Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní

Příchod méně praktické ostré varianty si vyžádali zákazníci z Číny a USA. Díky volání celého světa navíc nové RS4 dorazí dříve než v minulých generacích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní

23.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příchod méně praktické ostré varianty si vyžádali zákazníci z Číny a USA. Díky volání celého světa navíc nové RS4 dorazí dříve než v minulých generacích.

Zhruba před měsícem Audi ukončilo výrobu modelů RS4 a RS5. Tyto kreace si přitom sebou do hrobu vzaly i atmosférický 4,2litrový osmiválec naladěný na 450 koní. U nové generace se očekává výrazný downsizing, kdy ztrátu objemu bude suplovat přeplňování. Pod přední kapotou se objeví třílitrový šestiválec, jemuž pomocnou ruku podá turbodmychadlo. Nepůjde tedy o stejnou pohonnou jednotku jako u modelu S4, nýbrž o zcela nový agregát.

Ačkoliv nic konkrétního nebylo prozatím potvrzeno, všeobecně se spekuluje o výkonu okolo 500 koní. Díky tomu by Audi RS4 vyrovnalo konkurenční Mercedes-AMG C 63 a zároveň patřičně deklasovalo BMW M3. Na jeho příchod navíc nebudeme muset čekat tak dlouho jako u minulé generace, kdy se sportovní varianta ukázala až čtyři roky po základním provedení. Zákazníci značky totiž prý ostrou verzi požadují již v ranější fázi životního cyklu.

Není to přitom jediné přání, kterému Audi hodlá naslouchat. Německá automobilka totiž rovněž dá na volání čínských a amerických zákazníků, kteří touží po sedanu. Naše předchozí domněnka tak zjevně nebyla správná a po jednogeneračním intermezzu se tak sedan vrátí zpět do nabídky, přičemž kromě zmiňovaných trhů bude samozřejmě nabízen také v Evropě. Zda se ale obdobného kroku dočká i Avant, to prozatím není jisté. Přeci jen mimo Starý kontinent nejsou výkonné kombíky příliš adorovány.

Tím ovšem novinky spojené s modelovou řadou A4 nekončí. Audi totiž slibuje také příchod mikro-hybridu, který by do vínku dostal 1,6litrový diesel. Tomu by asistovalo 48voltovou baterií napájené turbodmychadlo, což je kombinace, kterou již najdeme pod kapotou Volkswagenu Passat Bluemotion. V tomto případě produkované emise CO2 činí 95 gramů na kilometr, u čtyř kruhů ale prý máme očekávat ještě nižší hodnotu.

Šéf vývoje Dr. Ulrich Hackenberg totiž naznačuje, že míra emisí by mohla poklesnout o razantních 13 g/km na 82 gramů na kilometr. Tedy de facto na rekordní hodnotu v segmentu. Kdy se ovšem takového provedení dočkáme, to je zatím sporné. Stejně tak ostatně nebyl konkretizován ani příchod výše zmiňované verze RS4.

S čím ovšem počítat nemáme, to je benzinový 1,4litrový agregát s deaktivací poloviny válců ACT. Audi totiž naznačuje, že tato pohonná jednotka funguje lépe v malých vozech typu A1 nebo A3. Zdá se tedy, že v Ingolstadtu někdo skutečně přemýšlí hlavou. To ostatně platí také o tříválcové verzi, která se stejně jako zcela elektrické provedení e-tron v nejbližší budoucnosti v souvislosti s Audi A4 neobjeví.


Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní - 1 - Audi RS4 sedan 2005 01Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní - 2 - Audi RS4 sedan 2005 02Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní - 3 - Audi RS4 sedan 2005 03Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní - 4 - Audi RS4 sedan 2005 04Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní - 5 - Audi RS4 sedan 2005 05Nové Audi RS4 nakonec bude i jako sedan, z V6 vydoluje okolo 500 koní - 6 - Audi RS4 sedan 2005 06
Audi RS4 bylo jako sedan nabízeno již v předminulé generaci. Nyní značka tento krok zopakuje, hlavně kvůli zákazníkům z Číny a Ameriky

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše