Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové vrcholné Porsche je znovu ve hře, model 960 se obejde bez elektromotorů
27.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurence pro Ferrari 488 GTB má dostat čtyřikrát přeplňovaný plochý šestiválec. S pohonem všech kol prý stovku pokoří za 2,5 sekundy.
Portfolio automobilky z Zuffenhausenu je v posledních letech opravdu široké. Důvodem přitom není příchod řady čtyřdveřových modelů, ale spíše rozmanitost na straně Porsche 911. To aktuálně startuje na 370 koních v případě verze Carrera a vrcholí u 580 koní, jež nabízí Turbo S. Již během pár měsíců se ovšem mantinely ještě rozšíří, neboť dorazit má také nová generace GT2.
Přestože ovšem „ovdovovač“ zcela jistě překročí metu 600 koní, mezi ním a Porsche 918 Spyder zeje nepřehlédnutelná propast, která navíc má jen jedno jasné ohraničení - novou 918 už nekoupíte. Její místo tak automobilka hodlá zaplnit modelem 960, o němž jsme se poprvé zmiňovali před pěti lety. V mezičase došlo také na spekulace ohledně názvu 961, nicméně loni se již zdálo, že projekt je u ledu a vzkříšen hned tak nebude. Nyní to ale vypadá, že opak je pravdou.
Dle nových informací by se Porsche 960 mělo ukázat v roce 2019, přičemž startovat bude na sumě okolo 200 000 liber (cca 7 milionů korun). Za tu by zákazníci měli dostat vůz osazený zcela novým 3,9litrovým plochým osmiválcem přeplňovaným čtveřicí turbodmychadel. Aktuální spekulace zmiňují 650 koní, nicméně Porsche chce konkurovat Ferrari 488 GTB a tak výkon zřejmě ještě poroste.
Pohonná jednotka, která odkazuje na historické závodní speciály značky, by již měla nějaký ten pátek být testována pod kapotou modelu Cayman. Vrcholné Porsche 960 ovšem nepoužije platformu ani tohoto kupé, ani 911. Místo toho půjde o zcela novou architekturu sdílenou v rámci koncernu VW Group, v jejímž případě se hodně sází na mix hliníku, oceli, titanu a karbonu.
Cílem je hmotnost okolo 1 400 kilogramů v případě verze osazené pohonem zadních kol, se čtyřkolkou by pro změnu mělo být spojeno 1 500 kg. Toto provedení by přitom mělo dorazit do prodeje jako první, přičemž stovku pokoří za 2,5 sekundy. Tím jsme v teritoriu Bugatti, za což by Porsche kromě čtyř turbodmychadel mělo vděčit i nové technologii VarioCom.
Ve srovnání se stávajícím systémem VarioCam nejde o variabilní časování ventilů, nýbrž o variabilní kompresní poměr. Ten by v nízkých rychlostech a při lehké noze na plynu měl být vysoký, což má zaručit nízkou spotřebu. Jakmile se ovšem pokusíte o zběsilé sprinty, kdy motor vyžaduje velké množství paliva a vzduchu, dojde k přenastavení pohonné jednotky na nízké komprese.
O dané technologii jsme se zmiňovali již v loňském roce, kdy vyšlo najevo, že Porsche na vývoji spolupracuje s firmou Hilite International. Letos v lednu byl systém dokonce patentován, evidentně je tedy revoluční pohonná jednotka na dobré cestě. Je přitom otázkou, zda se dostane také pod kapoty ostatních výrobců, neboť Hilite dodává komponenty celé řadě značek.
Na tyto spekulace je ale dost času, nyní se vraťme k modelu 960. Ten dorazí zhruba rok po odhalení nové generace Porsche 911, přičemž montován velmi pravděpodobně bude také v Zuffenhausenu. Ročně by přitom mělo vznikat tři až čtyři tisíce kusů, životní cyklus nejspíše bude šestiletý. Během něj bychom se navíc kromě standardních verzí měli dočkat i extrémních derivátů.
Kromě radikálního plochého osmiválce by novinka měla dostat také aktivní aerodynamiku. Mimo hru je ale systém řízení zadní nápravy, kterým disponuje celá řada variant Porsche 911. Tato technologie byla totiž zamítnuta v důsledku navýšení hmotnosti.
Bližší informace bychom se mohli dozvědět v průběhu příštího roku, pročež aktuálně jen dodáme, že označení 960 si Porsche zaregistrovalo loni v září. Zda jej ovšem skutečně použije u svého budoucího vrcholného modelu či jestli jej pouze chtělo znepřístupnit ostatním automobilkám, to je prozatím sporné.
Neoficiální ilustrace Porsche 960 jsou již pět let staré, stejně jako zmínky o samotném modelu
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB