Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams
1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektromotor a těžké baterie nová generace naštěstí nedostane. Místo nich nabídne kvůli vyšší rychlosti a nižší spotřebě speciální setrvačník.
V poslední době jsme vám přinesli hned několik zpráv týkajících se Nissanu GT-R, a to hned dvou generací. V příštím roce by se totiž měl objevit nový model Nismo, který bude vrcholnou verzí řady R35. Očekávat od něj přitom máme mnohé, stovku za rovné dvě sekundy ale prý nakonec nedá. To zřejmě bude úloha, která čeká na generaci novou. Ta by s označením R36 měla dorazit v závěru roku 2015, přičemž jen modernizovanou verzí přeplňovaného šestiválce poháněna nebude.
Asi hádáte správně, kam tím míříme. Celá záležitost je skutečně spojena s nedávným představením loga R-Hybrid, které se nakonec opravdu objeví na karoserii příštího Nissanu GT-R. Aktuálně sice není jisté, zda se takto bude profilovat jen verze divize Nismo, či základní model nebo jen nějaká speciální edice. Víme ovšem tolik, že o klasickou hybridní techniku nepůjde.
Místo elektromotoru a baterií by společnost Williams Advanced Engineering, která spadá pod tým Williams F1, měla japonské automobilce nabídnout elektromechanický setrvačník. Tedy systému, jaký jsme mohli spatřit třeba na závodním Porsche 911 GT3 R Hybrid. Díky tomu by na palubu neměla dorazit přebytečná kila.
Daleko spíše se očekává, že generace R36 by vůči stávajícímu modelu měla nějaké ty kilogramy shodit. A to hlavně díky kompozitům užitým na výrobu karoserie i samotného šasí. Na podrobnosti si ale budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat, i když již nyní lze prohlásit, že kromě nižší hmotnosti nabídne vůz také vyšší rychlost.
Dá se ovšem předpokládat, že jen kvůli výkonu se hybridní technika pod kapotou Nissanu GT-R neobjeví. Jelikož jde o globální model, musí i v jeho případě japonská automobilka pamatovat na mnohé regulace. Daný systém tak dozajista bude výrazně redukovat emise a spotřebu, čímž by mohl ujít části trestu Evropské unie za nadlimitní spotřebu a ponechat tak cenu vozu v dosud známých, vcelku atraktivních mezích.
Nové logo by se mělo ukázat na zádi příštího Nissanu GT-R R36
Chystaný Nissan GT-R Nismo bude zřejmě posledním modelem poháněným jen přeplňovaným šestiválcem. Nová generace by již měla vsadit na hybridní techniku
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva