Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo

Nová generace počítá s delší korbou a v případě verze Double Cab také s pětiprvkovou zadní nápravou. Je též úspornější a lépe vybavená než předchůdce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo

24.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace počítá s delší korbou a v případě verze Double Cab také s pětiprvkovou zadní nápravou. Je též úspornější a lépe vybavená než předchůdce.

V pořadí již dvanáctá generace Nissanu Navara se ve své domovině ukázala již před více než rokem, Starý kontinent si však v té době musel vystačit pouze s lehčím faceliftem dosluhujícího modelu. Bylo tedy nad slunce jasné, že evropští dealeři i fanoušci si na příchod novinky budou muset jaksepatří počkat. Nyní je ale snad čekání u konce, neboť japonská automobilka pár týdnů před zahájením autosalonu ve Frankfurtu odhalila evropskou variantu.

Po stránce vizuální se oproti japonskému či americkému modelu nedočkáme jediného rozdílu, počítat lze tedy kupříkladu s chromovou čelní maskou, denními světlomety ve tvaru bumerangu nebo maskou ve tvaru písmene „V“. Pro verzi Double Cab byla navržena nová pětiprvková zadní náprava, která je o 20 kilo lehčí než předchozí listová pera a zároveň má „výrazným způsobem navýšit jízdní komfort a zlepšit ovladatelnost“.

Kromě toho se Navara Double Cab pyšní korbou o délce 1 578 milimetrů, což je oproti předchůdci posun o 67 mm. Naložit na ni přitom můžete více než tunu nákladu, zatímco tažná kapacita počítá s 3 500 kilogramy. O pohon se pak postará 2,3litrový turbodiesel, který dostal jako první v segmentu dvojité přeplňování. Oproti předchůdci je tak o 24 procent efektivnější a produkovat bude 160 nebo 190 koní.

Konkrétní data o spotřebě Nissan prozatím nedal k dispozici, neznáma je rovněž i jízdní dynamika. My se proto přesuneme k verzi King Cab, která počítá s korbou o délce 1 788 mm. V jejím případě je ovšem třeba nadále počítat se zadními listovými pery, i když i ta byla přepracována. Ve výsledku jsou tak o sedm kilo lehčí, navíc přispívají k nižší hlučnosti a zároveň navyšují nájezdový úhel o 3,1 stupně.

Také toto provedení dostane pod kapotu zmiňovaný turbodiesel, který lze stejně jako v předchozím případě spřáhnout s jednou nebo dvěma nápravami a šestistupňovým manuálem či sedmistupňovou automatickou převodovkou. Dále se oba modely pyšní tempomatem, kontrolou sjezdu svahu a rozjezdu do kopce, bezklíčovým vstupem, parkovacími senzory nebo zpětnou kamerou.

Uvnitř je pak možné počítat s přepracovanou palubní deskou (ovšem vůči předchůdci, nikoliv oproti asijské či americké verzi), kde dominantou jsou nová přední sedadla. Ta byla vyvinuta na základě technologií NASA, počítat je tedy možné s perfektním držením těla. Dále pak dorazí dvouzónová klimatizace nebo ventilace zadní části kabiny, kde se rovněž objeví nová sedadla.

Více informací pustí Nissan do světa v hesenské metropoli, kde bychom se mohli dozvědět nejen data o jízdní dynamice, ale také oznámení o příchodu na trh a také první ceny.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 1 - Nissan Navara NP300 EU verze 01Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 2 - Nissan Navara NP300 EU verze 02Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 3 - Nissan Navara NP300 EU verze 03Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 4 - Nissan Navara NP300 EU verze 04Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 5 - Nissan Navara NP300 EU verze 05Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 6 - Nissan Navara NP300 EU verze 06Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 7 - Nissan Navara NP300 EU verze 07Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 8 - Nissan Navara NP300 EU verze 08Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 9 - Nissan Navara NP300 EU verze 09Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 10 - Nissan Navara NP300 EU verze 10Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 11 - Nissan Navara NP300 EU verze 11Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 12 - Nissan Navara NP300 EU verze 12Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 13 - Nissan Navara NP300 EU verze 13Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 14 - Nissan Navara NP300 EU verze 14Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 15 - Nissan Navara NP300 EU verze 15Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 16 - Nissan Navara NP300 EU verze 16Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 17 - Nissan Navara NP300 EU verze 17Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 18 - Nissan Navara NP300 EU verze 18Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 19 - Nissan Navara NP300 EU verze 19Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 20 - Nissan Navara NP300 EU verze 20Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 21 - Nissan Navara NP300 EU verze 21Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 22 - Nissan Navara NP300 EU verze 22Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 23 - Nissan Navara NP300 EU verze 23Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 24 - Nissan Navara NP300 EU verze 24Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 25 - Nissan Navara NP300 EU verze 25Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 26 - Nissan Navara NP300 EU verze 26Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 27 - Nissan Navara NP300 EU verze 27Nissan Navara NP300: evropská verze je venku, má dieselové biturbo - 28 - Nissan Navara NP300 EU verze 28
Nový Nissan Navara NP300 se konečně ukázal v evropské verzi, kterou bude pohánět vylepšený 2,3litrový turbodiesel

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.