Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží

Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží

5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mitsubishi vystaví na svém pařížském stánku sériovou verzi nového plug-in hybridu postaveného na základech nového Outlanderu.

Třetí generace crossoveru Outlander absolvovala výstavní premiéru letos v březnu na ženevském autosalonu, do prodeje se ale zatím nedostala a to dokonce ani v Japonsku, Spojených státech nebo Rusku, ačkoli spolehlivě víme, že posledně jmenovaná klientela má k dispozici ceník minimálně tři měsíce.

Těžko říci, na co Mitsubishi čeká. Z neformálních zdrojů jsme měli za to, že se auto objeví v showroomech už letos v létě. Outlander ale nedorazil a my můžeme jen hádat, jestli jsme měli nepřesné informace, nebo došlo k průtahům spojeným s náběhem výroby. Každopádně je tady i třetí možnost a to ta, že Mitsubishi čekalo na pařížský autosalon, přesněji možnost představit sériovou verzi plug-in hybridu, aby mělo sestavu motorizací v době uvedení na trh kompletní.

Pokud tomu tak je, automobilce nic nebrání, aby rozjela prodej ještě letos, plug-in hybrid se totiž ve Francii skutečně ukáže.

Již z předchozích sdělení Mitsubishi víme, že každou nápravu Outlanderu nesoucího označení PHEV bude pohánět vlastní elektromotor, přičemž u přední bude nainstalována také zážehová pohonná jednotka. Nyní víme, že se jedná o dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC s variabilním časováním ventilů, jestli ale bude mít stejných 150 koní jako ve verzi bez baterek, to Japonci ještě tají. À propos, když už jsme u akumulátorů - jejich kapacita není závratná, na hybrid ale není ani úplně malá, činí 12 kWh, a to znamená ekvivalent přibližně 4,6 litru benzínu. Udávaný dojezd 55 kilometrů čistě na baterky vypadá za předpokladu plynulé jízdy vcelku realisticky.

Auto bude moci být provozováno v jednom ze tří režimů. „Pure“ znamená, že se Outlander bude pohybovat výlučně silou akumulátorů a elektromotorů. Mód „Series“ značí pohon baterkami dopovaných spalovacím motorem. Poslední „Parallel“ bude řešit situace, při kterých dojde k vybití baterií a řidič bude zkrátka potřebovat pokračovat v jízdě nebo při potřebě plné akcelerace i plnou kapacitou.

Výkony si Mitsubishi nechává pro sebe, tvrdí ale, že se trojice pohonných jednotek vyrovná třílitrovému zážehovému šestiválci při průměrné spotřebě pouze 1,64 litru na 100 km a celkovém dojezdu 800 kilometrů. Jakým způsobem se taková konzumace plug-in hybridu počítá, jsme si již ukázali na příkladu Volva V60, Opelu Ampera nebo Fiskeru Karma, takže bude rozumnější vyzkoušet onu úspornost v praxi. K tomu se ale dostaneme poněkud později.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 1 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 01Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 2 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 02Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 3 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 03Mitsubishi Outlander PHEV 2013: sériový plug-in hybrid odhalen už před Paříží - 4 - Mitsubishi Outlander PHEV 2013 04
Podle Mitsubishi bude program ovládající pohon všech kol nezávisle na sobě pracujícími elektromotory napsán tak, aby napodoboval S-AWC (Super All Wheel Control) z Lanceru Evo X. Vůz bude v prodeji nejprve v Japonsku, počátkem příštího roku

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.