Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda stvoří nové modely MPS, i když na nich prodělá. Na vývoji ušetří turby
8.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské sportovní deriváty se prý zaslouží o lepší image, z nějž bude profitovat celá automobilka. Musí si však vystačit s turby místo motorů V6.
O sportovních modelech japonské automobilky jsme naposledy psali v květnu, kdy na povrch prosákla velmi zajímavá informace. Do té doby totiž Mazda naznačovala, že o pohon jejích vrcholných strojů se budou starat atmosférické motory, ty by však zjevně nebyly schopné vyprodukovat dostatek sil při zachování spolehlivosti (a dalších faktorů typu plnění emisních norem...), pročež do hry vstoupilo přeplňování. To samozřejmě nelze jen tak jednoduše skloubit s technologií SkyActiv, jež se nese ve znamení vyššího kompresního poměru, přesto však technici značky tuto nesnáz údajně vyřešili.
Kdy tedy můžeme takovou Mazdu 3 MPS očekávat? To je otázka, jakou naši holandští kolegové položili šéfovi evropské divize Jeffrey Guytonovi. Ten potvrdil, že sportovní modely plně zapadají do komunikační strategie automobilky, pročež je logické, že je dostaneme. Prý po nich touží všichni. Nic konkrétního však již v tomto směru nezaznělo, premiéra tak může přijít i za několik let.
Guyton přitom dodal, že dané váhání nemá co dělat s cenovou politikou, která se týká vývoje či následného prodeje. Modely MPS zde totiž nejsou kvůli přímému výdělku, místo toho mají pozvednout image Mazdy, z nějž pak následně bude profitovat automobilka jakožto celek. To ovšem samo o sobě neznamená, že by si Japonci mohli dovolit rozhazování peněz plnými hrstmi.
Právě snaha o alespoň částečnou úsporu je totiž důvodem, proč Mazda i přes proklamovaný odpor proti turbům sáhla po přeplňování. Pokud by totiž byla nucena vyvinout zcela nové víceválcové agregáty (s největší pravděpodobností vidlicové či řadové šestiválce), pak by jí dané úsilí vyšlo mnohem dráž. Takto si vystačí s aktuálními motory, pouze je upraví tak, aby byly s to s přeplňováním poskytovat MPS výkon, který si zaslouží.
Chystaná Mazda 3 MPS se již ukázala na neoficiálních ilustracích, v reálu ji ale zřejmě ještě chvíli nespatříme
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 58 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva