Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazzanti Millecavalli plně odhaleno. Jede 402 km/h, z 300 km/h zastaví za 7 s
8.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Extrémní verze kupé Evantra dostala na zakázku vyrobené brzdy Brembo. Kromě toho počítá s 7,2litrovým přeplňovaným osmiválcem.
Pokud se blíže zajímáte o Formuli 1, pak s námi asi budete souhlasit, že tou nejimpozantnější věcí není dechberoucí zrychlení na rovinkách nebo extrémní přetížení v zatáčkách, nýbrž schopnost zastavit skoro na pětníku. O této vlastnosti může snít i řada špičkových supersportů, natož pak mainstreamových aut, neboť překážkou pro tyto vozy je vysoká hmotnost.
Důvodem, proč zde o působivém zastavení mluvíme, je nové Mazzanti Millecavalli. Jinak také nejvýkonnější italský supersport, který dostal do vínku 1 000 koní. A také na zakázku vyrobené karbon-keramické brzdy Brembo, které používají závodní technologii. Kupé vážící přibližně 1 300 kilogramů tak dovedou zastavit z rychlosti 300 km/h za pouhých 7 sekund.
Abychom dané číslo dali do kontextu, pak musíme zmínit, že Formule 1 potřebuje k zastavení z 200 km/h na nulu pouhých 2,9 sekundy, z magické třístovky pak něco málo přes čtyři sekundy. Tomuto času se Mazzanti alespoň přibližuje, i když zaostává za rekordmanem v podobě Koenigseggu One:1, který danou disciplínu zvládá za 6,384 sekundy.
Tím ale brzdy můžeme definitivně opustit, pročež zamíříme pod kapotu. Zde se skrývá 7,2litrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje zmiňovaných tisíc koní a 1 200 Nm točivého momentu. Tento výkon míří na zadní kola skrze šestistupňovou sekvenci, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 2,7 sekundy a maximálka činí 402 km/h.
Firma Mazzanti vyrobí pouze 25 exemplářů, z nichž všechny počítají s monokokovým šasí, na jehož výrobu byla použita ocel, molybdenový chrom a karbon. Karoserie pak počítá s technologií připomínající foukané difuzory ze světa F1, neboť horký vzduch vydechovaný z motorového prostoru je hnán pod zadní křídlo za účelem zvýšení přítlaku.
Komplet novinky, jejíž základ tvoří dříve odhalená Evantra, pak dále dotváří širší rozchod kol než u dárcovského vozu, kované ráfky OZ Racing a hladké pneumatiky Pirelli Trofeo R. Mazzanti přitom dodává, že aktuálně má k dispozici pouze předprodukční prototyp, který bude slavnostně odhalen na autosalonu v Turínu.
Po skončení motor show má následovat konečná fáze ladění na nejnáročnějších okruzích světa, přičemž na sklonku letošního roku odstartuje výroba sériového provedení. Jak jsme již uvedli, k dispozici bude pouze 25 exemplářů, přičemž tři již našly svého majitele, a to i přes absenci přesné ceny. Některých ze zbylých 22 může být váš...
Mazzanti Millecavalli se kromě 1 000 koní pyšní také působivou decelerací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 8 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 22:19 - jerry
- Politický koutek 05.03. 22:14 - jerry
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda