Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba

S českými cenami by Škoda v Rusku ostrouhala, takže její nabídka musí být upravena tak, aby podobná auta mohla nabízet levněji. To ale neznamená, že to na nich musí být znát, jak ukazuje prototyp Karoqu určený pro tamní trh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba

8.7.2019 | Petr Prokopec

Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S českými cenami by Škoda v Rusku ostrouhala, takže její nabídka musí být upravena tak, aby podobná auta mohla nabízet levněji. To ale neznamená, že to na nich musí být znát, jak ukazuje prototyp Karoqu určený pro tamní trh.

Na sklonku loňského roku jsme opakovaně probírali téma sankcí, se kterými Spojené státy vyrukovaly proti kontroverznímu ruskému podnikateli Olegu Děripaskovi. Oligarcha čelí mnoha obviněním, tyto kroky jsou ale poněkud bezzubé. Zmíněná opatření totiž byla zavedena již loni v dubnu, dosud však nebyla uvedena v platnost. A je vlastně otázkou, zda se tak někdy vůbec stane.

Je totiž třeba připomenout, že Děripaska je mimo jiné majitelem GAZ Group. Tedy automobilky, která nestojí jen za ruskými nákladními vozy, ale stará se také o výrobu řady aut koncernu Volkswagen - mimo jiné Volkswagenu Jetta či Škody Octavia a Kodiaq. Jako taková je tedy pro „západ“ nadmíru důležitá. A jelikož Rusové touží dostat svůj automobilový průmysl na světovou špičku, jsou pro ně důležití zahraniční partneři. Jedním z nich je nepřekvapivě VW Group, který by rád své aktivity v Rusku ještě více rozšířil, při hrozbě sankcí to ale neudělá.

Rusové samozřejmě nikde jednoznačně neřekli, že udělají vše proto, aby sankce zvažované proti Děripaskovi nebyly nikdy zavedeny. Nicméně nejnovější krok tamního ministerstva obchodu jen naznačuje, že v zákulisí se s ničím jiným nepočítá. Aktuálně totiž byla posvěceno pět investičních projektů v celkové výši 1,3 bilionu rublů (cca 462,4 miliardy korun), přičemž ve třech případech jde o společnosti, které již operují v regionu Kaluga - tedy o PSA Peugeot Citroën, Volvo Trucks a již zmíněný Volkswagen Group.

Němci přitom oznámili, že hodlají v Rusku zdvojnásobit výrobu motoru 1,6 MPI, stejně jako odstartovat produkci převodovek. Kromě toho dorazí i některé nové modely. Aby se tak stalo, požadovali však jistotu, že sankce namířené vůči Děripaskovi nezasáhnou GAZ Group. A jelikož se jim mělo dostat ujištění od prezidenta Vladimíra Putina, že se tak rozhodně nestane, byl celý pakt ujednán. Zákulisím tak již byla potvrzena spekulace, že VW Group zůstane v Rusku minimálně do roku 2028.

Děripaska tedy ve výsledku může děkovat i Škodě, že minimálně příštích pár let americké úřady proti jeho nejdůležitější firmě nikterak nezasáhnou. Mladoboleslavská automobilka totiž právě v Kaluze odstartuje od letošního podzimu výrobu modelu Karoq. Ten nebude stejný jako u nás, protože české ceny vozu by byly pro Rusy příliš tvrdým oříškem. Auto tak dostane jednodušší techniku, mimo jiné již zmiňovanou atmosférickou jedna-šestku se 110 koňmi.

Kromě této pohonné jednotky dostane ruský Karoq do vínku také čtyřválec 1,4 TSI naladěný na 125 nebo 150 koní. Ani tento motor již v kontinentální Evropě k dostání není kvůli novým emisním normám. V Rusku ale platí trochu jiné limity, Škoda tak mohla použít osvědčené a především dávno zaplacené agregáty. Díky tomu a ochuzení základních úrovní výbavy o řadu řidičských asistentů se tak ruský Karoq dostane po stránce cenové blíže l zemi než jeho evropský protějšek.

To ale neznamená, že bude vypadat ošizeně. Naopak, první záběry testovacího prototypu natočené v Kaluze ukazují záď vyšperkovanou o jmenné označení automobilky mezi světly, které je aktuálně považováno za stylové a které zatím Karoq v Evropě nedostal a kterého se možná dočká až s nástupem dalšího modelového roku.

Další rozdíly nevidíme, nicméně šéf ruského zastoupení Jan Procházka již dříve avizoval, že ruský Karoq dostane stejnou tvář jako ten evropský. Dá se tedy předpokládat, že rozdíly budou hlavně v technice a ve výbavě. Jsme přitom nadmíru zvědavi, jak moc se automobilce povede těmito kroky srazit cenu, která jistě bude do značné míry rozhodovat o úspěchu či neúspěchu nového SUV. S ohledem na plánované podzimní zahájení výroby i prodeje se přitom dá očekávat, že specifická verze pro ruský trh dorazí na srpnový autosalon v Moskvě, kde se dozvíme vše podstatné.


Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba - 1 - Skoda Karoq 2019 ruska verze spy videoscreen 01Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba - 2 - Skoda Karoq 2019 ruska verze spy videoscreen 02Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba - 3 - Skoda Karoq 2019 ruska verze spy videoscreen 03Nové SUV Škody pro Rusko bude nejen levnější, ale i stylovější než česká obdoba - 4 - Skoda Karoq 2019 ruska verze spy videoscreen 04
Ruská Škoda Karoq již byla nachytána při testech. Oproti evropské verzi se liší nápisem na zádi či motory pod přední kapotou, ve výsledku má být levnější i stylovější naráz

Zdroj: Андрей Козловский@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše