Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic: další poloviční AMG má opět „jen“ 367 koní
17.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka odhalila další šestiválcovou novinku z Affalterbachu. Ta zvládá stovku za 4,9 sekundy a počítá i s výraznějším vzhledem.
Třícípá hvězda se nám v poslední době opravdu rozjela. Sotva jsme si totiž mohli představit facelift Mercedesu CLA a CLA Shooting Brake, již tu máme zcela nový model GLC 43 AMG. Ten je dalším „levobočkem“ z Affalterbachu, což znamená, že o jeho pohon se nestará osmiválcový motor skládaný ručně jedním technikem, nýbrž na běžných linkách produkovaný přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ve srovnání s novým Mercedesem-AMG E 43 ovšem výkon nevyšplhal na 401 koní, nýbrž zůstal na předchozích 367.
O přenos výkonu se stará devítistupňový automat 9G-Tronic, který zásobuje obě nápravy ve prospěch té zadní v poměru 31:69. Zrychlení z klidu na stovku se přitom odehraje již za 4,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. V rámci spotřeby pak Mercedes počítá s normovanými 6,9 litry na sto kilometrů, což je ovšem meta, které 1 845 kilo vážící SUV nejspíše nedosáhne ani při volbě režimu Eco (dále jsou k dispozici módy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual).
Technici třícípé hvězdy se podívali rovněž na podvozek, který již standardně používá vzduchové odpružený Air Body Control. Nechybí ani speciálně naladěné adaptivní tlumiče umožňující jízdu v režimech Comfort, Sport a Sport Plus, nebo speciálně nakalibrovaný posilovač řízený s proměnlivým účinkem. Vpředu pak najdeme čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak pětiprvkovou, přičemž v obou případech došlo k navýšení negativního odklonu kvůli lepší stabilitě v zatáčkách.
Verze GLC 43 AMG dostala do vínku také posílené brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a jednopístkovými vzadu, jenž se skrývají za 19palcovými litými koly. Vyjma toho krášlí vzhled také specifické sportovnější nárazníky s většími otvory pro vzduch, diamantová čelní maska, zvýrazněné boční prahy či zadní difuzor. Ten pak rámuje na každé straně dvojice koncovek poladěného výfukového systému.
Uvnitř lze počítat s volantem se zploštělou spodní částí nebo sportovními sedadly, kterým společnost mohou dělat červeně zbarvené švy a bezpečnostní pásy. Zrevidován byl rovněž přístrojový štít, v rámci příplatků pak budete moci sáhnout po karbonových dekorech nebo až 21palcových litých kolech ve dvoubarevném provedení. Premiéra se odehraje příští týden v New Yorku, prodej pak začne 4. dubna.
Mercedes-AMG GLC 43 4Matic dostal do vínku sportovnější vzhled a 367 koní. K mání bude již od dubna
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda