Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NanoFlowcell Quantino: městské elektrokupé má dát 1 000 km na „nabití”
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tisíc kilometrů na jedno doplnění energie je ambiciózní cíl, unikátní palivové články firmy NanoFlowcell jej však mají zvládnout, a to ještě letos.
První, několik dní starý obrázek malého stroje firmy NanoFlowcell dostává pokračování. Známe název nového auta, jeho zaměření i některé parametry. Je to menší sourozenec Quantu e-Sportlimousine, resp. Quantu F, v nějž se koncept z loňské Ženevy vyvinul. Nese název Quantino, tedy snad něco ve smyslu Quant-bambino.
Jak jsme předpokládali, tento stroj je označen jako městské kupé. Nemá tedy přes pět metrů, jako jeho větší bratr - délka je 3 910 mm, o dobrých 30 centimetrů méně, než má Hyundai Veloster, a interiér je konfigurace 2+2. Podobně jako větší Quant F, i tohle je čtyřkolka, ale o dost slabší - o pohon se starají čtyři elektromotory ve 22" kolech, každý o výkonu 136 koní. To znamená maximálku „přes 200 km/h”, jak říká tisková zpráva.
Také to ale má znamenat špičkový dojezd. Automobilka hovoří o tisícovce kilometrů na jedno... doplnění energie, řekněme. Tento stroj totiž využívá stejného systému jako větší Quant F, tedy dvou nádrží s elektrolyty, jedním nabitým kladně, druhým záporně. Každého tu má být 175 litrů. Jejich setkání přes membránu v palivovém článku produkuje elektřinu pro pohon vozu a všeho ostatního, co je na palubě.
Není ale zatím známo, jakým způsobem bude energie doplňována, zda se bude „prázdný” elektrolyt vypouštět a nabitý tankovat jako u konvenčního automobilu, či zda bude nutno vůz na dlouhé hodiny připojit k nabíječce a pohonný systém nějakým způsobem elektrolyty opět nabije. Snad se víc dozvíme v Ženevě, kde lichtenštejnská automobilka NanoFlowcell svůj nový stroj představí.
Podle výrobce to není úplně koncept. „Quantino je elektrické vozidlo pro každého,” říká technický šéf značky Nunzio la Vecchia. „Je cenově dostupné a má extravagantní, unikátní design. Není to jen koncept - stane se realitou ještě v průběhu tohoto roku. Budeme Quantino řídit v roce 2015 a velmi rychle chceme získat homologaci pro silniční provoz,” dodává.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
NanoFlowcell Quantino vypadá jako koncept, podle šéfa značky tomu tak ale není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojeté Porsche Cayenne se zapovězeným dieselem, zrovna s ním ale i po letech funguje
před 9 hodinami - Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
před 11 hodinami (1) - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
dnes - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
dnes - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.19. 20:15 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.19. 17:06 - Vrooom
- Škoda Citigo, sedačka 05.19. 16:25 - jiří254
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB