Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky

Mohutné SUV zhublo přesně 325 kg. Zároveň je zvenčí menší, uvnitř však prostornější. Nabízeno bude zatím jen s šestiválci, nejvýše s 333 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky

12.12.2014 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Mohutné SUV zhublo přesně 325 kg. Zároveň je zvenčí menší, uvnitř však prostornější. Nabízeno bude zatím jen s šestiválci, nejvýše s 333 koňmi.

Po ranním úniku prvních fotografií si konečně můžeme druhou generaci Audi Q7 představit oficiálně. Začneme přitom hmotností, která je u novinky zásadní. V případě modelu osazeného třílitrovým turbodieselem totiž činí 1 995 kilogramů, což sice není málo, ve srovnání s předchůdcem to ale představuje razantní pokles o 325 kg. Nejvíce se přitom na této dietě podepsala nová platforma MLB Evo, která dostala do vínku větší podíl vysokopevnostní oceli a hliníku, díky čemuž „zhubla“ o 100 kilo.

Jen platformou však u Audi nebyli živi, pročež tu máme také o 71 kilogramů lehčí karoserii. Z toho 24 kg mají na svědomí dveře, které jsou stejně jako blatníky, kapota motoru či víko zavazadelníku z hliníku. Mimo to bylo zapracováno na odlehčení elektrického vedení, opomenuty pak nebyly ani odlišné materiály v interiéru. Díky tomu lehčí z dvojice aktuálně představených verzí - Audi Q7 3,0 TFSI váží jen 1 970 kg.

Jak jsme přitom naznačili při spatření záběrů špionážních fotografů, kromě nižší hmotnosti doznala druhá generace SUV z Ingolstadtu také zmenšení venkovních rozměrů. Na délku tak měří 5 050 mm, na šířku 1 970 mm a na výšku 1 740 mm, pročež je o 37 milimetrů kratší a 15 milimetrů užší než předchůdce. Výška pak zůstala takřka na svém, což platí rovněž o rozvoru, který byl zkrácen o 10 milimetrů na 2 990 mm.

I přes tyto změny ovšem v kabině došlo k navýšení prostoru. Mezi první a druhou řadou sedadel mají cestující o 41 mm více místa pro nohy, přičemž počítat mohou rovněž s 41milimetrovým nárůstem prostoru pro hlavu vpředu a 23milimetrovým vzadu. Pokud navíc sáhnete po sedmimístném provedení, pak třetí řada sedadel nyní nabízí o 24 mm více místa nad hlavou a o 20 mm v oblasti loktů.

Opomenout nesmíme ani možnost posunutí druhé řady v podélném směru až o 110 milimetrů, zatímco v případě jejich sklopení mají cestující zcela vzadu k dispozici nástupní otvor široký 376 mm. Objem zavazadelníku pak činí 890 litrů v případě pětimístného provedení a může být navýšen až na 2 075 l po sklopení sedadel. Naopak, při plném obsazení sedmimístné verze máte k dispozici 295 litrů.

Tím ale se zavazadelníkem končíme a přesuneme se na opačný konec vozu, do motorového prostoru. Jak jsme přitom uvedli výše, prozatím je možné vybírat pouze ze dvou variant, přičemž v obou případech jde o třílitrové šestiválce. Ten benzinový produkuje 333 koní a 440 Nm, což stačí na sprint z klidu na stovku za 6,1 sekundy, nejvyšší rychlost 250 km/h a průměrnou spotřebu 7,7 l/100 km.

V případě dieselu máte co do činění s 272 koňmi a 600 Nm točivého momentu, pročež akcelerace zabere 6,3 sekundy, žíznivost byla vypočítána na 5,7 litru a maximálka končí hodnotou 234 km/h. Mimo to ovšem Audi pošle na trh také verzi naladěnou na 218 koní a 500 Nm, ta však bude k dispozici později, stejně jako dvoulitr TFSI o výkonu 252 určený pro asijské a americký trh.

Kromě toho je na příští rok naplánován také příchod hybridního provedení Q7 e-tron quattro, které počítá s kombinací třílitrového turbodieselu o výkonu 258 koní a elektromotoru zakomponovaného do osmistupňové automatické převodovky. Jeho výkon činí 94 kW, celkově pak celá soustava produkuje 373 koní a 700 Nm točivého momentu.

V rámci jízdní dynamiky lze přitom u tohoto modelu počítat se sprintem z klidu na stovku za rovných šest sekund, případně pak za 6,1 s jen při využití elektřiny. Ta je skladována v bateriích o kapacitě 17,3 kWh, jež mají vozu dodat „šťávu“ na 56 km. Průměrná spotřeba dle nereálného evropského cyklu pak byla spočítána na 1,7 l/100 km.

Dobu dobití baterií z běžné zásuvky Audi bohužel neudává, dodává však, že Q7 PHEV je prvním plug-in hybridem na světě, který dostal tepelnou pumpu pro minimalizaci energie při klimatizování kabiny. Majitelé přitom mohou skrze aplikaci na mobilním telefonu již dálkově nechat svůj vůz předehřát nebo naopak vychladit.

Tím máme pohonné jednotky probrané, nulová zmínka o osmiválci jen naznačuje, že s velkoobjemovými agregáty Audi zjevně končí. Je sice možné, že v Ingolstadtu chystají nějaké to překvapení, příliš s ním ovšem nepočítáme. Jedinou další verzí, o které se spekuluje, je totiž model SQ7, a ten rovněž dostane dieselový šestiválec.

Zpod kapoty tak zamíříme do interiéru, kde lze počítat s virtuálním kokpitem, tedy palubní deskou představenou poslední generací Audi TT. Přístrojový štít je tedy tvořen 12,3palcovým TFT displejem, mimo něj druhogenerační Q7 počítá také s 7palcovou obrazovkou multimediálního systému MMI, jež se vysouvá z palubky při nastartování.

Za příplatek ovšem můžete sáhnout po 8,3palcovém provedení spojeném se systémem MMI plus, kromě toho doplňková výbava zahrnuje také head-up displej a dva 10,1palcové tablety určené pro zábavu na zadních sedadlech. S nimi je přitom spojen procesor Nvidia Tegra 4, kamera s plným HD, LTE připojení k internetu a disk o kapacitě 32 GB.

Dále můžeme zmínit rozměrnější touchpad, skrze USB lze pak s vozem propojit mobilní telefony a využít tak systémů Apple CarPlay nebo Google Android Auto. Základem je přitom audio systém Bose s technologií třídimenzionálního zvuku, jenž lze zaměnit za aparaturu Bang & Olufsen se 23 reproduktory a výkonem 1 920 wattů.

Závěrem zmíníme již jen bezpečnostní techniku, která počítá s autonomními brzdami, multikolizní brzdou, adaptivním tempomatem či parkovacími senzory a kamerami. Dále je tu stabilizace přívěsu, varování před vzadu projíždějící dopravou či systém nočního vidění, který zahrnuje detekci chodců a větších zvířat.

Za top inovaci pak Audi považuje systém řízení všech kol, který najdete v příplatkové výbavě. Ten může zadní kola stočit dovnitř až o pět stupňů v závislosti na daných podmínkách. Při nižších rychlostech se přitom otáčejí v protisměru vůči těm předním, díky čemuž se zmenší průměr otáčení o celý metr.

V případě podvozku pak Audi standardně počítá s ocelovými pružinami, za příplatek jsou ale k dispozici vzduchové měchy. Ty přitom na dálnici snižují světlou výšku kvůli zlepšení spotřeby o 30 mm, v terénu pak lze aplikovat pro lepší průchodnost zvýšení o 60 mm. To je ale skutečně vše, ceny se dozvíme blíže k jarnímu zahájení prodeje.


Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 1 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 01Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 2 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 02Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 3 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 03Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 4 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 04Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 5 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 05Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 6 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 06Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 7 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 07Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 8 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 08Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 9 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 09Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 10 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 10Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 11 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 11Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 12 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 12Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 13 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 13Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 14 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 14Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 15 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 15Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 16 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 16Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 17 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 17Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 18 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 18Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 19 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 19Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 20 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 20Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 21 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 21Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 22 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 22Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 23 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 23Nové Audi Q7 plně odhaleno, zhublo víc než tři metráky - 24 - Audi Q7 2015 prvni oficialni sada 24
Nové Audi Q7 je menší, ovšem prostornější. Zároveň zhublo 325 kilogramů, pročež se pod kapotou objevují jen šestiválcové motory

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama