující srážkám s vpředu jedoucími vozidly. Volit pak můžete mezi dvoulitrovým benzinovým motorem a 2,2litrovým turbodieselem, jež na přední kola posílá 150 koní. Stát vás bude 709 900 Kč, zatímco za vonnější výpary dáte 659 900 Kč.

Obě dvě ceny platí pro sedan i kombík, což je bez výjimky pravidlo také u dalších úrovní výbavy. Střed přitom tvoří stupeň Attraction, kde lze navíc počítat s vyhřívanými předními sedadly, předním a zadním parkovacím asistentem nebo systémem sledování mrtvých úhlů. Kromě již zmíněných pohonných jednotek přitom s touto výbavou můžete spojit třeba i silnější dvoulitr naladěný na 165 koní (za 756 900 Kč) nebo turbodiesel doplněný automatem (za 799 900 Kč).

Dále je na řadě úroveň Revolution, která pod sebou schraňuje prvky jako 19palcová litá kola, audio systém Bose s jedenácti reproduktory, zadní parkovací kameru, bezklíčové zamykání, head-up displej, detekci únavy řidiče, asistent pro udržení jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. K mání je opět se dvěma motorizacemi, silnějším benzinovým dvoulitrem za 737 900 Kč, nebo turbodieselem. Ten lze ale pořídit za 780 900 Kč jen s karoserií kombi.

Jsme na vrcholu, kde trůní výbava Revolution Top zahrnující dále kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla nebo třeba adaptivní tempomat. K mání je přitom s dosud nejmenovanými agregáty, tedy s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 192 koní, za který dáte 838 900 Kč, a dieselem naladěným na 175 koní. Ten je s manuální převodovkou k mání od 837 900 Kč, za automat pak musíte přihodit dalších padesát tisíc korun.

Tím však nabídka nekončí, k dispozici je totiž ještě kombi osazené pohonem všech kol. Ve výbavě Attraction je systém 4x4 spojen s dieselem o výkonu 150 koní a manuální převodovkou, přičemž počítat můžete s akcelerací z klidu na stovku za 9,5 sekundy, nejvyšší rychlostí 201 km/h a průměrnou spotřebou 5 l/100 km. Cena pak byla stanovena na 804 900 Kč, což je zároveň nejnižší cena za „kombík ve čtyřkolce”.

Mimo to můžete sáhnout ještě po vrcholné úrovni Revolution Top, kde je silnější diesel naladěný na 175 koní spojen s šestistupňovým automatem. Zrychlení se v tu chvíli odehraje již za 9,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 209 km/h. V rámci spotřeby je ale třeba počítat s 5,4litrovým průměrem, v případě ceny pak se sumou 942 900 Kč.

Více se jako obvykle dozvíte v kompletním oficiálním ceníku (PDFm 1 MB), který je možné stáhnout z webu českého zastoupení. Kromě položek standardní výbavy v něm nechybí ani prvky za příplatek, třeba satelitní navigace za 12 500 Kč pro všechny úrovně výbavy s výjimkou té základní. A to z důvodu absence onoho displeje.


Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino - 1 - Mazda 6 2015 facelift EU verze 01Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino - 2 - Mazda 6 2015 facelift EU verze 02Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino - 3 - Mazda 6 2015 facelift EU verze 03Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino - 4 - Mazda 6 2015 facelift EU verze 04Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino - 5 - Mazda 6 2015 facelift EU verze 05Mazda 6 2015: facelift má české ceny, kombi s 4x4 nedává plechy lacino - 6 - Mazda 6 2015 facelift EU verze 06
Modernizovaná Mazda 6 dorazila na český trh. Za sedan s pohonem předních kol dáte minimálně 570 tisíc korun, kombi se systémem 4x4 startuje na sumě 804 900 Kč

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.