Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 7 2016 předvádí na videu i fotkách, jak se ovládá pomocí gest
27.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie vypadá intuitivně, takový smysl, jako v beztak problematickém hlasovém ovládání, ale nevidíme. Řidiče totiž zaměstnává daleko více.
Německá automobilka před pár dny pustila do světa celou řadu podrobností o nových systémech, jimiž bude doslova prošpikováno chystané BMW řady 7 s kódovým označením G11. Jednou z daných fines je ovládání za pomocí gest, které si nyní díky kolegům z BimmerToday můžeme představit do nejmenších podrobností. Začít přitom můžeme u třídimenzionálního senzoru, který je usazen poblíž vnitřního zpětného zrcátka a snímá pohyb rukou řidiče.
Veškeré ovládání probíhá za pomoci gest, která znají především uživatelé chytrých telefonů, přičemž daný senzor rozpozná pětici pohybů od mávnutí přes otáčení, kliknutí a uchopení až po příkaz dvěma prsty. Takovou hlasitost tak kupříkladu zvýšíte či snížíte stejným způsobem jako u klasického kruhového analogového ovladače, jen na něj nyní nemusíte sahat.
V té chvíli je ale otázkou, zda taková technologie je vůbec průlomem, neboť menší námahu a s ní související ztrátu pozornosti vyžaduje pouhé stisknutí tlačítka na volantu. Dá se ale předpokládat, že stávající možnosti jsou teprve v plenkách a za pár let budete moci pomocí gest ovládat prakticky vše, přičemž volant by mohlo zdobit pouze jediné tlačítko, které daný systém aktivuje.
Je ale rovněž možné, že ovládání za pomocí gest je slepou uličkou, neboť už současné hlasové ovládání dovoluje prakticky vše bez takového odvádění pozornosti od řízení. A přesto jej řidiči často odmítají. BMW ostatně v tomto směru uvedlo, že nová řada 7 dostane vylepšený software, který mnohem lépe rozezná, co od vozu požadujete.
Uvidíme tedy během příštích let, jaký systém má budoucnost jasnou a jaký je naopak odsouzen k záhubě. Aktuálně je totiž jisté pouze tolik, že souběžně s úbytkem tlačítek v interiérech bude přibývat senzorů, které budou detekovat prakticky vše od pohybu až po únavu řidiče.
Ovládání pomocí gest vypadá snadno a intuitivně. Přesto si na něj nejspíše v počátcích budete muset zvyknout
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva