Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně

Nové motory prý nabídnou příkladný výkon i kultivovanost. Doprovodí je nižší hmotnost či laserová světla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně

15.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové motory prý nabídnou příkladný výkon i kultivovanost. Doprovodí je nižší hmotnost či laserová světla.

V závěru minulého dne jsme vás mohli poinformovat o nejnovějším vývoji v segmentu uhlíkových vláken. Jejich výroba by totiž během příštích pár let měla zlevnit o neskutečných 90 procent, pročež se již nestanou výsadou luxusních a supersportovních modelů. Výhled je tedy zajímavý, tato doba je však přeci jen ještě trochu vzdálená. Aktuálně tedy z karbonu bude profitovat jen „horních deset tisíc“, což ostatně potvrzují i nové zprávy o vývoji příští generace BMW řady 7.

Tuto záležitost jsme ostatně naťukli již ve zmiňovaném článku, mnichovská automobilka totiž patří díky elektromobilu i3 a hybridnímu sporťáku i8 mezi nejzásadnější propagátory uhlíkových vláken. Při vývoji obou vozů se navíc jejímu spřádání a pečení naučila natolik, že ve značné míře použije tento materiál právě na stavbu nové sedmičky. Očekávat tak můžeme nižší hmotnost a s ní spojenou nižší spotřebu a lepší ovladatelnost.

Aby toho nebylo málo, pak zásadní modernizace se dočká také motorový prostor. BMW totiž poměrně dlouho jen inovovalo řadové šestiválce. U řady 7 bychom se ovšem měli dočkat revoluce, která vzešla z firemní modulární architektury - tedy programu, který odstartoval před dvěma roky. K mání budou úplně nové agregáty v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž nabízet mají příkladnou kultivovanost i výkon, jak jinak.

Konkrétní čísla zatím bohužel nejsou známa, již v základu bychom se ale mohli dočkat minimálně nějakých 320 koní. Tím by překonána byla nejnižší úroveň stávajícího motoru, v kombinaci s nižší hmotností by pak daná pohonná jednotka nabídla i slušnou akceleraci a samozřejmě také patřičně nízkou spotřebu a emise CO2.

Mimo šestiválcové agregáty se pak pod kapotu řady 7 má nastěhovat i čtyřválec, ovšem pouze v kombinaci s elektromotorem. Dohromady by přitom celá soustava měla produkovat nějakých 300 koní, což prý postačí na dosažení obligátní německé nejvyšší rychlosti 250 km/h. O dojezdu či spotřebě se ale již zdroje nezmiňují.

Vyčkat tak budeme muset až do léta příštího roku, kdy by nové BMW řady 7 mohlo virtuálně debutovat. Živá premiéra se pak očekává na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, kam vůz dorazí také s laserovými světlomety. I s nimi přitom značka poprvé koketovala v rámci vývoje hybridu i8.


Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně - 1 - BMW 7 2015 spy foto 01Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně - 2 - BMW 7 2015 spy foto 02Nové BMW 7 2016 dostane úplně nové šestiválce na benzin i naftu, konečně - 3 - BMW 7 2015 spy foto 03
Nové BMW řady 7 dorazí příští rok s modulárními šestiválci, které vylepší jízdní dynamiku a sníží spotřebu či emise CO2

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.