Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 2015 se odhaluje. Bude lehčí, ostřejší a plná Skyactivu
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové dějství se neodhalilo naplno, máme však první fotku šasí a také zajímavé informace, které ukazují na nejlepší přísady k pozdvižení jízdního projevu.
Mazda se dlouho rozhodovala, kdy a kde představí novou generaci kultovního roadsteru. Nejprve se totiž zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva jako příliš pravděpodobná nevypadala. Nyní se ovšem k musíme znovu vrátit, neboť japonská automobilka vypustila po oficiální skice také fotografii šasi s motorem a převodovkou, které v New Yorku ukáže veřejnosti. Stále však není znám termín premiéry vozu. Mazda má ještě čas, neboť do prodejů se má nová MX-5 dostat v příštím roce. Můžeme vás ale ujistit, že nové informace od automobilky za pozornost rozhodně stojí.
Novinka bude už bez většího překvapení vyvedena v designovém jazyce Kodo a jako taková vsadí na mnohem agresivnější tvary a ostřejší hrany, což by mělo signalizovat výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989. Ponese však samozřejmě odkazy do minulosti, třebaže v daleko větší míře bude svým vzhledem podobná poslední trojce a šestce. Koncept vozu zůstane více než 25 let po uvedení stále věrný tradicím, bude tedy nadále používat kombinaci vpředu uloženého motoru a pohonu zadní nápravy.
Výraznějším obrozením je využití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině. Jednotka tedy sice bude vpředu, ale blíže ke středu vozu. Z toho také pramení daleko vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, přičemž Mazda hovoří o poměru 50:50. Vyústí to v nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost - rychlejší odezvy na povely udílené řidičem. Zároveň se hirošimská automobilka nechala slyšet, že půjde zatím o nejkompaktnější konfiguraci, jakou MX-5 pamatuje.
Motor bude blíže ke středu vozu a zároveň také umožní snížit celé těžiště, které má být zatím nejblíže k silnici. Mazda si údajně dává záležet i na pozici řidiče za volantem, a tak zřejmě právě z tohoto důvodu ještě neukázala ani koncepční podobu vozu. Devízou má být nadále čistá radost z jízdy, která bude pramenit primárně z motokárových jízdních vlastností a nízké hmotnosti. Pokud prý postavíme v budoucnu novinku na váhu, ukáže nám ručička více než o 100 kilogramů méně než předtím.
Model, který bude ekvivalentní k výroční edici poslední MX-5 25th Anniversary s pevnou střechou, by měl vážit pouhých 1 076 kilogramů, a stát se tak muší váhou mezi současnými produkčními vozy. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů pod dlouhou přední kapotou, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. I když soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Že by jsme se dočkali konečně pořádné adrenalinové varianty? Uvidíme příští rok…
Nová Mazda MX-5 odhalila alespoň šasi. Dřívější skicy jsou dost možná skutečné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova