Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejdražší Škoda plně odhalena únikem. Stylu má vážně na rozdávání
17.10.2018 | Petr Prokopec
Od začátku je prezentována jako nový nejdražší, nejluxusnější a nejstylovější model Škody. Možná proto je s podivem, že zatím nebude k dispozici v Evropě, v Číně už se ale na Kodiaq GT mohou těšit.
Škoda má v těchto dnech opravdu napilno. Za necelé dva měsíce představí nový model Scala, který v nabídce nahradí stárnoucí a ne vždy a všude úspěšný Rapid. Kromě toho pustí na trh i své první SUV-kupé Kodiaq GT, s jehož živým debutem se počítá za měsíc na autosalonu v Kantonu. Automobilka až do 16. listopadu nehodlala čekat a připravila si první oficiální fotky i informace, které se ovšem ven dostaly o něco dříve, než bylo plánováno.
My se nejprve zastavíme u vzhledu, který díky tři měsíce starým špionážním fotkám není překvapením, alespoň zvnějšku. Pořádně podívat se tak můžeme na auto, které stane na samém vrcholu nabídky značky. Má být nejen nejdražší a nejluxusnější, ale i nejstylovější, což první oficiální fotky auta v červeném laku potvrzují jen zčásti.
Problém ale máme jen s čelními partiemi, které se od základní Škody Kodiaq až tak moc neliší. Ani velké SUV tedy nelze nazvat neatraktivním, nicméně jeho vizáž již trochu zevšedněla. Zajímavější je tak pohled na záď, která je zcela nová a přitahuje pohledy více než med vosy. Přeprofilované víko zavazadelníku doplňuje prudce se svažující zadní okno, stejně jako odlišný profil střechy. Dorazil pak i jiný nárazník, skrze který vykukuje dvojice koncovek výfuku. Vše uzavírá nápis Škoda přes celou záď, což znamená, že Scala nakonec nebude v tomto ohledu první, alespoň ne na světě.
Novinka se ovšem od základního „medvěda“ neliší jen vzhledem, ale také rozměry. S délkou 4,63 metru je o šest centimetrů kratší, s výškou 1,65 metru pro změnu o nějaké dva centimetry nižší. V rámci šířky či rozvoru ale již na modifikace nedošlo, počítat tedy lze s 1,88 a 2,79 metry. O zavazadelníku se pak zveřejněné informace nezmiňují, nicméně přes dva tisíce litrů po sklopení sedadel rozhodně nezamíří.
Přesunout se tedy můžeme na druhou stranu vozu, pod kapotu. Zde bude prozatím k dispozici pouze jediná pohonná jednotka, přeplňovaný dvoulitr. Ten ve slabší formě nabídne 186 koní, jež doplní šestistupňový manuál a pohon všech kol. U silnějšího provedení je pak možné počítat s 220 k a sedmistupňovým DSG či pohonem všech kol. Slabší model přitom obojím disponuje v příplatkové výbavě.
Škoda přitom nezůstala u sportovního vzezření pouze zvenčí. Uvnitř tak nechybí hlubší sedadla s lepším bočním vedením, které mají doplnit mnohem kvalitnější plasty i lepší čalounění. Standardem se přitom stává digitální přístrojový štít, v rámci konektivity pak lze počítat s propojením systémů MirrorLink či AppleCarPlay. Samozřejmostí je pak také přístup na internet a sociální sítě.
Jak jsme již zmínili, Kodiaq GT zatím kvůli nedostatečným kapacitám evropských továren míří jen do Číny, kde bude již čtvrtým SUV, které Škoda na tomto trhu nabídne. Vedle klasičtěji střiženého provedení jsou to přitom Karoq a Kamiq. Novinka zastane roli firemního vrcholu, takže s cenami tedy zamíří patřičně vysoko, nic přesnějšího ale zatím nevíme. Příchod do Evropy je zřejmě jen otázkou času, takové auto by se tu prodávalo dobře a i místní šéfové v minulosti řekli, že by ho rádi viděli i v evropské nabídce.
Nová Škoda Kodiaq GT se ukázala měsíc před svým čínským živým debutem. Zezadu jí to rozhodně sluší, uvnitř též, čelní partie jsou tak najednou docela nudné
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry